Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lucht zuivering?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Lucht zuivering?

    Korting op 420shop
    Yo,

    ik heb in mijn huisje een tentje staan met een plantje. Het stinkt nogal erg en ik wil absoluut niet dat mijn buren dit eigenlijk weten als je begrijp wat ik bedoel heb geen zin in gezeik met geur overlast etc. Nu heb ik dus een tentje met allemaal luchtgaten etc maar ik heb geen afvoer naar de buitenlucht. Maar het is maar 1 plantje maar is het dan verstandig om toch een koolstoffilter te installeren en de afvoer gewoon in de kamer te laten gaan? Of een negatieve ionen filter? Of beide?

    #2
    Welkom hier... Introductieforum

    Ja, binnen kweken zonder koolstoffilter is eigenlijk een absolute nogo! Zeker dus een filter/afzuiger aanschaffen. Ook met 1 plantje ruikt zo je hele huis naar wiet.
    Afblazen in dezelfde kamer is niet optimaal, maar een koolstoffilter gaat de geur heel dik verbeteren!
    negatieve ionenfilter is niet nodig.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #3
      Ja dat, en/of afvoeren naar andere kamer en daar filteren, ben je ook gelijk van het vocht af.

      En hoezo niks naar buiten?

      Gewoon improviseren, doos,tape,buis,bouwschuim, bedenk iets luierik.

      Comment


        #4
        Ik kan het wel naar buiten afvoeren maar dan moet het raam open staan en dat is wel redelijk koud. Enige tips daarvoor? Of lucht ontvochtiger anders erbij kopen?

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Belangrijkste is afsluiting, vier latjes aan binnenkant raamkozijn en daar " gewapend" plastic folie aan vast nieten en kitten, dan flensje door plastic, en buisje in flensje.

          Wel eerst het raam op een kier, eventueel rolluik ook.

        #5
        Gaatje boren, plaatje met lamellen ervoor.

        Comment


          #6
          Tis niet dat 1 plant veel invloed gaat hebben op de LV in je huis. Ik voer ook niks naar buiten, maar het raam gaat wel regelmatig een paar uur open en ik heb een ontvochtiger die is om de zoveel een uurtje draait. En hier staat een tent vol.

          Comment


            #7
            Afzuiger en koolstoffilter kopen en tegen het vocht de kamer elke dag een uur luchten met het raam open.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #8
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...95-help-filter

              Comment


                #9
                Gaatje boren in het raamkozijn en plakken en knippen is bij mij helaas geen optie lang verhaal. Maar dus koolstoffilter met ontvochtiger is goed te doen? En gewoon paar uurtjes raam open?

                Comment


                #10
                Gewoon ontvochtiger gewoon naast de uitlang slang laten? Iemand een goeie ontvochtiger voor Max 50 eu?

                Comment


                  #11
                  Je hebt geen ontvochtiger nodig met 1 plant en voor die prijs, vergeet het.

                  Comment


                    #12
                    Weet je dan zeker dat de muren niet gaan schimmelen?

                    Comment


                    • Nederhigh
                      Nederhigh commented
                      Editing a comment
                      Als je gewoon de luchtvochtigheid binnen en buiten de kweekruimte een beetje in de gaten houdt moet het goedkomen.

                    • beowulf
                      beowulf commented
                      Editing a comment
                      Dat dus. En die ene plant zal daar niet veel invloed op hebben.
                  Bezig...
                  X