Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4de week bloei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    4de week bloei

    Korting op 420shop
    hoi allemaal,

    ik heb even een vraagje.

    Mijn stekjes staan sinds 24-12 en gaan morgen binnen aan hun 4de week bloei. Ik heb ze eigenlijk elke dag wel zien groeien/bloeien/veranderen, maar nu lijkt het alsof er de laatste 3 dagen niet meer zoveel gebeurt, of iedergeval niets meer wat ik zo op het oog kan zien.

    nu is mijn vraag is dit normaal? gaat hij nu de topjes aan dikken ofzo? of gaat er misschien iets fout? Of lijkt het gewoon dat er niet meer zo veel gebeurt omdat het nu allemaal wat langzamer gaat?

    Dit is mijn eerste kweek dus ik moet nog heel veel leren, maar dit voelt gewoon zo raar omdat ik normaal elke dag wel iets van verandering zag....

    groetjes TerrorJointje


    deze foto's zijn van 28-1

    IMAG0721.jpgIMAG0728.jpg


    deze foto's zijn van 31-1

    IMAG0735.jpgIMAG0751.jpg
    sigpic

    #2
    Re: 4de week bloei

    zo te zien lig je aardig op schema.heb zelf ook wel vaker dat de overgang naar aandikken wel ff wacht.vrij normaal,gewoon geduld hahah
    grtz,

    Comment


      #3
      Re: 4de week bloei

      ik heb stekjes van de growshop gekregen, ze hebben mij verteld 6 dagen op 18/6 uur, eerste 2 dagen lamp op max hoogte, dan 2 dagen lamp iets lager en laastste 2 dagen op 60 cm (600 watter), na 6 dagen in de bloei zetten 12/12. hij gaf aan dat ik anders problemen kan krijgen met lange planten (ze staan in een tent namelijk)

      nu ben ik aan het twijvelen, gezien ik verschillende dingen lees over voorgroei periode. kan iemand helpen?

      Comment


        #4
        Re: 4de week bloei

        @HAKA
        Ik heb ook stekjes van een onbekende soort, dus ik was me ook zorgen aan het maken over de hoogte, omdat idd sommige soorten vrij hoog kunnen worden.
        Mijn gs zei ook dat ik een weekje moest voor groeien en dan de lamp op 12/12 zetten.
        Maar ik heb zelf pas na 13 dagen op 12/12 gezet, omdat ik ze na 7dagen de plantjes nog erg klein vond om de bloei in te laten gaan en dan in de hoop dat ze niet te groot gingen worden. Maar nu achteraf had ik ze nog wel een paar dagen langer kunnen voor groeien, want ze zijn wel nog een heel stuk door gegroeid in de bloei, maar ik heb nog zeker een halve meter over in m'n tent, want nu zijn ze toch wel uit gegroeid!

        IK weet niet hoe groot jou stekjes nou zijn, maar volgens mij kun je best wachten met in de bloei zetten tot 25/30cm zijn.....
        Moet wel ff er bij zeggen dat ik zelf nu ook pas met mijn eerste kweek bezig, dus misschien dat andere mensen hier dit kunnen bevestigen, of niet natuurlijk!

        Groetjes terrorjointje
        Last edited by terrorjointje; 4 February 2011, 10:00. Reden: spelling
        sigpic

        Comment


          #5
          Re: 4de week bloei

          ik weet wel de plant soort, het is PP (power plant). ik gebruik ook 600watt, dus heb toch 60+10 cm (boven lamp) minimaal nodig in de hoogte, tent is 2.10m dus de planten mogen max 1.5 m worden.

          Comment


            #6
            Re: 4de week bloei

            @HAKA
            Volgens mij heb je dan wel genoeg ruimte, iedergeval genoeg ruimte volgens mij om de stekjes nog wat langer te laten voor groeien. Laat je ze groeien tot ze een kleine 30 cm zijn en zet dan de klok op 12/12 dan komt het wel goed met de hoogte denk ik. Maar nog maals ik ben zelf ook pas met m'n eerste kweekje bezig, dus ook ik moet nog heel erg veel leren

            succes iedergeval!

            tj
            sigpic

            Comment


              #7
              Re: 4de week bloei

              stekjes zijn nu 3 dagen, nog geen groei, ik begrijp van de growshop dat ze nog druk bezig zijn met wortels maken, dus daar gaat alle energie heen. jeetje wat ben ik ongeduldig! eerste keer is altijd spanned

              Comment


                #8
                Re: 4de week bloei

                Haha ja het is ook spannend! Ik vind het nu nog steeds spannend want ik zit nu op de helft, nu moeten m'n topjes lekker dik gaan worden!
                Hoeveel heb je er eigenlijk staan? En staan ze ook in een tent? En wat voor potten enzo?
                En is je luchtvochtigheid wel in orde? Stekjes moeten een lekker hoge vochtigheid hebben...ik kreeg het niet voor elkaar met handdoeken en emmers, dus ben een luchtbevochtiger gaan halen...is echt een aanrader! Geen gedoe meer alleen maar dat ding elke dag bij vullen!

                Groetjes tj
                sigpic

                Comment


                  #9
                  Re 4de week is normaal groei stopt enkel aandikken nu lekker vet ziet er chill uit bro

                  Comment


                  • kroket
                    kroket commented
                    Editing a comment
                    Je bent net ietsiepietsie te laat met reageren, heb je de datum van het topic al gezien?

                  • Ipie
                    Ipie commented
                    Editing a comment
                Bezig...
                X