Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

12/12 van zaad met een voorgroei en bloeiruimte .

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    12/12 van zaad met een voorgroei en bloeiruimte .

    Korting op 420shop
    Ok , Dus bare with me ,

    De situatie zit als volgt , ik ben momenteel bezig met de bouw van een nieuwe kweekruimte na jaren pauze .
    Ik heb in het verleden veel ervaring opgedaan met 12/12 van zaad , en ik hou wel van deze manier ( al heeft het zijn ups en downs ) .
    Maar ik heb nog nooit gewerkt met een voorgroei en bloei ruimte , nu is mijn intentie om zoveel kweekrondes mogelijk per jaar binnen te halen met een 600 watt hps bloeiruimte,
    waarom ? Wel for starters mijn vrouw en ik zijn allebei wandelende schoorstenen en het wil wel nog wat om dat gevoed te krijgen als je me snapt :p , en ik ben het beu om te betalen , het is ook bijna niet meer betaalbaar zoals wij roken , en ik wil gewoon goed gekweekte cannabis .punt. En ten 2de gewoon omdat ik wil zien wat mogelijk is met deze methode . Dus ga ik terug de hobbytoer op na groen licht te krijgen van de grote baas ( hint -> vrouw ) .
    Dus nu wil ik jullie warm maken met het idee, ipv een voorgroeicyclus van 4 weken of meer te doen op 18/6 , ging ik jullie vragen wat je er van denkt mocht ik nu eens het voorgroeihoek gebruiken om direct 12/12 te gaan en vanaf dat de plantjes mooie tekenen van bloei vertonen circa 3 a 4 weken verder ze te verplaatsen naar het bloei hok , op die manier neem ik nog eens een paar weken van de zo al kortere totaalcyclus , en hoeft de lamp van het voorgroeihok niet altijd aan te staan , en kan ik het mss ook nog gebruiken om bvb te drogen omdat er een week of 4 a 5 niks instaat , en ik bespaar ook nog eens op electriciteit ? detail , ik wil met een r - dwc systeem gaan werken met max 4 a 6 planten in het bloeihok . Wat denken jullie ervan ?? ik ben benieuwd !!
    Cannabis is een plant, en planten dienen de mens tot voedsel.

    #2
    QnQ Waar zit je daar met je wijze raad :p .
    Cannabis is een plant, en planten dienen de mens tot voedsel.

    Comment


      #3

      Comment


      • Snlac
        Snlac commented
        Editing a comment
        ja dat is waar , en met 1 kweek minder kom ik er ook wel , het is gewoon ook puur interesse om zo effecient mogelijk te werken . Wat stel jij dan voor , 6 planten en 4 weken voorgroeien onder 250 watt ? of word dat te weinig ?

      • beowulf
        beowulf commented
        Editing a comment
        9, een tiende als reserve en toch 4 weken voorgroei ja. Zo efficient mogelijk en hps gaan niet zo goed meer samen

      #4
      beowulf Wat is volgend jou dan efficienter ? Led ? 10 planten vind ik dan weer teveel om te staan hebben ..
      Cannabis is een plant, en planten dienen de mens tot voedsel.

      Comment


        #5
        Als je 10 planten teveel vindt, dan zou je origineel plan ook niet gaan want dan heb je er ook 10 of 12 staan he. Politie kijkt niet of ze nu al in bloei staan of niet. Minder gaat ook, maar met meer voorgroei. Ik kijk niet naar het aantal, had vorig jaar een sea of green staan met meer dan 50 stuks, onder 450 watt. Boeit allemaal niet.
        Cob leds zijn een stuk efficienter. Zijn tal van topics over.

        Comment


        • Snlac
          Snlac commented
          Editing a comment
          ja ik bedoel in bloei 10 , dan heb ik er al 20 staan in totaal , veel te veel om nog te verantwoorden mocht het fout gaan ( denk ik ) .. ja ik ben zeer geinteresseerd in leds maar zie door de bomen het bos niet meer . Welke dan te kopen enz enz , ik wil zelfs ene bouwen als het moet maar ik heb al uren en uren online verspild en ben er nog niets wijzer door ..

        #6
        Planten direct op 12/12 kan wel maar dan mag je er wel flink wat zetten, minstens achttien op een m2 wat betekent dat je mogelijk je huis uitgeknikkerd wordt als ze je pakken. Wil je minder risico nemen zou ik er niet meer dan vijf stuks zetten, wat helaas wel betekent dat je heel lang moet voor groeien.

        Comment


          #7
          Huis is mijn eigendom , dus daar kunnen ze niet veel aan doen , denk ik of ben ik hier mis ? ? Maar idd dat vind ik ook wel teveel om in huis te hebben , damn ok ik zal dan mss voorgroeien met 250 hps dan en met 400 watt bloeien , want 250 hps & 600 hps vind ik dan ook weer teveel van het goede qua verbruik , of ben ik hier ook mis .
          Cannabis is een plant, en planten dienen de mens tot voedsel.

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Huis dicht voor 3 maand!!! Als de burgemeester dat wil!!!

          • Pit
            Pit commented
            Editing a comment
            Wat aantallen betreft sta je met vijf planten juridisch altijd sterker en ik ken een kweker wiens eigen huis op slot is gedaan toen hij gepakt werd met meer dan dat aantal. Maar goed, als je zeker weet dat er niks te ruiken is en nooit iemand er achter komt kan je wel meer zetten. Ik woon in een eengezinshuis en heb 2 x 600 watt te branden tijdens de bloei. Het kost een paar centen maar dat staat in geen verhouding tot naar de shop gaan voor je dagelijkse 5 gram.

