Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Samenstelling gekoloniseerd substraat

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Samenstelling gekoloniseerd substraat

Korting op 420shop
    Dag JD leden,

Ik heb dezelfde vraag direct bij het introducieforum gesteld, maar er werd aanbevolen om specifieke vragen hier te gaan stellen.

Momenteel kweek ik in een 1.20x1.20x1.80 tent met een 600watt HPS op een substraat van wormenmest en cocos. Met als voeding bloedmeel(DCM), beendermeel(DCM), vinassekali (ECOstyle) en (Plagron) bat guano (die met zeevogelguano erbij ).

Nu wil ik voor over een aantal weken beginnen met een nieuw substraat voor in de tent (wil er alvast mee beginnen om het bodemleven alvast op te starten). Ik ben van plan om te gaan kweken in 5 50 liter airpots (groot buffer) en die per pot te vullen met 10% perliet, 20% wormenmest, 1kg bat guano(plagron), wat bloedmeel(DCM) voor N, per pot een theelepeltje bacteriŽn(No Mercy) op een lightmix van de growshop. Mocht er 1 dame weg vallen of ver achterlopen dan wil ik de 4 beste in een scrog plaatsen.

Daarvoor zal ik de ontkiemde zaadjes eerst in een klein kweekpotje doen met zaai en stekgrond zodat hij niet gelijk vol in de voeding staat en verbrand. Als de planten eenmaal wat groter gegroeid zijn wil ik ze in de airpots zetten waarbij ik een afdruk in de grond maak van het te verpotten potje met wat myco (Aptus).

Eenmaal verpot zal ik ze 3/4? Weken laten voorgroeien op 18/6 schema zonder extra voeding. Als ik ze na de voorgroei op 12/12 gezet hebt wil ik beginnen met Sweet Jane 1(No Mercy) en verder in de bloei met Sweet Jane 2(No Mercy) met als extra toevoeging 2 maal per week de bacteriŽn(No Mercy) en de vloeibare guano (No Mercy).

Ik heb dit nu helemaal zo in mijn hoofd, maar ik ben eigenlijk benieuwd wat jullie van deze samenstelling vinden. Of jullie nog op en aanmerkingen of andere ideeŽn hebben wat beter of misschien helemaal anders kan/moet.
    Heeft iemand van jullie al eens eerder voedingsproducten van No Mercy geprobeerd. Zo ja? Was het een goede ervaring?

ik kijk uit naar jullie antwoorden.

Happy Growing,
    Wolf✌
    Last edited by DoubleWolf; 7th June 2020, 15:44.

Niemand met een mening of tips?

Comment

Enige wat ik uit dat rijtje gebruikt heb is de Guano, en dat heb ik als enige voeding gebruikt bij buiten-auto-planten. Dat werkte prima.
      Ik heb wel Sweet Jane kweekjes gezien, dat zag er altijd goed uit, hoog in stikstof, dus misschien (en nou roep ik weer eens wat) niet zo geschikt voor Haze soortjes.
      Verder, gewoon doen wat je denkt dat goed is met dat mixen, zo te zien ben je al op onderzoek uit geweest.
      Ik voeg ook vanalles toe aan de grond en dat beschrijf ik in m'n kweekverslagen, maar dat is afgestemd op een andere voedingslijn.
      Ben je nou nog niet begonnen ?
      Howto: meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~BuitenQweeksels ~

Comment

Aankomende week krijg ik nog wat laatste spulletjes binnen en dan worden gelijk de airpots gevuld. Eerste kweek ook met die overpriced airpots trouwens, maar het heeft me toch overtuigd om eens te proberen. Ik zat te denken om wat sterke Gorilla glue#4 tot leven te wekken. Momenteel staan er bloeiende AK48 van Nirvana in, al had ik die denk ik toch liever in guerilla gezien

Comment

Zal je blijven volgen en hoop goed of kwaad dat je
          dit topic tot het einde toe afmaakt. Heb hier mensen gezien
          die halverwege stoppen zonder even een rede te geven.

Ik ben iemand die van ťťnvoud houd met een goedkoop
          en redelijk resultaat, heel veel succes!!

Comment

Ja, ik ben ook benieuwd hoe het verloopt. Guerilla style hou ik ook van goedkoop en eenvoud.

Binnen zou ik graag een 'neusje van de zalm' kwaliteit proberen te krijgen.
            Al lijkt het me toch erg lastig worden met een 600w HPS en aankomende temperaturen zonder een airco of co2.

Comment

Footer Left Ad

Collapse
            Bezig...
            X