Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nooit compacte toppen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nooit compacte toppen

    Korting op 420shop
    Hallo, ik kweek al een tijdje autoflowers binnen maar ik krijg maar geen compacte toppen. Ik ben een redelijk beginnende kweker en heb ook totaal niet veel informatie.
    Mijn kweekspullen nu:
    -tent 60x60x160
    -ventilator die naar buiten blaast
    -kleine ventilator op de plantjes gericht
    -voeding van plagron (100% naturel)
    -standaard potgrond
    -led lamp mars hydro ts-600
    -10l emmers
    ​hier heb ik altijd auto flowers in gekweekt maar wil graag overstappen naar feminized in zou in de plaats van 4 autoflowers (wat perfect in dit tentje past) 2 feminized zetten. Ik heb dit nooit eerder gedaan omdat ik overal las dat ze moeilijker te kweken zijn en sneller vatbaar voor ziektes, maar omdat mijn opbrengst van mijn autoflowers zo weinig is (12.5g droge cannabis per plant) zou ik dus graag feminized willen kweken alleen heb ik hier totaal geen ervaring mee. Als iemand tips heeft hoor ik het graag. Alvast bedankt.

    #2
    Compacte toppen ja/nee is vaak vooral een combo van genetica en licht.
    Autoflowers hebben vaker fluffy topjes dan fems.
    Indica dominante plantjes hebben vaker compactere toppen.
    Het kleurenspectrum/intensiteit van je licht heeft ook invloed.
    Hoe blauwer het licht, hoe compacter de toppen.
    Hoe intenser het licht, hoe compacter de toppen.

    Wat is de afstand waarop je ts600 hangt?
    Dat 90W lampje is op 60x60 net voldoende, houdt niet enorm veel over. Als je hem te hoog hebt hangen kan dat al teveel zijn.

    Gooi eens een foto van je kweekje/planten/toppen neer. Maybe kan iemand daar wat aan zien.

    Fluffy toppen kan ook komen door te vroeg oogsten.
    En volgens mij zijn er ook soortjes die fluffy toppen krijgen bij teveel voeding??
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #3
      Heb nu geen planten staan. Wel nog wat topjes van de vorige autoflower kweek, ik plaats zo meteen een foto. Ik hang de lamp 30-40 cm boven de plantjes en ik verhang deze samen met de groei van de plant.

      Comment


        #4
        Helemaal geen foto's gemaakt tijdens je kweekje?
        Die hoogte is wel goed. Maar laat ze af en toe wel naar de lamp toekomen. niet elke dag de lamp verhangen dus, maar liever elke week.
        Je lamp constant met de planten mee bewegen kan ook voor strek zorgen.
        Maja, zou me eigenlijk ook niets verbazen als je met die ts600 gewoon niet echt fatsoenlijk compacte toppen kan kweken op 60x60.
        Ben benieuwd wat het doet met fems, en goed getrainde plantjes..
        Dus niet allemaal fluf onderin enzo. Beetje dieven mag best. Toppen bovenin de plant zijn altijd sneller rijp en compacter.

        Welke soorten auto's had je staan?
        Lijkt me eerlijk gezegd niet te doen, 4 auto's op 60x60.
        Je kunt ze niet zelf de bloei in sturen, dus dat is bijna vragen om een bomvolle tent.
        Fems zijn makkelijker klein te houden als je ze vroeg op 12/12 zet.
        Met fems heb je veel meer controle over je kweek. Auto's in een binnententje hebben eigenlijk nooit een voordeel, wel veel nadelen. Tenzei je ivm verwarming je lamp 24/7 aan wilt.

        bomvolle tent = slechtere lichtpenetratie (zeker met een lamp aan de zwakkere kant) = fluffy toppen.
        Last edited by Nederhigh; 27 August 2021, 21:44.
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


          #5
          Nee sorry van deze kweek heb ik geen foto's zat ook in een verhuis... en nee klopt ik had er de laaste kweek 3 staan 1 big bud en 2 gorilla glue. Gaat 2 feminized beter gaan dan 4 auto's? En wat is het verschil met voeding en water geven?

          Comment


            #6
            16300988145599179265762277563777.jpgHier een foto van de gorilla glue

            Comment


            • Nederhigh
              Nederhigh commented
              Editing a comment
              Daar mag ook nog wel ff een trimschaartje door.
              Aan de hoeveelheid dikke bruine haren te zien vermoed ik dat die flink te vroeg geoogst is.

