Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Binnen kweek Autoflower

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Binnen kweek Autoflower

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen, ik ben nieuw hier. nu zit ik met een probleempje. ik weet niet meer wat ik moet doen.
    Mijn budget is rond de 1000 euro, nu heb ik geen idee wat voor licht ik nodig heb, of hoevaak ik water moet geven.
    ik wil een autoflower die plant ik vanaf dat het zaadje ontkiemt is in de grote pot, ongeveer 15 liters
    nu heb ik ook gehoord dat je autoflower hebt die groter worden meer opbrengst hebben zoals de `think different" strain.
    ik hoop een opbrengst van ongeveer 500g, is dit realistisch? ik heb speciale voeding voor mijn autoflower gevonden en dan neem ik een lichte soort potgrond denk ik?
    dan mijn laatste vraag is hoe kan ik de warmte en de luchtigheid goed reguleren in een tent van 1.2 meter bij 1 bij 2 meter. ik heb al afzuiging
    en wat voor potten kan ik het beste gebruiken?

    Bedankt alvast voor jullie reacties dit forum lijkt op een hele fijne plek

    #2
    500gr is niet realistisch inderdaad.
    Met 50 gr mag je in je handen wrijven bij een autoflower als beginner maar 20-30 gr rookbare wiet is geen uitzondering.

    Wil je het maximale rendement halen moet je binnen niet met autoflowers beginnen.

    Voor de rest: lees de kweekverslagen op dit forum.
    Er staan honderden verschillende waar alles is voor gedaan.
    Daar kun je bijna alles uithalen wat je moet weten.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Kevin101
      Kevin101 commented
      Editing a comment
      Maar ik heb 5 planten en ga 1000 euro aangeven aan lampen en om de hitte en luchtvogtigheid te controleren. en ik ga autoflowers nemen die 2 meter groot kunnen worden. daarbij geef ik ook nog voeding voor speciaal autoflowers. op internet staat dat 500 gram mogelijk is zeker als je over de 600w gaat op 1 m2 met 5 planten, hoezo zeg jij dat 50 gram eerder realistisch is? ik zie hele andere verhalen op internet

    • Kevin101
      Kevin101 commented
      Editing a comment
      bijvoorbeeld de gentica 'think different' is een autoflower en kan 100 gram voor beginner en experts kunnen 200-300 gram per plant krijgen, is dat dan een leuigen of? als ikd e juiste voeding geef en bijna 1000 euro uitgeef aan verlichting?

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Ja dat is niet helemaal waar.
      Je had het over 1 autoflower en een lamp en daar reageer ik op. Als je dan vanalles wijzigt in de volgende post dan had mn reactie ook anders geweest.
      600w hps en 5 autoflowers: 250-300 gram max als je op al die fantasieverhalen afgaat.

    #3
    Welkom op het Forum

    Zoals Q al zei.
    Het forum hier staat bomvol informatie!
    En de rest van het internet ook!
    Het word gewaardeerd als mensen zelf de basics leren.
    Bijvoorbeeld: Hoe vaak geef je water, hoe vind je de juiste lamp.. Heeft binnen autoflowers kweken voordelen ja of nee? (Nee zo goed als niet vooral nadelen).
    Anders beantwoord iedereen hier dezelfde vragen 3 keer per dag. Dat is niet leuk natuurlijk
    Veel succes met leren en lezen .


    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • Kevin101
      Kevin101 commented
      Editing a comment
      oke dat snap ik ik zal meer rondkijken, maar het lijkt mij als ik 1000 euro of meer uitgeef aan 5 planten ik wel een opbrengst van 200-500 gram kan verwachten met autoflowrers die langer groeien en tot 2 meter hoog worden

    • beowulf
      beowulf commented
      Editing a comment
      Wat heb je aan planten die 2 meter hoog worden als uw lamp 40-50 cm diep straalt. Da's dan 1,60 meter om weg te gooien en 50 cm waar toppen komen.

    #4
    Think Different geven een mooie opbrengst als je er lief voor bent, en een beetje weet wat je doet.
    Heb ze alweer bijna opgerookt helaas, wel nieuwe zaadjes gekocht en opzij gelegd.

    Werden bij mij ca.85 cm in een 11 liter pot.

    Om te beginnen grotere potten, 18 liter of zo, belangrijk als je een grote opbrengst wilt, en koop een goeie LEDlamp.

    En eerst veel kweekverslagen lezen.

