Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

pH meter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    pH meter

    Korting op 420shop
    In ben al een kwartiertje bezig om hier via de zoekfunctie een goed topic te vinden over een pH meter. Maar dan krijg ik 4bladzijdes over een dezelfde post waar af en toe pH meter bijstaat. Beetje jammer van de functie maar wel begrijpelijk. Welke ph meter gebruiken jullie en welke vloeistoffen heb je allemaal nodig voor het ijken enzo.

    #2
    Google gebruiken.

    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...er-gebruik-jij
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #3
      Bedankt neder, in zal eens bladeren via jou linkje, thanks

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Bluelab, makkelijk ijken met druk op de knop.

      #4
      Een goeie meter hoef je niet zo vaak te calibreren. Dat hoeft niet persé een dure te zijn.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #5
        En hoe zit het met al die vloeistoffen, ik zie bij meerdere dat ze meerdere potjes met vloeistoffen moeten gebruiken?

        Comment


        • highsky
          highsky commented
          Editing a comment
          Heb dit ook al gelezen. Is dit nodig om eerst met 4 te ijken en daarna met 7?
          Ik gebruik meestal enkel de 7PH ijkvloeistof. Ik ijk de meter wekelijks tot zover nog geen problemen gehad.

        • Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Als je een meter hebt met 1 punts kalibratie gebruikt je 7, als je meter 2 punts kalibratie heeft gebruik je ook 4.

          Je meter moet vochtig worden weggezet, hiervoor gebruik je bewaarvloeistof.

          Om schoon te maken gebruik je een schoonmaak vloeistof.

          Ijken doe je als je afwijking hebt, of 1 x in de maand als je dat fijn vindt. Je kan dit controleren door je kalibratievloeistof te meten.

        #6
        Ik snap er echt geen hol van de ene ijkt hem bijna nooit de ander wekelijks met 4 of 7 vloeistof. En dan word er ook nog gezegd als je de plagron alfa lijn gebruikt hoef je geen ph te meten. Het zou fijn zijn als iemand dit nu eens goed uitlegt. Klinkt misschien kinderachtig maar toch
        Last edited by Kunichika; 6 November 2020, 17:23.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Zolang mijn kraanwater de juiste ph aangeeft bij meten, kallibreer ik niet.
          Is gewoon de eigenzinnigheid van een kweker om continue te callibreren, misschien slechte ervaring!

          Neem een goeie, alleen al voor je gemoedsrust.

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Check even de Plagron site, daar staat het precies allemaal bij de vragen enzo.

        #7
        Adwa AD11
        Werkt perfect, zonder problemen.

        En verder wat Rreppellsteeltjam

        Comment


          #8
          Ik gebruik altijd van die goedkope Chinese pennen en die zijn accuraat genoeg. Het blijft toch een compromis en de waarde loopt op.
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


            #9
            ik heb me ook afgevraagd of ik ph moet gaan checken, eigenlijk heb ik hetzelfde als kunichika, ik kweek in mijn geval dan met biocanna. omdat dat biologisch is, is het meten van ph niet nodig volgens canna.

            de vraag is natuurlijk, als ik de ph controleer en correct houd, wat is dan de winst? (ookal zegt canna dat het niet nodig is dan)
            meer opbrengt?
            betere smaak?
            resistent tegen bactierien?

            wel intressant

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Het kan ook slechter gaan he
              Het is niet nodig want de voedingsstoffen zijn niet meteen beschikbaar voor de plant en het "leven" dat de voeding beschikbaar maakt heeft geen lage pH nodig.

            • patty2thaB
              patty2thaB commented
              Editing a comment
              kijk dan is dat hoofdstuk gesloten voor mij, bedankt QnQ

            #10
            Ik zou dan enkel en alleen meten bij extra toevoegingen, calmag bv. doet ph stevig zakken , kalk verhoogt ph en er zijn er zo nog een paar. Ik denk als je dat eenmalig meet met je voeding erbij zit je tussen 6 en 7 hoef je nooit meer af te meten. Als je ph hoog is zonder voeding , en zuur je niet af wanneer je enkel water geeft , kan het verschil te hoog liggen, is bij mij zo geweest na 1 keer niet af te zuren , denkelijk, ijzerblokkade...
            Ganja always does the trick.

            Comment


              #11
              Oorspronkelijk geplaatst door Kunichika View Post
              In ben al een kwartiertje bezig om hier via de zoekfunctie een goed topic te vinden over een pH meter.
              AL een kwartier? Wow ben soms dagen bezig om iets te vinden. Hobbies vergen tijd

              Comment

              Bezig...
              X