Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Substraat voorbereiden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Substraat voorbereiden

    Korting op 420shop
    Hoi medeliefhebbers

    Ik ben met 1 kweek (4 AF's) nu bijna halverwege en heb besloten dat ik nog met een tweede rondje AF's begin (Ik hoop nog eens de perfecte kweek te doen ) Maar goed ik ga dus weer 4 autoflowers kweken. Ik ga de zaadjes ontkiemen op het substraat (Plagron Growmix) met in het midden een kuiltje met zaai- en stekgrond (ook Plagron) waar ik het zaadjes indoe. Dit nadat ik de zaadjes 12 uur heb laten weken in een mix van waterstofperoxide (1/6) en water (5/6). En over de twee substraten gaat mijn vraag of vragen. Ik meen eens een antwoord van QnQ te hebben gelezen waarin hij uitlegt dat je het substraat eerst moet spoelen en dan voor een bepaalde periode moet laten staan/rusten, alleen kan ik het betreffende onderwerp nergens meer terug vinden. Kan iemand mij vertellen wat te doen met het substraat alvorens met de kweek te beginnen. Alle tips zijn meer dan welkom

    Even ter aanvulling: Bij zowel de zaai- en stekgrond als de growmix voeg ik naar verhouding Plagron Megaworm en Lavameel toe.

    Alvast bedankt

    #2
    Vochtig maken, meer hoeft niet. Vochtig maken en goed luchtig houden, niet gewoon de pot vullen en dan wateren. Gewoon de grond apart in een kuip goed vochtig maken, maar niet te. Kuiltje zaai en stekgrond heeft niet veel zin, tis een penwortel die op dag 5-6 al op de bodem zit. Is ook helemaal niet nodig met growmix.

    Comment


    • Donboe
      Donboe commented
      Editing a comment
      Hee beowulf. Bedankt voor je uitleg. Over hoeveel water praatje? De 4 dames komen ieder in een 11l geotextiel Kweekpot te staan met zoals gezegd naar verhouding megaworm en lavameel toegevoegd. En daar gaat m'n vervolg vraag over. Moet ik de megaworm en lavameel voor of na het bevochtigen toevoegen?

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Handje aarde, stevig knijpen, als er een paar druppels uit komen is het goed, Donboe.

    • beowulf
      beowulf commented
      Editing a comment
      Da's hier zelfs ni het geval denk ik. Hoeveel water hangt af van de vochtigheid van de potgrond natuurlijk. Gewoon goed door elkaar zetten is belangrijk. Ik heb lichtjes vochtige potgrond en dan doe ik er denk ik nog iets van een 2 liter per 25a30 liter potgrond bij.

    #3
    @Rreppellsteeltjam en beowulf bedankt voor de input. Mooie marge om in te pielen. Blijft m'n vraag over de Megaworm en lavameel bestaan. Voeg ik die voor of na het bevochtigen van de Growmix toe?

    Edit: beowulf. En hoe lang geef je vervolgens geen water? Ik meen me namelijk te herinneren dat QnQ, in het eerder genoemde antwoord, vertelde dat je na het spoelen van de grond beter een tijdje geen water kon geven.
    Last edited by Donboe; 28 October 2020, 08:22.

    Comment


    #4

    Comment


    • Donboe
      Donboe commented
      Editing a comment
      Ik ga 11L Geotextiel potten gebruiken, dus 44l in totaal. Uitgaande van jou getallen 3l : 25l x 44 (mijn hoeveelheid grond) geeft me 5,28l. Kan dat ongeveer kloppen? Dan heb ik nog 'n laatste vraagje als 't mag. Normaal gesproken geef ik vanaf de zaailing fase t/m het begin van de bloeifase Plagron Power Roots mee met de voeding. Is het raadzaam om dit met het bevochtigen mee te geven?

    • beowulf
      beowulf commented
      Editing a comment
      Ik zou die power roots weggieten, maar da's mijn mening Sterk en uitgebreid wortelstelsel krijg je door die luchtige potgrond. Niet door toevoegingen. Vaak al zien passeren, zaailingen met problemen, en tis altijd in combinatie met power roots of een andere wortelstimulator.

    #5
    Sommige meststoffen zijn traagwerkend, en sommige toevoegingen hebben een paar weken nodig om te activeren , door de aarde nat te maken activeer je alles en krijg je actievere grond, maar dan maar goed als je bio kweekt he , als je mineraal voeding gebruikt, doet je medium , de grond, er weinig tot niets toe... als ik het juist opgevat heb hier ook
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Brandnetel
      Brandnetel commented
      Editing a comment
      Dat is inderdaad correct. Met bio voedt je de bodem en duurt het wat langer. Met bio moet je dus een soort vooruitkijken, terwijl met mineraal je meteen voedingsstoffen toevoegt, zoals op cocos en hydro of wat dan ook.
      Last edited by Brandnetel; 1 November 2020, 20:22.
Bezig...
X