Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Testronde

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Testronde

    Korting op 420shop
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    #2
    Hallo,

    ik gebruik geen warmtemat. heb de kast op wielen en de bodem is geisoleerd. Heb 1 olieradiator en 1 keramische heater, beide op 1/3 vermogen en geschakeld door een thermostaat.. De kachels staan tussen de smartpots op verhogingen onder de scrog... Dit werkt prima, mijn ruimte is onverwarmd dus bij de huidige temp word het aardig koud hier. De kast komt niet onder 18 graden.

    Voorgroeien doe ik met 250w MH, 400w zal ook prima zijn. pas alleen in het begin op met de afstand van de lamp, moet natuurlijk hoger als mijn 250w..
    Bloeien met 600w hps e pap (Lights interaction), ik heb deze lamp op 40 cm boven de scrog hangen en geen last van verbranding. Dus ideaal voor lagere ruimtes.

    Succes!

    Gr TruSpliff

    Comment


      #3
      Je kan niet een 250W lamp gebruiken met een 400W VSA
      Dan zul je ook een 250W VSA erbij moeten kopen.

      Als je een EVSA hebt dan doe je daar de lamp in die erbij hoort, bijv. bij een 400W EVSA doe je een 400W lamp in.
      Die kan je dan gewoon op 250W zetten als je een regelbare EVSA hebt.
      Je hoeft er geen 250W lamp in te doen.

      Bij een 2ehands complete tent zou ik de filter altijd achter laten. Die mag de verkoper zelf opruimen.
      Die zou ik zelf altijd nieuw aanschaffen, omdat die zo belangrijk is en je niet weet wat ermee gedaan is.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Bedankt voor de reacties TruSpliffman en QnQ

        ik heb maar 1 VSA 400wattage dus zal de gehele cyclus met 400 HPS moeten gebeuren.. De bedoeling is met led te werken id toekomst maar eerst wat hps ervaring opdoen daar dit iets makkelijker kweken zou zijn en een EVSA word dan overbodig.

        De filter zal vervangen worden, bedankt voor de raad.!

        Ik vraag mij wel de juiste werkwijze vd mat af, de vloer is v beton met een fijn laag linoleum waar ik dan 1m2 houten plank zou opleggen als isolatie waar dan de tent opkomt. Ik heb ook nog een zeil voor de bodem.
        De vraag is nu, moet de verwarmingsmat rechtstreeks onder de potten of onder het zeil aub ?
        ​​​​​​​
        Bedankt, jullie zijn een grote hulp!
        De romberg verwarmingsmat is een bodem en tafel verwarmingssysteem dat constante en gelijkmatige warmte levert aan de basis van bakken en potten.
        ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

        Comment


          #5
          Ik vraag mij af of een geluidsdemper die tot 45 db db dempt nut heeft bij een 450m3 buisventilator? Heeft mss iemand v jullie dergelijk ervaring met deze al dan niet steenwollen buis ?

          https://onlinetopgarden.com/nl/geluidsdemper-o-127mm

          En doe ik er goed aan een nieuwe koolstoffilter aan te schaffen v 425m3 voor een 450m3 buisventilator, dit voor een 100x100x200, 400-600w hps aub?
          Sorry voor de vragen maar dit weekend word alles aangekocht en nog wat twijfels ondanks mijn studie op het forum..

          Verslagje komt er sowieso aan.
          De allereerste plantjes worden nrml Orange bud, Cristal white en Black Delight
          #nervous...

          thanks
          Last edited by Rietslang; 4 January 2019, 09:06.
          ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

          Comment


            #6
            Weinig mensen die hiermee ervaring hebben?

            Weet iemand misschien of de nieuw lumatec lamp een goeie aankoop is? Deze zou nml het vol spectrum doen schijnen en zodoende kan een en dezelfde lamp gebruikt worden de volle cyclus??
            ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

            Comment


            • Kolonel Green
              Kolonel Green commented
              Editing a comment
              Ik heb er 2 maar vind dat het nog redelijk wat lawaai maakt. Had nu die regelbare g tools buisventilator gekocht maar die bromt even hard dan op max capaciteit. Dus nu heb ik die regelbare bromvrije prima klima besteld miss dat ik dan meer info kan geven. Juist effe met een app gemeten geeft 35 decibel aan op de kamer zit wel in een kast en is maar 400m3

            #7
            Geluidsdemper heb ik zelf gebouwd.
            Houten kist, een handvol schotjes strategisch positioneren en opvullen met een (geluids)isolerend materiaal naar keuze.
            Het hele geval voor het raam monteren. Uitgang slak erop en voila. Gekoeld en minder herrie.

