Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lichtschema en afstand lamp

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Lichtschema en afstand lamp

    Korting op 420shop
    https://onlinetopgarden.com/nl/verli...edium-compleet
    Moet ik mij daar nog iets van aantrekken, of puur kijken naar de 10% regel?

    Aangezien het autoflowers zijn, kan ik de lamp 24 uur per dag, de gehele kweek aanhouden toch?

    Vanaf de 2de kweek ga ik over op puur vrouwelijke zaadjes, waarvan ik de groei en bloei zelf bepaal, dat maakt het wat makkelijker.
    Maar ik wil voor mijn eerste oogst, gauw een voorraadje hebben.

    #2
    hey Nicie
    ik gebruik identiek dezelfde kap de medium adjust-a Wings-Medium met een 600 watt HPS met dimbare EVSA 250-400-600-660
    mijn kap staat van begin tot einde op breedste stand en fitting op laagste stand en die hitte spreader nog nooit gebruikt want ik vrees dat dit ten koste van lichtsterkte is
    ik zet stand 250 watt op 30cm de eerste 3/4 weken dan 2/3 weken stand 400 watt op 45cm en bij overschakeling op 12/12 (reg fem zaden) stand 600 watt op 60cm
    ik top wel 1 maal na 3de node en scrog maar dat heeft bij AF's geen belang
    hoe groter en breder je dames worden dus wat meer watt's en hoogte aanpassen
    en je lamp mag 24/24 branden ja bij AF's maar 18/6 ook prima en dan spaar je wel 1/4de stroomkosten uit
    succes en ik volg je topic

    Comment


      #3
      Het voordeel van de spreader is juist dat de lamp zelfs nog wat lager dan 10% kan.

      24 uur licht is minder goed dan bijvoorbeeld 20/4 zoals gisteren in een ander topic ook al verteld werd.

      Die periodes die de verkoper erbij zet kan je negeren.
      Er zijn geen soorten die na 7-8-9 weken klaar zijn.
      Autoflowers doen er 3 maanden over van zaad tot oogst.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Bedankt voor de reacties.
        DannyDeVito Ik laat jouw schema eerst eens even bezinken.

        QnQ ik vind 3 maanden nog behoorlijk lang voor een autoflower, ik begin er juist mee zodat ze gauw klaar zijn.
        De lichtbesparing spreekt mij aan, hebben de planten ook de tijd, om eens te slapen.
        Maar met mijn eerste setup heb ik nog geen geld voor een goede tijdklok.
        Bij de Action zie ik ze wel liggen voor 4 euro dacht ik, maar dat is flutspul.
        Kan het natuurlijk proberen, maar of het veilig is weet ik niet.
        Wellicht dat ik dan beter kan gaan voor 24/24, en ja dat kost nou eenmaal flink wat aan stroomkosten.
        Ik begin met LST + toppen met de autoflowers.

        2de kweek wordt het 8 weken groei, met nog 9 - 11 weken bloei.
        Ik denk dat ik dan geen autoflowers meer gebruik.
        En andere snoeitechniek, denk ik mainlining.

        Klinkt goed omtrent de spreader.
        Moet het in de praktijk toch allemaal nog leren, probeer totdat ik het kan kopen, mij zoveel mogelijk in te lezen.

        Gisteren mijn PH meter voor het eerst geijkt.
        Kon heel simpel, schoonspoelen met gedestilleerd water, en met Spa blauw.
        Spa blauw heeft een PH waarde van 6.0, en hierop afgestemd.
        Hoefde de meter een klein beetje aan te draaien, voor afstemming.

        Comment


          #5
          Man man. Calibreren doen ze op twee punten en op calibratievloeistof, niet op spa blauw. Kweken op 24/24 is vragen om problemen, maar daar herhaal ik mijn eigen. En als je geen tijdschakelaar van 30 euro kan betalen, wat ga je dan een HPS continue laten branden? En dan nog autoflowers. Beetje tegengestelde redenering maar soit. Op je maximum betaal je meer dan 5 euro aan elektriciteit per dag...

          Comment


            #6
            Ik zat erop te wachten, iemand die toch even lekker negatief moest doen.
            ..................

            De huidige PH meter is een goedkope, die ik alleen wilde gaan gebruiken, om het per pot te meten, puur om te zien of de waardes hetzelfde zijn ongeacht het gehalte.
            En een mooi Bluelab monitor systeem te halen, die de waardes continu meet, vanuit de controller pot.

            Ik haal ijkvloeistof, als ik ga binnen.
            Heb de tijdschakelaar al verrekend in het geheel, door wat minder voeding aan te schaffen.
            Die bestel ik meteen met het geheel.
            Last edited by QnQ; 19 October 2018, 20:19. Reden: niet nodig

            Comment


              #7
              DannyDeVito bedankt voor je informatie.
              Ik ga inderdaad beginnen met een tijdschakelaar.
              In een later stadium wil ik een Maxi controller aanschaffen, maar is meer luxe, echter bespaar je wel mooi stroom mee.

