Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Erg lage opbrengst in 1x1x2m tent met 600 w hps

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Erg lage opbrengst in 1x1x2m tent met 600 w hps

    Korting op 420shop
    Hoi iedereen
    ik heb net mijn 2 de kweekje binnen afgerond
    3 amnees fem en 2 silver haze
    in 15 l potten met plagron grow
    1 maand voorgroei en scrog daarna hebben ze nog 13 weken bloei gehad
    dit alles onder een 600w hps ( een osram NAV-tSuper )
    in de groei ging alles goed maar eens in de bloei zijn ze erg gaan vergelen en tegen einde bloei stond er zo goed als geen blad meer aan de planten ( nachttemperatuur lag wel veel te laag dit heb ik pas ik de laaste weken gemerkt ) ze hebben wel hesi bloei complex gekregen maar dat leek geen verschil te maken
    en nu merk ik net met het verzamelen van de weinige toppen dat er ook nog eens een soort “vlooien “ op me droge toppen zitten aaaaaaaaaaa
    ik snap dat ik als beginner binnen geen top oogsten ga draaien maar ik zou toch graag er achter komen wat er allemaal mis loopt zodat ik wel genoeg te roken heb voor mezelf

    voor de volgende ronde heb ik 10 blue chees fem zaden van barney’s gekocht en
    batmix gekocht als medium dan zaai ik wel even voor in lightmix
    en 2 tleds van 26 w om ze de eerste weken licht genoeg te geven
    een nieuwe spiegelkap gekocht voor de 600 watter en een Lucalox tm high output grow light lampoel voor als ze te groot worden voor de tleds ( die wou ik dan gewoon links en rechts van de 600 w lamp als extra licht tijdens de bloei ook nog laten helpen
    verder heb ik een startset van plagron gekocht zodat ik nu ook wortelstimulator aan het jonge grut kan geven
    Ook komen er spiegelwanden in de tent daar lees ik goede dingen over
    hopelijk zien jullie wat er mis loopt

    #2
    Die vlooien waarschijnlijk spint.Kleine spinachtige beestjes?
    Hoeveel opbengst heb je dan ongeveer gedraait?
    The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
    5 lekkere grieten onder de zon

    Comment


      #3
      Idd ik denk ook spint ipv vlooien.

      Spiegelwand als in reflecterende folie of echt spiegels??.


      als je problemen hebt met de temp word voeding minder opgenomen ook is dat slecht voor de wortels.

      er kan dus een overschot in zijn gekomen omdat de planten niks meer opnamen....
      plus de bloei staat meteen stil als ze echt problemen hebben

      Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

      Comment


        #4
        Wat was de opbrengst dan ?
        Als je zoveel veranderd weet je nooit wat er fout gegaan is eh

        Ik zie niks wat echt verkeerd is in je intro.
        Korte vroorgroei misschien?
        Dat is wel zo'n beetje bepalend voor de omvang van de planten. Er wordt wel vaker te kort gegroeid op JD.

        En wat je moet zien is dat ze bij lage temperaturen weinig water gebruiken.
        Als je dat mist staan ze wel te lang te nat en dan wordt ook alles geel.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Ik had een kleine 120 g droog
          en bij het wat kleiner maken van de toppen om ze nou in de weckpotten te stoppen zag ik allemaal heel kleine zwarte beestjes speldekopje groot en ze springen ( niet vliegen )
          paar centimeter weg van wat ik zo kan vinden zouden het aardvlooien moeten zijn

          ook merkte ik nou met de oogst dat de 15 l potten maar erg weinig wortels bevatten
          ik gaf elke dag ongeveer een l verdeeld over 5 potten van 15 l dus meschien eerder te weinig ?

          ik heb iets meer als een maand voorgegroeid gehad maar het net zat inderdaad niet vol
          maar als je weckpotten leeg raken tja dan ga je haasten he

          spiegels als in echte spiegels waar mogelijk
          en dan de rest in spiegelfolie
          al dat licht wat tegen de wanden slaat tja das toch verloren denk ik dan
          scrogg gaat me beter af
          dus dat ga ik opnieuw proberen deze ronde
          omtrend voeding heb ik maar wat aangemodderd met oude voeding die ik ooit gekregen heb bij de vorige 2 rondes
          vandaar nu de plagron start box
          als ik de tent proper gemaakt krijg
          zal ik een kweekverslagje maken voor de nieuwe run alle hulp / advies is altijd welkom ik leer graag bij

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Sowieso te weinig water!!!!!!

