Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Starterskit vraagjes

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Starterskit vraagjes

    Korting op 420shop
    Yooo, effe volgende vraag(jes):

    Er zijn in veel shops zo'n starterskits te verkrijgen voor een binnenkweek. Ik vroeg mij af of die gemaakt zijn voor 1 plant of meerdere? Daar mijn idee om een buitenkweek nog te beginnen precies vrij waardeloos is geworden krijg ik van langs om meer zin om gewoon van de eerste keer een binnenkweek te doen .

    Ik zit met een budget rond de 250euro en had graag geweten wat ik me het beste aanschaf. Om het mezelf wat gemakkelijk te maken was ik van plan een kit te kopen die, als ik het goed heb, alles bevat om een kweekje te doen.
    Ik keek snel even rond op growshopalien en kwam snel uit op de volgende kits: (Het gaat over kweken op aarde)
    http://www.growshopalien.com/onlines...d=39603.963600

    Graag had ik van jullie gehoord of dit goed is prijs/kwaliteit om mee te starten en liefst om mee door te gaan zonder al teveel extra te moeten investeren. (Moet er veel herinvesteerd worden in de mestpreparaten?). Hoeveel planten kan je met dergelijke kits onderhouden? Waar gaat de lucht van dat afzuigsysteem heen (kan ik die rechtstreeks naar buiten afleiden met een verlenging ofzo)? Moet ik daar zelf een soort kast rondmaken (lijkt me ook discreter in plaats van gewoon je lampen boven je planten te hangen midden in je kamer )? etc...

    SHOOT!

    EDIT: Dus ook besloten een kweektent 1x1x2 te kopen bij onze sponsor. Zo ben ik van al dat gesleur voor een eigengemaakte box verlost

    #2
    Re: Starterskit vraagjes

    Oorspronkelijk geplaatst door Jona
    Yooo, effe volgende vraag(jes):

    Er zijn in veel shops zo'n starterskits te verkrijgen voor een binnenkweek. Ik vroeg mij af of die gemaakt zijn voor 1 plant of meerdere? Daar mijn idee om een buitenkweek nog te beginnen precies vrij waardeloos is geworden krijg ik van langs om meer zin om gewoon vaneerste keer een binnenkweek te doen .

    Ik zit met een budget rond de 250euro en had graag geweten wat ik me het beste aanschaf. Om het mezelf wat gemakkelijk te maken was ik van plan een kit te kopen die, als ik het goed heb, alles bevat om een kweekje te doen.
    Ik keek snel even rond op growshopalien en kwam snel uit op de volgende kits: (Het gaat over kweken op aarde)
    http://www.growshopalien.com/onlines...d=39603.963600

    Graag had ik van jullie gehoord of dit goed is prijs/kwaliteit om mee te starten en liefst om mee door te gaan zonder al teveel extra te moeten investeren. (Moet er veel herinvesteerd worden in de mestpreparaten?). Hoeveel planten kan je met dergelijke kits onderhouden? Waar gaat de lucht van dat afzuigsysteem heen (kan ik die rechtstreeks naar buiten afleiden met een verlenging ofzo)? Moet ik daar zelf een soort kast rondmaken (lijkt me ook discreter in plaats van gewoon je lampen boven je planten te hangen midden in je kamer )? etc...

    SHOOT!


    Ja zo een zet ziet er goed uit 400 wat lamp of 600 watt je komt er ver mee ik zeg ja maar dan komt er toch de plek waar je ze neer ga zetten een kweektent of kweekkast of zelfbouw er komen altijd extra dingen bij maar je moet t zo zien je haalt t er weer uit alvast suc6
    Schutto In tha house

    Comment


      #3
      Re: Starterskit vraagjes

      Oorspronkelijk geplaatst door emielschut
      Ja zo een zet ziet er goed uit 400 wat lamp of 600 watt je komt er ver mee ik zeg ja maar dan komt er toch de plek waar je ze neer ga zetten een kweektent of kweekkast of zelfbouw er komen altijd extra dingen bij maar je moet t zo zien je haalt t er weer uit alvast suc6
      Dus je zou een kweektent kopen ofzo? Maar dat kost nogal veel voor wat het is niet?
      Als ik gewoon wat planken aan elkaar sla, deurtje monteer en daar wat folie inbreng, gaten, etc, moet dat ook wel lukken? (materiaal geen probleem aangezien papa in houtplanken doet )

      Laat maar komen he mannen (en vrouwen?)!!!