              Het uittesten van de spreader ga ik zeker doen.
              Maar eerst de basis beginselen in de praktijk onder de knie krijgen, en dan ga ik het steeds verder verfijnen.
              Wordt een leuke hobby.

              Ik lees dat je de lamp toch net iets verder van je planten afzet, dan de 10% regel.
              Dit is ook iets, wat ik zelf moet gaan uitproberen, en zien wat het beste werkt.

              Maak je weleens gebruik van die 15% overdrive, om flink te knallen in de bloei?

              Bij de AF's ga ik denk ik voor 18/6.
              Iedereen heeft slaap nodig, dus ook de planten.
              Misschien op het eind dat ik nog wel ga knallen op 20/4 of 24/24.
              Inderdaad scroggen werkt niet bij AF's.
              Daarom houd ik het bij LST + toppen.


              Comment


                #8
                toppen is ook niet aangeraden bij AF's omdat ze al een relatief korte groeiperiode hebben en ze van zo'n ingreep wel moeten de tijd hebben te herstellen
                en tijdens de bloei blijf je er best af
                12 weken is nog nipt gerekend voor AF's want 3/4 weken groei en dan nog 8/9 weken "echte bloei" dus reken maar uit
                ik zit altijd rond 16/17 weken met 5/6 weken voorgroei bij mijn fem reg zaden
                die 10% overdrive kost je enkel aan elektr denk ik want als alles goed verloopt heb je met de stand op 600 watt mooie buds en oogst
                mijn laatste kweek bracht 500 gr droog op dus helemaal niet slecht

                Comment


                  #9
                  Inderdaad het toppen is bij AF's een gok.
                  Ik kies er alleen voor, omdat ze gauw van zaadje tot oogst gaan voor alleen de eerste kweek.
                  Bij vrouwelijke zaadjes wil ik de groei 8 weken laten duren, als ik het kan opbrengen, maar niet voor mijn eerste kweek.

                  Als het kweken minstens 3 maanden duurt met AF's, kan ik dan beter kiezen voor vrouwelijke zaadjes?
                  Dan beheers je de groei.

                  Alleen ik heb de AF zaadjes al gekocht.

                  Ik had deze 2 in gedachten om te starten:
                  OG Kush Auto CBD - Dinafem:
                  https://www.wietzaadjes.nl/og-kush-auto-cbd-dinafem/

                  En deze:
                  Northern Light Automatic
                  https://www.royalqueenseeds.nl/autof...automatic.html

                  500 gram is zeker een goede opbrengst.
                  Als je dat vergelijkt met de coffeeshop prijzen, dan heb je de kosten er dik uitgehaald met 1 kweek, maar dan heb je ongetwijfeld ook al het een en ander kwa ervaring.

                  Comment


                    #10

                    Comment


                      #11
                      Ideaal dat je hiermee zulke mooie kweken kunt draaien
                      Ik wilde eerst ook starten met het kweken op aarde, maar toen ik alle voordelen las van DWC, was ik verkocht.

                      Ik zit nu te twijfelen, eerste kweek te doen op AF's die ik al in huis heb, of bijv. gaan voor Royal Highness vrouwelijk zaadje.
                      Wat ik niet begrijp is dat ze bijv. er neerzetten: Oogstmaand: 9-10 weken na ontkiemen.

                      Als het veel langer duurt, dan word je voor de gek gehouden.


                      Wat voor cannabis kweek jij meestal?
                      Ik zoek het in het begin voornamelijk in de CBD soorten, met laag THC gehalte, voor verschillende doeleinden.

                      Comment


                        #12
                        Ik ben benieuwd wat voor snoei- groeitechniek jij gebruikt?

                        Misschien dat ik toch start met vrouwelijke zaadjes, aangezien die AF's veel stroom vragen, voor een lagere opbrengt.

                        Comment


                          #13
                          DannyDeVito Stel ik ga voor vrouwelijke zaadjes, en dan schuif ik die autoflowers wel op.
                          Welke snoeitechniek raad je mij aan als beginner?
                          Met hoeveel weken groei?

                          Zelf zie ik LST met toppen wel zitten, volgens mij is dat niet heel moeilijk.

                          Ik weet dat 1 soort het beste is, maar ik wil beginnen met 2 soorten, om zo een goed beeld te krijgen, wat het effect is kwa verschillende verhoudingen tussen CBD & THC.

                          Als ik ga voor vrouwelijke zaadjes kies ik:
                          Euphoria - Royal Queen Seeds + Royal Highness.

                          Comment


                            #14
                            We gaan een beetje offtopic denk ik
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15
                              lees eerst paar uur verslagen van andere kwekers daar worden al je vragen beantwoord
                              en draai es een ronde als leerschool om je medium hok lamp enz te testen
                              en verwacht niet teveel daarvan want er zijn er weinig die van de eerste keer topkweekje halen
                              begin je kweek en maak verslag en stel daarin dan vragen over problemen das de normale gang van zaken hier
                              succes alleszins

                              Comment

                              Bezig...
                              X