Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke PH meter gebruik jij?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welke PH meter gebruik jij?

    Korting op 420shop
    Heb nu het een en ander gelezen, vooral de speescees artikelen en wil nu toch wel een PH meter gaan kopen. Welke is de favoriet? Koop liever iets goeds aangezien ik er nog wel een tijdje mee ga doen
    Last edited by Jointjedraaien; 24 September 2019, 12:54.
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    #2
    Re: Welke PH meter gebruik jij?

    Dit is mijn favoriet:
    http://www.aliexpress.com/item/Pen-T...317344975.html

    Een iets duurdere versie van de goedkope pH meters uit China. Deze geeft ook de temperatuur erbij. Reageert super snel en wordt geleverd met calibratie spul erbij.

    Deze doet het overigens ook prima, alleen heeft die geen backlight, geen temperatuur correctie en een decimaal minder:
    http://www.aliexpress.com/item/Disco...834049024.html

    Vreemd genoeg zijn ze beide wel een stuk duurder geworden. Ik betaalde 17 euro voor die groene en 5 euro voor de gele.

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      #3
      Re: Welke PH meter gebruik jij?

      Is wel erg goedkoop, ondanks dat ze duurder zijn geworden.
      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
      2016 - Greyvol's buitenkweek
      2017 - Santa Maria van Space Cees

      Comment


        #4
        Re: Welke PH meter gebruik jij?

        Wietefras heeft m al gepost uiteraard

        Ik gebruik deze altijd http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en...reviousPage=lr
        Ze doen het prima. Ik heb er eens 1 een jaar lang gehad totdat ik hem vergaat uit te doen. Toen was die op 1 of andere manier niet goed meer gekalibreert.
        Meteen maar een nieuwe gekocht. http://www.marktplaats.nl/a/doe-het-...reviousPage=lr net zoals deze EC variant.

        Comment


          #5
          Re: Welke PH meter gebruik jij?

          Denk dat ik die ook maar ga bestellen, thanx
          heb net ook mijn zaadjes besteld en hoop er een mooi verslag van te maken, vorige ging niet goed ivm herma rqs..
          2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
          2016 - Greyvol's buitenkweek
          2017 - Santa Maria van Space Cees

          Comment


            #6
            Re: Welke PH meter gebruik jij?

            image.jpgMerk is checkit.
            Handen in de lucht en groeten aan je tante...

            Comment


              #7
              Re: Welke PH meter gebruik jij?


              http://www.4oakton.com/proddetail.as...a&Seq=11&qty=0

              ik gebruik deze
              HEALING OF THE NATION

              Comment


                #8
                Re: Welke PH meter gebruik jij?

                https://www.conrad.nl/nl/voltcraft-p...ph-101122.html

                Als je wat extra geld over heb kan ik je deze echt aanraden. Ik gebruik hem nu alleen nog voor de stekken maar deze prik je zo in de aarde om je bodem ph te meten. Ik heb hem al een hele tijd en hij blijft prima werken op nog steeds de eerste batterij

                Comment


                  #9
                  Ik gebruik een milwaukee ph51 hebbe jullie ook dat wnnr je bewaarvloeistof in t dop je doet dat t er zo uitkomt ofzo en aan de buitenkant van t dop opdroogt ofzo iets ik begrijp t ook niet weet niet wat t is heb een foto genomen kieke op die em upload



                  Ik gebruik em nu ook ff niet meer omdat ie t niet echt goed meer doet kan em namelijk niet meer afstellen denk dat de sensor kapot is
                  Last edited by ceBep; 13 January 2015, 07:03. Reden: samengevoegd

                  Comment


                    #10
                    Re: Welke PH meter gebruik jij?

                    Je moet ook die grote dop niet vol bewaarvloeistof doen, die lekt.
                    Normaal heeft er een klein doorzichtig dopje om de sensor gezeten, daar doe je bewaarvloeistof in.
                    Er gaat misschien 1ml in ofzo, heel weinig.