          • beowulf
            beowulf commented
            Editing a comment
            Yeah, je dagelijkse 5 gram he. Kent iedereen wel.

          #8
          Wat win je er mee?
          Wordt het 4x 400gr in plaats van 3x 600gr, of is het verschil kleiner?
          Je weet het alleen als je het test.

          Bij een 12/12 kweek is de keuze van de soort erg belangrijk.
          Bij starten op 12/12 is het ook een gevecht tegen de strek. Ze willen graag meer licht.

          De lengte van de bloeiperiode ligt ongeveer vast.
          De lengte van de groeiperiode bepaal je als kweker.
          De meeste winst is dus te halen tijdens de groeiperiode.

          Maar meteen 12/12 kan wel natuurlijk.
          De mate van succes bepaal je met het soortje.

          succes.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #9
            Pit ja is dit ook het geval in belgie ? Een kennis in de buurt is gepakt met meer dan 20 planten onder 2 lampen en ze hebben gewoon alles meegenomen en die zal zelfs niet zoveel boete hebben denk ik. Ik wil gewoon 1 600 watter gebruiken met een voorgroeihok van ... watt ? , maar ik zou ook wel voor 600 watt van die cobs willen hangen hoor ,ik ken er gewoon nog niks van . Zal mij vanavond eens verdiepen .
            Cannabis is een plant, en planten dienen de mens tot voedsel.

            Comment


              #10
              QnQ waar ik op doel is kweken onder 12/12 met een voorgroeihok en een bloeiruimte , en dan 3a4 weken voor de oogst nieuwe planten te starten in het voorgroeihok onder 12/12 tot de oogst en zo dan telkens verder. Om zo meer te kunnen oogsten per jaar, , is dit een goed idee ? Dus in principe voorgroeien onder, 12/12 van zaad
              Cannabis is een plant, en planten dienen de mens tot voedsel.

              Comment


              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Ik heb er alles over gezegd denk ik.
                Het kan wel, maar niet met alle soortjes.

              #11
              Je groeit niet voor onder 12/12, deze cyclus stimuleert de bloei dus een plant zal dan vanzelf de bloei in gaan.
              Je kan uiteraard wel vanaf zaad onder 12/12 kweken, de plant zal dan alleen de benodigde grootte aannemen die moeder natuur nodig acht om bloemen voort te kunnen brengen en daarna direct de bloei inschieten.
              Voor groeien doe je normaal gesproken onder een 18/6 cyclus of iets dergelijks.
              Last edited by Michevan; 7 January 2019, 15:54.
              Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


              Comment


              • Snlac
                Snlac commented
                Editing a comment
                Ja dat weet ik natuurlijk , maar wat ik bedoel is vanaf zaad 12/12 , maar met 2 ruimtes , om zo meerdere kweken te behalen per jaar , als de bloeiruimte aan de laatste 4-weken zit , een nieuwe lading starten in de "voorgroei" ruimte en zodra de bloei ruimte klaar is doorschuiven . Dus de voorgroei tent op 12/12 ipv 18/6 , op die manierpapieren moeten de planten maar hopelijk 7 weken meer in het bloeihok , als je de juiste strain kiest en alls onder controle hebt natuurlijk .

              • beowulf
                beowulf commented
                Editing a comment
                Geen enkele plant bloeit af in 7 weken en de eerste 4 heb je sowieso geen bloei. Daarom snap ik dat 12/12 systeem niet. 3 weken voorgroeien op 18/6 zal in totaal bv niet langer gaan duren. Vanaf week 5 heb je dan pruikjes. Op 12/12 wsl ook. Alleen hebben ze dan ten minste iets van deftige groei gezien ipv die gestrekte internodes.

              #12
              Ja dat kan, dan werk je in principe gelijk al met 2 bloeiruimtes, en schuif je ze elke x aantal weken door, dit doen vele anderen ook.
              Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Dat heet een fabriek, volgens mij, lopende band werk.

              • Michevan
                Michevan commented
                Editing a comment
                Inderdaad

              #13
              Als je twee tenten hebt kan je evengoed toch voorgroeien? Dan overlapt die periode gewoon wat meer. Bloei zal altijd minimum 8 of 9 weken duren.

              Comment


              • Michevan
                Michevan commented
                Editing a comment
                Helemaal mee eens, komt op hetzelfde neer, doorschuiven

              • Snlac
                Snlac commented
                Editing a comment
                Ja ik geef ze gewoon 2 weken groei en dan zie ik wel , mimenteel bezig met de bouw van de ruimte , ik ben me aan het het verdiepen in cob verlichting maar vind bijna geen enkel volledig kweekverslag . Weten jullie soms niet waar ik kan lopen voor wat degelijke kweekverslagen ??

              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Er zijn genoeg kwekers actief met cob, gewoon even zoeken in de Kweekverslagen, eerste post staat meestal wat ze gebruiken!!!!!

              #14
              Rreppellsteeltjam ik heb het hele forum al afgeschuimd en vind geen enkel degelijk kweekverslag van begin tot einde . Heb je links ?
              Cannabis is een plant, en planten dienen de mens tot voedsel.

              Comment

            Bezig...
            X