Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blumat Tensiometers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Blumat Tensiometers

    Korting op 420shop
    Het is al een tijdje dat ik erover nadenk om die tensiometers aan te schaffen. Ze zijn prijzig per stuk. Ik weet dat heel wat leden deze al een tijdje gebruiken, maar om de vraag te veralgemenen. Wat zijn de voordelen voor kwekers die ze gebruiken.
    Wat draagt het bij aan het eindresultaat,
    zouden planten met een "perfecte" nat droog cyclus dan echt zoveel beter presteren?

    Dank je alvast!

    Eerste keer FEMS onder LED
    Indica Medisch rondje van Barneys

    #2
    Beste kweek aankoop ooit.

    Eenmaal goed afgesteld heb je geen watergiftproblemen meer; de dames drinken precies dat wat ze willen. Temp en lv verschillen zorgen voor verschillend waterbehoefte, wat door de blumats wordt opgevangen.

    Sinds ik ze gebruik heb ik geen watergiftproblemen meer en dus ook geen voedingsproblemen, wat vaak samengaat.

    Je kunt een weekje van huis zonder problemen

    pH bereik is ook beter; in het voedingsvat loopt de ph op. Als je start bij 6,2 en ververst voor dat ie te hoog wordt (6,7) zit je altijd goed



    Nadeel is dat de grond altijd vochtig is, wat de varenrouwmugjes erg fijn vinden. Dus aquariumgrind, diatomeenaarde of iets dergelijks is een moetje
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Dit is met het irrigatiesysteem mag ik veronderstellen?

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik begrijp de vraag niet goed, maar ik heb het over deze set

      https://www.blumat.nl/product/blumat-3-meter-set/

      Ik heb daar dan zelf een emmer als vat bijgehaald. Het fijnste is elkke dame haar eigen vat, maar dan moet je een paar onderdelen bijbestellen. Stelt niet veel voor kwa kosten.

      https://www.all4plants.com/tropf-blu...CABEgJslfD_BwE

      Dit is ook een fijne set, beter misschien. Ik heb nog geen blumat die kapot is gegaan dus 12 van die set hierboven is wat veel misschien

    #3
    Remco heeft/gebruikt tensiometers en had 2.1 gram per watt. Dus dat zal wel werken. Die dingen zorgen er vooral voor dat je niet teveel water geeft.

    Is een manier van fine-tuning van je kweekje.
    Handig als je de achterste potten niet kunt optillen ook.

    Ook al naar staan kijken in de growsjop. Maar ik kweek nu in kleinere 6 liter potjes, die zijn goed te hanteren.

    Maar later.als ik groot ben komen ze er zeker.

    Comment


      #4
      O fuck, we hebben het over TENSIOmeters......

      Excuseer Waterfall!!

      Die gebruik ik niet....

      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


        #5
        Ja ik vind ze erg makkelijk
        zeker als je een scrog net gebruikt want dam word optillen onmogelijk en is het fijn om gewoon te kunnen aflezen hoe dorstig de meiden zijn

        Comment


          #6
          Ik gebruik ze en vind ze heel handig.
          Heb tijdens een eerdere kweek wat gesukkeld met de watergift, daarna besloten om deze tensiometers aan te schaffen.
          Tot nu toe loopt mijn kweek beter dan daarvoor, maar dat is dankzij verschillende factoren (tensiometers, beter materiaal, betere grond, etc..)

          Comment

          Bezig...
          X