            #7
            Ik heb dit nooit eerder gedaan omdat ik overal las dat ze moeilijker te kweken zijn en sneller vatbaar voor ziektes
            Grappig, dat geldt juist voor autoflowers.

            Als ik zo je vorige topics bekijk, dan is er nog wel wat ruimte voor verbetering.
            Lampje is ook niet zo sterk inderdaad. Daar moet je geen wonderen van verwachten, maar het kan wel wat beter.

            En dan komt het oogstmoment, tenminste, dat denk je. Nederhigh zei het al; meestal ben je een week of 2/3 te vroeg
            De laatste 2 weken zwellen de toppen nog flink aan. Dat wil je niet missen.
            De echte compactheid komt vaak pas op het laatst, mits je de goeie soortjes zet.
            Oogst niet te vroeg, verzin geen smoes voor jezelf dat je een high-licht wietje wil. Dat wil niemand.

            Je kunt ook scroggen, dan hou je alle toppen op dezelfde hoogte.


            Als je dan de lamp op 30-40cm zet, dan zitten alle toppen dichtbij en heb je minder fluff.

            Potten goed tot de rand vullen met grond, en na 1 week beginnen met halve dosis groeivoeding.
            Overstappen op bloeivoeding 3 weken nadat je de lamp op 12/12 gezet hebt.

            Nja, er zijn zoveel mogelijkheden.
            Check eens wat kweekverslagen van andere kwekers hier
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #8
              Ik denk ook de lamp , ts 1000 is al wat extra aan licht ....en gebruik je boosters? Green sensation of pk 13-14 of andere? Zal je snel verschil zien hoor !
              Ganja always does the trick.

              Comment


                #9

                Comment


                • Hork
                  Hork commented
                  Editing a comment
                  Dat ligt dan aan de lampafstand en/of genetica, want mijn wiet is wel net zo hard.

                • BackYardPlant
                  BackYardPlant commented
                  Editing a comment
                  Heb ik het wel vooral over sativa

                  Doe meestal szomers Indica buiten en swinters sativa binnen

                #10
                Ook al harde AF toppen onder Gtools 150 LED gehad hoor. 4 afjes in een 60 op 60 kast. Nooit onder de 100 gram gedraaid.

                12 gram per plant is zwaar onvoldoende. Ergens gaat iets fout. Lamp er dichter op lijkt me een optie.

                En veel van wat boven al gezegd is.

                Comment


                  #11
                  Ja maar was een auto wel, ik ga nu 2 monster zkittelz zetten gewoon, feminized. Moet ik een andere post aanmaken waar ik door de kweek heen kan plaatsten voor informatie enz zodat mijn kweek dat niet weer opnieuw "mislukt"?

                  Comment


                  • Nederhigh
                    Nederhigh commented
                    Editing a comment
                    ja graag. maak ff een nieuw topic aan in binnen kweekverslagen Kleed hem leuk aan, en mensen gaan je tips/adviezen geven!

                  #12
                  Ik heb van meerdere mensen gehoord dat te hoge temperaturen ook kunnen leiden tot "fluffy" toppen.
                  ~MeanoPheno

                  Comment


                    #13
                    meerder dingen kunnen niet compacte toppen veroorzaken

                    Comment


                      #14
                      Paar weekjes langer laten staan!!

                      Comment


                        #15
                        Uw lamp dichterbij hangen, wel altijd opletten voor de stralingswarmte, dat uw planten niet verbranden of te veel stress krijgen.
                        Of een hoger aantal lumen, dus een andere "betere" lamp kopen. Je moet vooral letten op de spreiding van het licht, penetratie door het bladerdek en de kleurtemperaturen (in kelvin uitgedrukt).

                        En uw wietje ZEKER nog3-4 weken langer laten bloeien. Geduld is dus vooral de boodschap, geloof mij, gewoon opt gemak laten doen, die planten leven en hebben tijd en liefde nodig.
                        Komt wel goed ze!
                        Apollo 10 LED binnenkweek#1, Cakemaster tryouts; aardse mineralen, niet balen; Waterparadijs ;Kaaswaters
                        Jah, ik hou van planten.

                        Comment

                        Bezig...
                        X