            11 liter potten onder 400 hps, kregen een liter per dag bij mij.

          • Weske
            Weske commented
            Editing a comment
            Let wel op met de spiegels dat ze niet het licht naar 1 punt bundelen dan ga je de planten verbranden op 1 punt

          #6
          die nacht temperatuur zal wel de grootste boosdoener zijn
          warmte matten zijn een goede oplossing voor zulke situatie

          Comment


            #7
            Vind 200 ml water per dag op 15 l potten best wel weinig onder HPS, toch ?
            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

            Comment


              #8
              Mijn 4 potjes van 11 liter onder 174watt led krijgen meer. Op aarde 250 tot 500 ml op coco 400 tot 750 ml.

              Comment


                #9
                Dan zal ik waarschijnlijk ook wel te weinig water gegeven hebben
                is ook zo moelijk optillen die poten onder scrog net

                Comment


                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Je kan ze ook van onder water geven, wat ze niet opslurpen, hebben ze niet nodig.
                  Kan je altijd bij eentje uitproberen, zodat ze niet allemaal zeiknat staan.
                  Zijn aparte schotels/onderzetters voor.

                #10
                Alles is afhankelijk van de temperatuur, daar begint het mee.
                Temperatuur te laag = langzame groei, beperkte wortelontwikkeling en daardoor ook beperkte wateropname en beperkte bloei.

                Plantjes slurpen niet uit schotels.
                Of je nou water van boven of van onder geeft, het enige wat gebeurt is dat de aarde alle water opneemt net zolang tot ze verzadigd is.

                Blumat tensiometer
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #11
                  Ik heb van die schotels onder de planten
                  vorige ronde heb ik langst onder water gegeven toen droogde de bovenste laag aarde te snel uit
                  dus heb ik deze ronde weer langst boven water gegeven tot ik het in de schalen zag lopen ( dach dat ze dan “genoeg” hadden )

                  die tensio meter is zeker een goed idee Q
                  deze lijkt nog niet eens zo gek duur
                  de dag tempratuur lag zo rond de 26 a 27 graden de nacht temp was helaas ( zag ik pas einde bloei ) soms maar 11 graden

                  Comment


                    #12
                    Wortel temperatuur s’nachts 20 graden zal een groot verschil zijn voor het ontwikkelen van je planten !

                    Comment


                      #13
                      Die warmte mat is ook wel een goed idee

                      ik zat nu de laatste weken bloei te kutten met een olieradiator die naast de tent stond
                      en een kleine 2000 watt verbruikt
                      ik vermoed dat de zaailingen wel op 1 grote mat kunnen staan
                      maar daarna ?
                      meschien zo een warmtekabel die rond de potten gaat ?
                      het zal de volgende ronde natuurlijk ook weer een stuk warmer zijn nu de winter bijna voorbij is
                      in de winter blaas ik binnen uit zonder inblaas
                      in de zomer staat de tent snachts aan en blaast buiten uit en zit er een 2 de afzuiger aan die verse lucht van buiten naar binnen in de tent blaast alles aangesloten op dubbele fancontroler met temp sensor

                      Comment


                      • Jura
                        Jura commented
                        Editing a comment
                        er zijn grote warmte matten ook hoor !
                        is te zien wat voor tent je hebt ?

                      • Weske
                        Weske commented
                        Editing a comment
                        Electrische denken voor op het bed onder de tent leggen kost €20....

                        Die hoeft toch niet constant aan alleen af en toe schakelen

                      #14
                      Zoals deze

                      https://onlinetopgarden.com/nl/lucht...100x100cm-150w

                      Comment


                        #15
                        De tent is 1op 1 m dus een mat van 1 op 1 zou perfect zijn thanks voor de link

                        Comment

                        Bezig...
                        X