Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LV en temperatuur probleem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LV en temperatuur probleem

    Korting op 420shop
    Goededag mede kweekers!,

    ik zit met een klein temp/lv probleempje...
    ik kweek met led en de laatste dagen is het koud en behoorlijk vochtig.

    helaas kan ik aan de vochtigheid niets doen(geen zin om 500w extra te gebruiken en cv heb ik helaas niet.)

    nu is mijn vraag op welke hoogte is de lucht droger? (I.v.m aanzuigen).
    ik ben van plan mijn inlaat hoger te plaatsen scheelt misschien 0.5-1graden maar winst is winst.

    ik begrijp dat je met HPS koude lucht aanzuigt deze bevat minder vocht en warmt op dus relatief gezien nog minder lv...

    helaas krijg ik het met de led lamp niet veel warmer dan 23 aan 15-16 uit.

    alvast bedankt,
    gr Rickysticky

    #2
    Waarom zet je je inlaat niet uit als de lampen uitgaan??

    het scheelt kou en de benodigde lucht word echt wel aangezogen door je tent...
    ik had mijn vorige kweek paarse stelen ik denk zelf van te hoge wisseling van warmte overdag/s'nachts...
    nu ik mijn inlaat uitschakel met mijn lampen komt de temp niet onder de 20 graden dat is de temp van mij kamer ook
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


      #3
      Bedankt voor het nadenken!

      kleine aanvulling:
      ik heb geen actieve inlaat! Ik heb een 250m3 boxafzuiger zwaar gedimd i.v.m de warmte hokje 1x1x2 (krijg het niet warm bij hogere afzuiging).

      ik had eerst een buis vent maar aangezien die het vocht niet weg kreeg voor grotere capaciteit gegaan!

      Gr Rickysticky

      Comment


        #4
        23 graden is niks mis mee eh...en 15/16 met lampen uit is ook niet zo'n ramp.
        Wat de RLV is bij je lees ik niet. Zolang die tussen de 30 en 70 is dan is dat ook goed.

        Als je autoflowers hebt kun je de lamp gewoon langer aan laten, en anders zul je moeten verwarmen.
        Er is geen magische warmtebron die we gebruiken.

        Je hebt de lamp wel 's nachts aan, als het het koudst is natuurlijk, en overdag, op het warmst van de dag heb je de lamp uit.

        Als je in een flat op de begane grond woont kan het wel helpen om naar de 30e verdieping te verhuizen ja.
        Dat zal allicht iets in vochtigheid/temperatuur schelen.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Bedankt voor de reactie!

          de RLV zit tussen de 60-75%.
          ik heb de afzuiger een x aantal dagen harder laten draaien, toen kwam ik op 18 graden met lamp aan!

          De lamp draait nu 24-7 voor de warmte.
          dit omdat ik merkte dat mijn plantjes stoppen met groeien/bloeien.
          ook zijn de stelen en de bladeren paars (kou lijkt me).

          nu heb ik dus de afzuiger zachter staan en is het wat warmer maar wel een hogere RLV.
          mijn idee was iedere graad erbij is winst op dit moment..

          alvast bedankt gr,
          Rickysticky


          Comment


            #6
            Tube heater of warmte mat geen optie? Verbruikt geen 500 watt.

            UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

            Comment


              #7
              Green Mamba

              bedankt voor de reactie!
              het is inmiddels stabiel ik heb de lamp 24/7aan voor de warmte nu 21+-.

              de planten zijn lekker aan het bloeien.
              nu heb ik wel nog een klein ander vraagje ik heb AF staan deze zouden van zaad tot oogst 8a9 weken moeten staan.
              de dames zijn gegroeid als beesten de groei duurde al 6 weken (aarde tot top 96cm).
              nu zit ik in week 8 de planten beginnen pas net aan de bloei.

              is het nu zo dat ze kleine topjes krijgen en echt maar 8a9 weken staan of is dit verlengt en kan ik bijv. Rekenen op 12 weken?
              (Zie foto SORRY krijg em niet goed!!!) hoofdtoppen zijn naar beneden gebonden!

              gr Rickysticky
              Attached Files

              Comment


              • misty
                misty commented
                Editing a comment
                Leuk zo'n plafond-kweekje , Je moet echt pas gaan tellen vanaf dat je goeie, echte bloei ziet. een gemiddelde autoflower is minimaal 3 maanden onderweg. Ik ben er zelden tegengekomen die minder nodig hadden.
                Staan er verder netjes bij!
                (p.s Tip:Je foto al omdraaien voor je hem upload)

              • zeitgeistmovement
                zeitgeistmovement commented
                Editing a comment
                Mijn AF heeft er 12 weken opzitten, en nog geen amber. 8 weken kan nooit, aangezien ze dan direct bij bovenkomen de eerste bloeiharen zouden moeten laten zien. Ze hebben minstens 8 weken bloei nodig.

              #8
              Tja die zaadboeren zijn veel te enthousiast reken maar gewoon op 12 weken of meer......
              2e
              3e

              Comment


                #9


                Mijn nek doet zeer maar zie wel gele puntjes en paarse verkleuring.

                Kan ook aan mijn hoofd liggen dat minder bloed kreeg door kromme nek

                UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

                Comment


                  #10
                  Green Mamba

                  Bedankt voor de reactie!
                  Gele puntjes klopt en ook de paarse gloed (denk door het koudstaan).
                  volgens mij staat het er voor de rest wel mooi bij voor een 250w ledje?

                  gr Rickysticky

                  Comment


                    #11
                    Rickysticky
                    Ze zien er voor de rest goed uit!

                    Ik heb een 210W cob Led paneeltje hangen en altijd leuk om dat kleine wattage te vergelijken met andere kleine lampen in de kweekverslagen.

                    Kom maar eens langs. Link naar mijn verslag hier onderaan. Hoe meer zielen hoe meer vreugde!

                    V
                    V
                    V

                    UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

                    Comment


                      #12
                      Green Mamba
                      Ben je verslag op de achtergrond aan het volgen!
                      bedankt voor alles!

                      gr Rickysticky

                      Comment

                      Bezig...
                      X