Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oogst valt tegen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Oogst valt tegen.

    Korting op 420shop
    ---Post verplaatst uit kweekverlsag ven lemonjames naar nieuw topic.IMG_20210517_154155128_PORTRAIT.jpg
    IMG_20210517_154135424_PORTRAIT.jpg
    Last edited by Nederhigh; 17 May 2021, 16:49.
    I rather be illegally alive than legally death

    #2
    Hey Sensonic... Als aller eerste welkom op het forum.

    Ik heb je post uit het kweekverslag van Lemonjames gehaald, en er een nieuw topic van gemaakt.
    Vragen over je eigen kweekje neerzetten in iemands anders verslag is niet super netjes, al hoewel lemonjames het misschien helemaal geen probleem vindt...
    Is het misschien ook niet leuk als jij een verslag bij houdt, en het ineens over iemands anders kweekje gaat. Snappie? Beejte de spotlight jatten ofzo.
    Je kunt beter ff je eigen vraagposts of kweekverslag aanmaken.

    Bij deze heb ik een vragenpost voor je aangemaakt in het vragen binnenwiet kweken forum.
    Als je nog een andere titel wil laat het maar weten.

    En.. Om in te gaan op je vraag... Volgens mij is dat in dit geval heel simpel.. Je dames zijn zo goed als kaal.
    Het lijks echt alsof je 80% van de bladeren hebt weg geplukt.. Dat is gewoon niet handig...
    Ik kan al aardig wat kwekersharten horen breken hier op het forum na het zien van jouw plantjes. Zet je dus maar schrap voor wat opbouwende kritiek .
    Ik snap dat je op internet veel leest/ziet over defoliation en lichtpenetratie enzo.. Maar je hebt het hier toch echt verkeerd aangepakt.

    "Bladeren zijn de zonnepanelen van je planten" is wat we hier vaak zeggen. En zo is het ook. Hoe meer bladeren je plant heeft, hoe meer licht ze kan opvangen en omzetten naar energie om bouwstoffen mee te verwerken!
    Simpelweg, hoe meer blad, hoe meer oogst.

    Ja, er zijn situaties waarin je wel eens een baaldje weg haalt.. Wanneer een blad ongelukkig een groeipunt blokkeert, het bladerdek veel te compact is voor een goeie luchtstroom, of de LV niet op een andere manier omlaag te krijgen is.
    Kijk ff wat kweekverslagen door op het forum. Daar kun je mooi zien hoe anderen wel/geen blad weg halen, en wat voor oogsten anderen hier halen.
    Last edited by Nederhigh; 17 May 2021, 17:03.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • Sensonic
      Sensonic commented
      Editing a comment
      Dank je wel voor de info Nederhigh. Ga er zeker rekening mee houden bij de volgende kweek. Heb deze bladeren vandaag verwijderd omdat het echt te dicht was en mij ooit verteld is geweest deze te verwijderen 2 weken voor het oogsten om onderaan de plant meer top te krijgen. Klopt de info die ik heb verworven over het lichtschema?

    #3
    Ja, dat klopt indd. Autoflowers op 12/12 zetten. Dat had ik nog niet eens gelezen ja. Naja, daar zit dus ook dikke winst in te halen eh.
    Als je naar 20/4 gaat hebben je planten elke dag 8 uur meer licht/energie. Dat ga je absoluut in je oogst merken.
    En die bladeren weghalen de laatste 2 weken van de bloei is onzin indd.
    Als je de lagere toppen mooi wil hebben, dan moet je tijdens de veg goed voorbereiden.
    Doormiddel van de juiste trainingstechnieken etc.. Je kunt beter een week voor je bloei dat blad weghalen dan de laatste 2 weken van je bloei gok ik zo.
    Maar beter zorg je dat je de lagere takken eraf hebt voor de bloei begint. Zo vroeg mogelijk eigenlijk.