      Comment


        #4
        Re: Starterskit vraagjes

        Oorspronkelijk geplaatst door Jona
        Oorspronkelijk geplaatst door emielschut
        Ja zo een zet ziet er goed uit 400 wat lamp of 600 watt je komt er ver mee ik zeg ja maar dan komt er toch de plek waar je ze neer ga zetten een kweektent of kweekkast of zelfbouw er komen altijd extra dingen bij maar je moet t zo zien je haalt t er weer uit alvast suc6
        Dus je zou een kweektent kopen ofzo? Maar dat kost nogal veel voor wat het is niet?
        Als ik gewoon wat planken aan elkaar sla, deurtje monteer en daar wat folie inbreng, gaten, etc, moet dat ook wel lukken? (materiaal geen probleem aangezien papa in houtplanken doet )

        Laat maar komen he mannen (en vrouwen?)!!!



        Ja daar heb je geluk mee eumhh wat je wel moet doen is de binnekant met wit vijver folie bedekken in je kast(je) weerkaatst licht heb ik op dit forum begrepen dus alvast suc6
        Schutto In tha house

        Comment


          #5
          Re: Starterskit vraagjes

          @emielschut: thx, weet je misschien hoeveel zo'n folie kost?

          Keep it coming peeps. Nog heel wat vragen onbeantwoord daar

          Comment


            #6
            Re: Starterskit vraagjes

            Ik vroeg mij af of die gemaakt zijn voor 1 plant of meerdere?
            Dat bepaal je zelf, hoeveel planten je onder die lamp wil. Met de voeding die bij zo een starterkit zit kom je alvast een tijd toe .

            Graag had ik van jullie gehoord of dit goed is prijs/kwaliteit om mee te starten en liefst om mee door te gaan zonder al teveel extra te moeten investeren
            Bij deze sets heb je het meeste materiaal al voorhanden er komen altijd wel wat extras bij, moet je even rekening mee houden. Zoals die verlengings buis. Maar met deze kits kun je alvast een kweek doen .

            Grtz

            Comment


              #7
              Re: Starterskit vraagjes

              Oorspronkelijk geplaatst door Jona
              weet je misschien hoeveel zo'n folie kost?

              Comment


                #8
                Re: Starterskit vraagjes

                Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                Oorspronkelijk geplaatst door Jona
                weet je misschien hoeveel zo'n folie kost?
                Haha, effe een snelle reply. Waarvoor dank!
                Dat wordt timmeren en vijzen komende weken heb ik zo het gevoel
                Nu snel aan papa plankjes vragen

                Je weet soms niets meer over startersets bobo?

                thx!

                Comment


                  #9
                  Re: Starterskit vraagjes

                  Oorspronkelijk geplaatst door jona
                  Je weet soms niets meer over startersets bobo?
                  Als je alles in losse onderdelen koopt is het duurder .

                  Grtz

                  Comment


                    #10
                    Re: Starterskit vraagjes

                    Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                    Oorspronkelijk geplaatst door jona
                    Je weet soms niets meer over startersets bobo?
                    Als je alles in losse onderdelen koopt is het duurder .

                    Grtz
                    Ben van mening dat het gemakkelijker is om vaneerste keer een box erbij te kopen, kwestie van al dat gesleur naar doe-het-zelf zaken achterwege te laten. Ik zou dan de starterset met 400Watt voor 224euro + Growbox 1x1x2m (of is dit te hoog?) 170euro kopen. Komt alles neer op = 400Euro. Is dat ongeveer de prijs? Kan ik met een koolstoffilter van 160kub die 400Watt lamp aan? (om te zuiveren althans). Dit zou gecombineerd zijn met een 225kub ventilator. ( Ik zit waarschijnlijk op de verkeerde topic hiervoor maar ik zie dat je er wel wat van weet ).

                    Thx

                    Comment


                      #11
                      Re: Starterskit vraagjes

                      Dat stond al in een ander topic: Nee dat is geen goed idee om een kleine filter te nemen dan je afzuiging.