                    QNQ035.jpg

                    Van Conrad, met verwisselbare sensor.
                    Jaar of vier(?) geleden gekocht. 1x per jaar controleer ik of die nog juist is.
                    Ik heb 'm nog niet veel hoeven kalibreren, afwijking van hooguit 0.2 in een jaar, er moet wel elk jaar een nieuw batterijtje in.
                    Op de juiste manier gebruiken/bewaren/schoonmaken, dan blijft dat goed, en gaat zo'n metertje jaren mee.
                    Nou gebruik ik 'm ook niet veel meer sinds ik Biobizz geef, eens in de 2-3 weken ofzo, als het watervaatje leeg is.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                    • Kunichika
                      Kunichika commented
                      Editing a comment
                      Q vraagje ik kan net niet zien wel merk en jou meter is en dit is misschien een domme vraag naar waarom gebruik jij hem nu nog minimaal. Wat doet biobizz e welke biobizz bedoel je?

                    • QnQ
                      QnQ commented
                      Editing a comment
                      Ik heb een 30L vat met blumats eraan.
                      In dat vat zit alleen water dat ik op 6.2 hou.
                      De blumats staan zo afgesteld dat ze beginnen als het echt droog wordt.
                      Zo kan ik evt. een week van huis zonder dat ze dood gaan en als ik 1 of 2 dagen geen voeding geef dan vangen ze dat op, dan hoef ik er niet naartoe.

                      Want voeding geef ik handmatig. Als ik het nodig vind.
                      Met Biobizz hoef je de pH niet aan te passen dus de meter gebruik ik alleen voor dat vaatje.

                    #11
                    Re: Welke PH meter gebruik jij?

                    Qnq ik doe er ook echt heel weinig in alleen dit gebeurd elke keer.
                    Ik had em ook 6maande gelede gekalibreerd alleen heb em zeker een maand niet gebruikt en wou em vorige week checken maar hij ging niet lager dan 10.4 heel raar wnnr ik em in ph 7 stop gaf die wel 7 aan vond ik raar dus stopte ik em in ph 4.01 gaf die ook 7 aan dus ik dacht ff in stelle ging die niet lager dan 6.2 als ik t me niet verkeerd herinner sinds dien heb ik em niet gebruikt maar ik vraag me af of ik een nieuwe sensor kan kopen want hij kan wel er af

                    Eigelijk vraag ik me ook af of t wel veel nut heeft( ph) want ik ken mense die doen zonder ph meten en halen gwn vet dikke toppen 100gr per plant gemiddeld en die doen helemaal niets aan ph geen ph- of wat dn ook

                    Comment


                      #12
                      Re: Welke PH meter gebruik jij?

                      http://www.nomercyseeds.eu/spees-met-cees/index.htm
                      Heb je deze gelezen dan, die Cees heeft mij wel overtuigt
                      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                      2016 - Greyvol's buitenkweek
                      2017 - Santa Maria van Space Cees

                      Comment


                        #13
                        Re: Welke PH meter gebruik jij?

                        Ik heb eigenlijk nog nooit mijn ph gemeten. En toch leuke resultaten geboekt.
                        zou het met ph meter nog leuker worden ?

                        Gebruik altijd kokos potgrond met voeding tot zes maanden...

                        Comment


                          #14
                          Re: Welke PH meter gebruik jij?

                          Leuker weet ik niet, maar beter is altijd leuker toch, het plantje moet het zo goed mogelijk hebben tenslotte. Ik heb ook nog geen ph meter in mijn hand gehad en nog niet zo'n goede resultaten gehad dus vandaar de zoektocht naar beter doen. Tot nu toe heb ik een hermafrodiet fabriek en ergens moet het toch aan liggen.
                          2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                          2016 - Greyvol's buitenkweek
                          2017 - Santa Maria van Space Cees

                          Comment


                            #15
                            Re: Welke PH meter gebruik jij?

                            Meten is weten, en weten geeft een groter gevoel van zekerheid of je nu bio kweekt of hydro.

                            EC meten ga ik ook nog eens mee beginnen maar voorlopig houd ik de bladpunten gewoon in het oog.
                            Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                            Comment

                            Bezig...
                            X