    Mijn advies zou eigenlijk gewoon zijn, kweek geen autoflowers. Want waarom zou je? Minder ruimte voor fouten, zwakkere planten, gevoeliger voor overvoeding,minder oogst, meer energie/stroom nodig voor een oogst die je met foto's op 12/12 zet, minder potente wiet, minder smaakt etc...
    Autoflowers hebben in mijn optiek ongeveer 0 toegevoegde waarde in een binnentjentje.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ctrabox-bb-200

    • Sensonic
      Sensonic commented
      Editing a comment
      lamp = attis 300W led

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Heel goed lampje op 100x100. 120x120 eigenlijk net iets te karig.. Moet alsnog prima ongestrekte wiet onder groeien hoor, maar de lamp moet eventueel wat dichter bij, en da planten meer in het midden ofz..

    #4

    Comment


      #5
      De ontblader gekte slaat weer toe Oke.. ik ben ook geen fan van zonnepanelen. Maar die op je planten laat je toch beter zitten

      bedenk je, dat met elk blad dat je weg knipt,snijdt, trekt etc je ook een wond creëert en een ingang voor schimmels en dergelijken bied.


      enne.. autoflowers zijn voor buiten

      Comment


        #6
        Opbrengst is nog niet optimaal in mijn ogen.
        Yep, volgende keer geen autoflowers geeft al minimaal 2x zoveel opbrengst.
        Geen blad snoeien, levert ook extra oogst op.
        Autoflowers moeten niet op 12/12
        Tis hierboven allemaal ook al gezegd he..

        Deze lijken nog niet zo lang te bloeien.
        Ook autoflowers hebben een week of 8 bloei nodig, dus ik gok nog wel 4-5-6 weken ?
        Door al dat blad te snoeien zullen ze ook wat langzamer gaan.

        Er gaat wel wat fout man, doe volgende keer ff een kweekverslag maken vanaf het begin, dan kunnen we tussendoor tegen je zeuren
        Als je wil he...je moet wel een beetje dikke huid hebben soms
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Sensonic
          Sensonic commented
          Editing a comment
          die heb ik dus no problem, enjoying the process thx

        #7
        Merci mensen, heb hier op die korte tijd enorm veel info bekomen die voor mij goud waard is.
        You guys rule. Thank you, all of you.

        Komt zeker een verslag van het volgende rondje.
        I rather be illegally alive than legally death

        Comment


        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Bwoa... nu willen we weten waar dit naar toe gaat. Afblijven van de planten. Meer lichturen. Elke dag 2 uur extra tot 21/3. En af en toe posten.

        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Zie het verslagje graag tegemoet.

        #8
        Deze mogen nog wel even en zo te zien mag de lamp er wel wat dichter op. Niet verder van het gewas verwijderd dan nodig is. De hoogteverschillen kan je ondervangen door de uitschieters te knakken of anders de kleinste planten te verhogen. Wanneer de lamp verder van het gewas hangt dan nodig is kost dat je grammen.

        In mijn optiek is het aan te raden om alles zoveel mogelijk op een hoogte te krijgen en dan de lamp ongeveer 10 cm vanaf het gewas te hangen.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


          #9
          Zo, update


          IMG_20210518_114708357_HDR.jpg
          IMG_20210518_114623257_HDR.jpg
          I rather be illegally alive than legally death

          Comment


          • Sensonic
            Sensonic commented
            Editing a comment
            Inderdaad Frutella, haar net wat te veel water gegeven tov de anderen denk ik...
            Is allereerste binnenkweek, een leerproces...
            Dankzij jullie allemaal wel al veel bijgeleerd voor de volgende ronde...
            Nogmaals bedankt aan degenen die hun knowledge hier met me hebben gedeeld...

          • Nederhigh
            Nederhigh commented
            Editing a comment
            Als je vaak gaat updaten, maak ff een kweekverslagje aan. Thx.!

          • Sensonic
            Sensonic commented
            Editing a comment
            Will do with the next update...
        Bezig...
        X