                      En 2 meter is zeker niet te hoog. Planten kunnen makkelijk 2 meter halen als je ze een tijdje in de groei periode (18/6) houdt.

                      Comment


                        #12
                        Re: Starterskit vraagjes

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sammy
                        Dat stond al in een ander topic: Nee dat is geen goed idee om een kleine filter te nemen dan je afzuiging.

                        En 2 meter is zeker niet te hoog. Planten kunnen makkelijk 2 meter halen als je ze een tijdje in de groei periode (18/6) houdt.


                        Indeed ik heb die growbox van 100x100x200 nou ik d8 mijn bigbud plant haalt de 2 meter niet nou wel degelijk en ik wil geen reclame maken maar die growtent kijk ff op http://www.greenline.nl daar is hij 85,00
                        Schutto In tha house

                        Comment


                          #13
                          Re: Starterskit vraagjes

                          Oorspronkelijk geplaatst door emielschut
                          Indeed ik heb die growbox van 100x100x200 nou ik d8 mijn bigbud plant haalt de 2 meter niet nou wel degelijk en ik wil geen reclame maken maar die growtent kijk ff op http://www.greenline.nl daar is hij 85,00
                          Ja maar kwaliteit nastreven zit me in het bloed. En er staat duidelijk dat hij kwalitatief minder is. Heb een hekel aan spullen die na een korte tijd al kapotgaan. Ook al kost me dat het dubbele. Op termijn haal je dat er zeker uit. Velen anderen zullen mijn mening delen (als het niet van het budget afhangt zoals in mijn geval).
                          Ik apprecieer het echter enorm dat je een dergelijk voorstel doet, het is tenslotte bijna de helft .

                          Thx

                          EDIT: Heb even de prijs vergeleken van de 'echte' growbow op Alien en deze op greenline.nl
                          Wat ik opmerkte is dat bij Alien 190eu en bij Greenline.nl 142euro voor hetzelfde goed is... Moet ik dan tot de conclusie komen dat Alien vrij duur is of dat die Greenline.nl gewoon goedkoop kan verkopen omdat ze een online winkel zijn? (wat voor Alien eigenlijk ook wel geldt...)

                          Comment


                            #14
                            Re: Starterskit vraagjes

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jona
                            Oorspronkelijk geplaatst door emielschut
                            Indeed ik heb die growbox van 100x100x200 nou ik d8 mijn bigbud plant haalt de 2 meter niet nou wel degelijk en ik wil geen reclame maken maar die growtent kijk ff op http://www.greenline.nl daar is hij 85,00
                            Ja maar kwaliteit nastreven zit me in het bloed. En er staat duidelijk dat hij kwalitatief minder is. Heb een hekel aan spullen die na een korte tijd al kapotgaan. Ook al kost me dat het dubbele. Op termijn haal je dat er zeker uit. Velen anderen zullen mijn mening delen (als het niet van het budget afhangt zoals in mijn geval).
                            Ik apprecieer het echter enorm dat je een dergelijk voorstel doet, het is tenslotte bijna de helft .

                            Thx

                            EDIT: Heb even de prijs vergeleken van de 'echte' growbow op Alien en deze op greenline.nl
                            Wat ik opmerkte is dat bij Alien 190eu en bij Greenline.nl 142euro voor hetzelfde goed is... Moet ik dan tot de conclusie komen dat Alien vrij duur is of dat die Greenline.nl gewoon goedkoop kan verkopen omdat ze een online winkel zijn? (wat voor Alien eigenlijk ook wel geldt...)

                            Ja ik kan er niks over zeggen eigenlijk wat ik wel kan zeggen het is allemaal ander materiaal sommige tenten zijn dan helemaal bedekt met reflecterend spul erop enz enz maar ja je moet maar ff kijke ik zeg growtent ben er blij mee
                            Schutto In tha house

                            Comment


                              #15
                              Re: Starterskit vraagjes

                              Je moet wel opletten bij goedkopere tenten, bij sommige van deze tenten worden door de hitte van de lamp gassen verdampt omdat het materiaal waarvan ze gemaakt zijn niet bestend is tegen deze hitte.

                              Grtz

                              Comment

                              Bezig...
                              X