Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gekke watergeefvraag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gekke watergeefvraag

    Korting op 420shop

    #2
    Nee, wortelen wegen bijna niets.
    Mijn kweekverslagen:
    https://tinyurl.com/yxmrfs8w
    https://tinyurl.com/y69gjs6g

    Comment


      #3
      Wat zou dan de reden kunnen zijn? Dame ziet er prima uit. Toppen worden steeds dikker! Maar ze weegt echt meer dan de andere drie

      Comment


        #4
        Lastig te zeggen.. het enige wat ik kan bedenken is dat die andere planten dan (nog) droger staan. Dat zou ook weer verklaren waarom ze kleiner zijn.

        Zelf heb ik het handmatig water geven nooit perfect onder de knie gekregen. Tensiometers zijn echt een uitkomst.
        Mijn kweekverslagen:
        https://tinyurl.com/yxmrfs8w
        https://tinyurl.com/y69gjs6g

        Comment


        • roller
          roller commented
          Editing a comment
          nochtans niet zo moeilijk hoor...

        • Spacende Hollander
          Spacende Hollander commented
          Editing a comment


          Kijk maar naar mn topic, gaat best goed.

        #5
        Oorspronkelijk geplaatst door Tomaten View Post
        Dat zou ook weer verklaren waarom ze kleiner zijn.
        Dat is nou juist het dubio waar ik mee kamp. Waren die andere planten kleiner dan kon ik het verklaren. Ze hebben juist allemaal ongeveer de zelfde hoogte. Alleen de toppen van die ene NL zijn veel meer gevorderd

        Comment


        • Spacende Hollander
          Spacende Hollander commented
          Editing a comment
          Maar de hoogte zegt niet zoveel. De dikte van de stammen, takken en toppen wel.

        #6
        Als je die sateprikker in de pot steekt, moet je die wel even 5-10 minuten laten zitten he....en dan pas eruit trekken.
        De kritieke zone is op 2/3 diepte recht onder de plant. Dus niet aan de zijkant prikken, maar schuin naar het midden.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Donboe
          Donboe commented
          Editing a comment
          OK ga ik meteen ff doen Q. Laat weten wat dat opleverde.

        #7
        plant met veel dikkere toppen weegt natuurlijk zwaarder dan planten met magere toppen
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment


          #8

          Comment


            #9
            Welke soort potten gebruik je ? Stoffen of plastiek? Ik heb hier 4 dezelfde planten en er is ook 1 waarvan de toppen dubbel zo groot zijn. Deze plant heeft alles in de groei het best doorstaan en minst afgezien van mijn stoten. Mss iets in het groeiverhaal? En met stoffen potten giet ik er soms liters in , overtollig loopt weg langs zij-en onderkant. Bij mij nog nooit te nat gestaan , wil niet zeggen dat het niet kan met stoffen potten ...
            Ganja always does the trick.

            Comment


            • Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Ik gebruik bio granules tegen de varenrouwmug , zie maar een enkeling meer . En rot in de bloei kan, bedoel je wortelrot of toprot? Wortels zouden sterk genoeg moeten zijntegen dan he, toprot moet ik nog tegenkomen binnen.. maar als je te droog houdt, loopt de ec in de bodem sterk op , wat zeker niet goed is...

            • roller
              roller commented
              Editing a comment
              Wesley , toprot hangt van het klimaat , en de dichtheid van je toppen af ,
              iets te hoge LV binnen en een mega COLA , en je kan er bijna vanuit gaan dat je prijs hebt.
              Te nat is geen goed plan , enkel als je effe wegmoet ofzo ...
              oplopende Ec's komen goed als je volgende beurt je ec aanpast en een runoff hebt.

            • Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Beetje tegenstrijdig met wat ik hoor en lees... lv en bodem hebben bij mij niet veel met elkaar te maken, of ik er nu veel ingiet of niet, bij het bladerdek blijft lv hetzelfde. Ook hoor ik van overal liever te nat in de bloei dan te droog! Ervaar daar geen nadelen van. En ik weet niet hoe je dat gaat regelen dan als je niet eens de ec weet van je bodem of hoe hoog hij opgelopen is... probleem vermeden door een beetje natter te houden...maar het is in een kamer en geen tent van mij he, toprot ontstaat hier moeilijk.. heb ook nog geen reuze cola s gekweekt , mss dat ik dan wel anders praat.
              Last edited by Wesley pipes; 7 December 2020, 13:00.

            #10
            Ik zou hier graag nog ff op voortborduren als het mag . In een andere post vroeg ik of het al tijd was om te spoelen. Na 't tonen van 'n foto (de zelfde NL als in deze post) van de zelfde plant, rade QnQ mij aan om nog wat meer geduld te hebben (10 tot 14 dagen) En daar is/was geen woord aan gelogen. De dame heeft in de 2 weken die ik heb aangehouden een enorme eindspurt gemaakt en ik ga haar eind deze week (donderdag of vrijdag) dan ook oogsten.

            Nu waren de dames vandaag weer toe aan 'n watergeef beurt en ik deed een opmerkelijke ontdekking. Hetzelfde wat dus bij die NortherLight gebeurde gebeurde vandaag bij de Royal Gorilla. Die voelde bij het wegen veel zwaarder aan dan de andere 3 (incl. de eerder genoemde NorthernLight). Toch heb ik ook de Gorilla z'n gewone dosis water gegeven. Wat opviel is dat het water bij de Gorilla niet doorliep naar de schaal terwijl bij de andere drie er best nog wel wat water doorliep. Eigenlijk dus gewoon 'n herhaling wat er gebeurde met de Northern Light.

            Nu is m'n vraag: Is het zo, of zou het zo kunnen zijn, dat 'n plant zich afsluit van wateropmame als ze oogstrijp is?

            Misschien 'n stomme vraag maar het was iets dat me opviel. En dus nu al twee keer.
            Last edited by Donboe; 6 December 2020, 20:55.

            Comment


              #11
              Nee, het is een teken dat je de betreffende planten hebt laten uitdrogen. Doordat de planten zo droog staan zeikt het water er gewoon langs. Met een druppel Dreft in je voedingswater kan je de kluit doorbreken. Zodra de planten geel worden lijkt het alsof ze niet meer drinken, echter is dat geen betrouwbare meting!
              Horks Fototopic 2.0

              Comment


              • Donboe
                Donboe commented
                Editing a comment
                Nee. Dit is was geen uitdroging. Hoop dat je het hele topic hebt gelezen? Alle 4 staan ze er prima bij. Alleen wat vandaag met de Gorilla gebeurde, gebeurde 2 weken geleden met de NL
            Bezig...
            X