            Nieuwe Lumatek? Welke bedoel je? Linkje of gegevens?

            Je kunt ook heel goed een complete kweek met een ouderwetse SON-T hps lamp doen.
            Dus dat zal ook wel met een nieuwe lamp kunnen gok ik.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #8
              Dag QnQ heb je daar mss wat uitgebreider info over mss een draadje van hoe je die maakt? Ik had ook eerst het idee de gehele ventilator in een kist te bouwen en de zijwanden isoleren maar toen zag ik die demper te koop want lijkt wel makkelijker

              Ok ik bedoel dat je de lamp voor groei en bloei niet meer dient te verwisselen maar nu het hele kleurenspectrum in 1 lamp, ik schaf weldra de set aan denk ik

              https://onlinetopgarden.com/nl/verli...-lamp-600-watt

              ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

              Comment


                #9
                Ja, in principe doen ze het ook prima onder hps, dus dan hoef je ook geen lamp te wisselen.
                Dat hoeft met die Lumatek lamp dus ook niet.

                Maar je had toch een 400W setje ?
                600 kan best warm worden in 'n 100x100 tentje denk ik?

                De demper/koeler hier is gewoon een houten kist, met 1 open kant die over het raampje zit, en een flens aan de andere kant waar de afzuiger in blaast.
                5-6 schotten in de kist zodat de lucht boven/onder/links/rechts voorbij moet, en alles opgevuld met aquarium-filterwatten en kippengaas om alles op z'n plek te houden.
                Nja, zoiets zei ik al, meer kan ik er niet van maken.

                Ik probeer zo min mogelijk bij growshops te komen of te bestellen dus zeker voor zo'n ding wat ik zelf kan maken ga ik niet.
                Alles wat ik zelf maak hoef ik niet te kopen...mja, gewoon kopen is wel wat minder rommel.

                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #10
                  Ja ik zou met high pressure sodium werken, dan moet je nrml de lamp verwisselen toch als je gaat bloeien, nu bij deze zou dat niet moeten en kan in principe de hele cyclus met dezelfde 600w lamp.

                  Kan idd heel warm worden was wat ik ook dacht ondanks de ruimte is eerder fris en ik snachts zal groeien, de zomer zal ook naderen. Mss bloei ik dan gewoon af op 400?

                  Het plan was 10-14 dagen zaailingen met 250w, voorgroei 400w en afbloei 600 ev ev maar word het te warm voor mijn 450m3 afzuiger dan verminder ik?

                  Is dit een goed plan of eerder bedenkingen hiermee? Zoveel beslissingen, investeringen, twijfels voor ons eigen rokertje

                  Na de bestelling word een kweekverslag bijgehouden
                  Thanks!
                  ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

                  Comment


                    #11
                    Oorspronkelijk geplaatst door Rietslang View Post
                    Ja ik zou met high pressure sodium werken, dan moet je nrml de lamp verwisselen toch als je gaat bloeien
                    Nou, ik probeer de hele tijd al te zeggen dat dat dus niet hoeft.
                    Als je de zaadjes zaait, kan je de hps erboven gooien, en als je geoogst hebt, dan haal je 'm pas weer weg.
                    De hele cyclus kan ook gewoon met hps, al dat gewissel is niet nodig.

                    That being said ..

                    Dus ik denk dat je een regelbare evsa hebt ?
                    In dat geval heb je voldoende aan 1 lamp voor de hele kweek. De dual spectrum 600W is daar geschikt voor.
                    Die kun je dimmen naar 250 of 400 tijdens de groei inderdaad.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #12
                      Neen er steekt een gewone vsa bij de tent maar die word mij te warm met blote draden en vind ik persoonlijk niet veilig genoeg ondanks de automatische brandblusser, dermee zijn de plantjes nog altijd naar de vaantjes wnr deze ontploft en ik vind het ook heel handig dat de versch wattages met een enkele lamp kunne'. Ok ik snap het thanks voor de feedback QnQ en kolonel Green ook trouwens.