    Comment


    • Kevin101
      Kevin101 commented
      Editing a comment
      oke, ik ga 5 potten van 25 liter doen, en autflower zaden van dutch passion, heb jij enige ideen voor goede winkels voor LEDS, ik kan de bomen door het bos niet meer vinden. ik zoek iets wat echt wel de kracht van 600 watt heeft en mijn budget is 1000 euro, ik hoop echt op minstens een 300 gram opbrengst

    #5
    Als je planten van 2 meter van onder tot boven wil verlichten met led mag je je budget wel verdubbelen.
    Opbrengst zit niet in de hoogte want die hele hoogt kun je niet belichten.
    Je moet het oppervlak vol krijgen.
    Dat lukt met een scrog dus niet met autoflowers, die zijn niet geschikt om te scroggen
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Kevin101
      Kevin101 commented
      Editing a comment
      oke maar autoflowers worden eerder ricthing de 70-150cm geloof ik, ik ben ook van plan om low stress training te doen zodat ze korter maar breeder vormen, ik ga ze alle 5 in 25 liter potten doen met lichte aarde en spelia voeding van bio nova voor autoflowers onder ongeveer 600watt aan hoge apparatuur, ik ph het water wat ik meet, ik mag toch zeker wel hopen op een 250 gram lijkt mij, dat is nog niet eens een halve gram met top apparatuur, of ben ik nu gek

    #6
    Yup,afjes zijn leuk maar geen grote opbrengsten verwachten.
    En neem maar aan wat Q zegt, dan zit je redelijk goed met opbrengst..
    40 gram per plant ben je al een grote kerel!

    Comment


    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Oeh, dat is me bijna gelukt misschien ...

    #7

    Comment


      #8
      Voor 500 gram moet je autoflowers nemen die 3 meter hoog worden,met die van 2 meter max ga je de 500 anders echt niet redde.is goed te doen op een hoge zolder
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


        #9
        Waarom wil je eigenlijk autoflower kweken ipv refulier of feminized zaad?
        Feminized of regulier heeft aardig wat voordelen.
        Bijvoorbeeld een betere bestendigheid tegen schimmel of ziektes, je kan zelf controleren wanneer je een plant laat bloeien. (dus ook hoe hoog die wordt)
        Over het algemeen een grotere oogst van betere kwaliteit, minder gevoelig voor overvoeding.. etc...
        De enige voordelen die ik aan autoflowers kan bedenken zijn dat je met sommige soortjes in 3 maand kan oogsten. (ipv 4 met regulier).
        Wat het dan vevolgens qua efficiency waarschijnlijk niet echt waard was in vergelijking met fem.
        Zie: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...f-vs-feminized
        En dat je in theorie zonder tijdschakelaar kan werken.

        Als ik hele dure voetbalschoenen koop betekent het nog niet dat ik goed kan voetballen. hetzelfde geld voor kweken en materiaal .
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


        • Kevin101
          Kevin101 commented
          Editing a comment
          van wat ik heb gehoord en heb gelezen zijn autoflowers tegenwoordig zo geadvenceerd dat ze photooeriods evenaren of zelfs overtreffen wel met de juiste gene, maar ik kies er zelf voor omdat ik graag om de 7 weken een kweekje doe en zo snel mogelijk wil experimenteren, mijn derde groei zal waarscijnlijk photoperiod zijn daarna switch ik misschien weer terug

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Dat heb je van cnnbs zeker?
          Dat is een advertentiesite.
          Autoflowers kunnen niet tippen aan photoperiodeplanten en de gemiddelde tijd van elke autoflower is drie maanden van zaadje tot oogst.

        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Autoflowers spelen vals. Die kun je namelijk 22 uur licht geven in de bloei ipv 12.
          Dat kan betekenen dat auto's hele dikke toppen KUNNEN krijgen in een korte periode.
          Maar je betaald ook bijna het dubbele aan stroom, het is het eigenlijk dus niet waard.
          auto's halen tegenwoordig op 22 uur licht in sommige gevallen inderdaad vergelijkbare resultaten met foto's.
          Als je stroom gratis is, dan zouden auto's enigzins te verdedigen zijn.
          Maar ook dan nog veel nadelen...
          Last edited by Nederhigh; 22 April 2020, 17:40.

        #10
        Niks is onmogelijk natuurlijk, maar om meteen de top te halen als nieuwe kweker is wat hoog gegrepen imho.
        Als je een hele goeie kweek met autoflowers zoekt moet je het kweekverslag van kweek0r van vorig jaar eens opzoeken en aandachtig van begin tot eind lezen.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Kevin101
          Kevin101 commented
          Editing a comment
          oke bedankt voor je hulp, je hoort zoveel verschillende dingen, ik ga het gewoon bij potgrond houden en speciale autoflower voeiding en dan lichte potgrond, 5 planten in 25 liter potten ik heb alleen nogsteeds geen idee welke lamp ik moet kopen (budget is geen probleem maar ik wil iets hebben wat goed en makkelijk werkt, aka hoge kwalieteit, zat eerder aan led te denken dan hps, en led is duurder heb ik begrijpen, ik ga zo het kweekverslag lezen. bedankt voor je reactie

        #11
        Vergeet niet dat je bij autoflowers geen tijd hebt om fouten recht te zetten en niemand zijn eerste kweek foutloos verloopt. Dus je kan op voorhand al die opbrengst vergeten, tenzij je kiest voor photoperiode planten.

        Comment


        • Kevin101
          Kevin101 commented
          Editing a comment
          oke ik heb dat inderdaad in mijn achterhoofd, alluwel ik hele goed apparatuur koop en mij inlees todat ik denk alles te weten (wat je dus nooit weet) haha

        #12
        Om een dubbele discussie te voorkomen gaan we hier verder: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...k-nieuwe-kweek
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        Bezig...
        X