                      Ik zit nog met kleine twijfel.
                      NL na contact met de growshop vernam ik dat de filter het best altijd een tikje zwaarder is. Nu mijn ventilator is een can original met een 460m3 capaciteit. Mijn eerste keuze v 425m3 capaciteit is dan in principe te klein maar de can 600 lijkt mij dan weer veel te zwaar?
                      Het is dus wel de bedoeling met 660w te kweken op 100x100 in doorgaans frisse kleine kamer zonder actieve inlaat wel.

                      En ook is dit een goede luchtdarm voor in de tent? Alhoewel daar niet veel plaats meer voor zal zijn met de ventilator, En de wsz 50cm filter En de 50cm demper?? Die zou ik e wel tussen willen ben zelf niet zo handig
                      Ofwel hang ik de ventilator en demper buiten in de kamer?
                      de 1m2 warmtemat word vrlpg nog mee gewacht
                      https://onlinetopgarden.com/nl/lucht...160-mm-5-meter

                      Gebruikt iemand zo een klein warmtematje ter kiembevordering en gebeurt dit meteen in de tent met licht luchtverve sing eventueel?
                      No worrys, met hetgeen die volgt heb ik zelf ervaring en probeer er een zo goed mogelijk verslag vt maken alhoewel dat ik vrees dat de 14l potjes op zijn kleinst zullen zijn voor verschillende bio kweken, nu zowiezo met een beetje feedback moet dat wel lukken​​​​​​
                      Last edited by Rietslang; 10 January 2019, 17:19. Reden: Linkje vergeten
                      ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

                      Comment


                        #13
                        Filter, afzuiger en demper passen niet in je tentje als je geen tent hebt van 240 breed.

                        Combiconnect is de goeie slang. Je moet wel opletten dat je alle diameters op elkaar afstemt.
                        De afzuiger heeft een diameter, dat moet dezelfde zijn als de slang, en als de filter, en als de demper.

                        Ik zou de filter dan maar ergens anders bestellen als je vaste adres geen betere oplossing kan leveren.

                        De 425 zal waarschijnlijk wel werken maar je kunt ook een 500m2 met de juiste diameter online zoeken.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #14
                          Haha klopt QnQ maar wat denk je hiervan, is ideaal wat capaciteit betreft en ook klein in lengte, het bestanddeel die de lucht moet verversen is hierbij wel kokosvezel ipv actieve kool? Is dit mss gekend of goeie/minder goeie ervaringen?
                          https://onlinetopgarden.com/nl/lucht...ffilter-460m3h

                          Check de diameters, de ventilator heeft doorsnede 16cm in en uitlaat, ik houd mij dus aan die flensmaat daar was mij enigszins v bewust maar toch good thinking haha met mij weet je nooit hoorthanks!

                          Oef bijna eruit en weldra bestellen!!

                          ​​​​​
                          ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

                          Comment


                          • QnQ
                            QnQ commented
                            Editing a comment
                            Ik ken er niks van.
                            Hij wordt wel op veel sites verkocht.

                          #15
                          Ok dus dit word de bestelling vnvnd of morgenvroeg;

                          -2x Secret Jardin monkey fan d15, 15wat
                          -1m2 warmtemat 150wat
                          -kokos pro active koolstoffilter 460m3
                          -zelfbouw set evsa 600wat met lamp en reflector
                          -can geluidsdemper 45cm
                          -mabo automatische brandblusser
                          -handbrandblussertje
                          -rookmelder
                          -combiconnect 5m
                          -thermo/hygrometer
                          -tuinbonen

                          Ben zelf reeds in het bezit van;
                          -Secret Jardin tent 100x100x180
                          -buisventilator can original 450m3, thermostaat
                          -schakelklok
                          -bio insecticide
                          ​​​​
                          Dit zou het zowat moeten zijn mss opmerkingen of ev bedenkingen? Dan laat ik eerst alles maar es proefdraaien.

                          De 9 vierkante 14 l potten al in het bezit, klopt het dat als je bio kweekt deze best enige tijd vooraf prepareert?

                          Grote dank alweer
                          ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

                          Comment

                          Bezig...
                          X