Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer afzuiging/lampen gebruiken in kweektent

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    WHAAAA nou na een hoop getrut met de PH en 1 Quick-one die niet zo lekker daarop reageerde ( kijk ze er zielig bij staan ) en goede adviezen van hier ben ik weer beetje gerustgesteld dat het toch goed gaat komen !!!
    Vooral de N-Light gaat lekker , de hoofdtop en 2 van de buitenste zijn mooi dicht aan het groeien en zien er veelbelovend uit

    Ik ben nog eens wat oude topics aan het doorspitten geweest en kreeg toch het idee dat autoflowers wel meer last kunnen hebben als ze opeens voeding krijgen of er iets verandert , ik had juist het idee dat ze zo sterk waren ..... Dank allemaal voor de super input !
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 5 photos.

    Comment


      #17
      Voeding kun je best geven met een doseerspuit (€1,50 ofzo bij Kruidvat). Ze adviseren bij AF de helft dan wat aangeraden wordt bij 12/12 planten, maar minder is aan te raden. Druppelen met een pipet kan ook. Je kunt beter bijvoeden als je een tekort hebt, dan dat je niet meer weet wat er aan de hand is omdat ze een overschot en blokkades hebben door van alles en nog wat.

      Comment


      • Mamasyl
        Mamasyl commented
        Editing a comment
        Ik heb het idd in een spuit waar ik de medicatie voor mijn ratten mee geef gedaan!! Zijn echt druppels die je maar nodig hebt , snap niet dat ze dat spul in een 500ml fles verkopen haha Ik heb nu al zoveel bij geleerd dat de volgende kweek een verslag krijgt zodat als ik ergens vast loop ik het terug kan vinden , want ik ben er van geschrokken dat het in een mum van tijd zo om kan slaan met je planten .

      #18
      En zo rollen we rustig door naar week 8 !!
      Gister heb ik bij de voorste 2( Q-one & N-light ) eens flink wat blad verwijdert , werden wat geel, de plant die vorige week ingestort was ziet er steeds wat beter uit , ik blijf hoop houden dat ie toch wat topjes gaat opleveren . De achterste 2 vragen veel meer vocht , zo trof ik ze aan, nu even 500ml water gegeven en dan zie je ze vanavond weer stralen !

      Mmmmm volgens bijlage kan ik volgende week gaan oogsten hahahahaha eeeeh ? Ik plak er maar eens minstens nog 4 weken aan .
      Attached Files

      Comment


      • TheBigDudeski
        TheBigDudeski commented
        Editing a comment
        Zoveel snoeien is over het algemeen geen goed idee. Plantjes halen daar ook hun voeding uit. Wat blad verwijderen kan prima, maar deze zijn wel erg gekortwiekt zo lijkt het. Als je veel last hebt van in de weg zittend blad kun je de bladeren ook weg vouwen. Zeg maar achter ander blad drukken zodat het geen licht meer tegenhoud wat voor de toppen bedoeld is.

        Dit ga ik even volgen. Ben benieuwd hoe het met de gestripte dames afloopt!

      • Mamasyl
        Mamasyl commented
        Editing a comment
        Dit was weer zo een tweedeling, op you tube - kon het even niet zo snel terug vinden, heb er zoveeeel gekeken, was een tip ze in week 8 goed te ontbladeren zodat de voeding in de laatste weken juist naar de toppen gaat? Maar aangezien ik nu wel geleerd heb dat sommige raad , lijnrecht tegenover elkaar staat heb ik maar 2 planten gedaan, ik ga ze zo even bekijken als ze wakker zijn en zal gelijk wat foto,s schieten hoe ze er bij staan. Ik weet dat ik zonder de nodige ervaring een beetje aan het experimenteren ben hoor, maargoed eerste kweek en een leerproces voor de volgende keer zouden we maar zeggen als iets niet goed gaat ---- hoop het niet natuurlijk want de toppen van de linkse N-light gaan echt prima !!

      • Mamasyl
        Mamasyl commented
        Editing a comment
        Ik vond ze er zo goed uitzien dat ik de andere 2 ook gedaan heb.

      #19
      WEEK 8 de N-ligt en 1 Quick-one nadat afgelopen week de bladeren gekortwiekt zijn .
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 3 photos.

      Comment


      • bergturtle
        bergturtle commented
        Editing a comment
        `Prachtig!

      #20
      Zo na vorige week de N-light en 1 van de Quick -one gekortwiekt te hebben ( die het zo slecht heeft gehad na een voeding ) vandaag ook de 2 achterste Q-ones aangepakt, ik heb de planten omgewisseld , de achterste staan nu voor. De toppen van de afgelopen week gesnoeide zwellen mooi op , luchtvochtigheid blijft onder de 50 !! Gaat naar mijn mening super , nog een weekje en dan gaan we de trichomen van de achterste 2 in de gaten houden, ik denk dat die tegen 5 dec. klaar zijn De andere 2 blijven nog een beetje achter dus die zullen niet voor nieuwjaar de droogkast in gaan ben ik bang voor /
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 6 photos.

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Mooi hoor . Ze zwellen mooi aan zeg

      • Mamasyl
        Mamasyl commented
        Editing a comment
        Klopt, was een experimentje al het blad en minitopjes eruit gehaald , binnen een week was de top verdubbeld ! Gister ook mijn 2 laatste planten aangepakt , ziet er goed uit, ben stiekem best trots, veel hulp van deze site gehad en er toch een eigen tintje aan kunnen geven,

      #21
      2 weken geleden de achterste planten flink van blad ontdaan en 1 week geleden de voorste planten , dit is nu het resultaat , de toppen zwellen echt goed aan / geen idee of ze dat ook zo zouden doen zonder het ontbladeren = Voor nu tevreden, nog een goeie week denk ik dat de eerste te drogen gaat en dan tegen de kerst +
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 6 photos.

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Met blad hadden ze meer en sneller dikker geworden.
        Blad zet energie om, zonder blad gebeurt er niets, de fotosynthese staat zo goed als stil, het transport door de stengels valt stil, de plant gaat in overleef-mode in plaats van leef-mode.
        Dat ontbladeren is een hardnekkig fabeltje. Energie naar de toppen, lol...welke energie?
        Denk dat het vooral gezichtsbedrog is, omdat al dat blad weg is lijken ze dikker.
        Gelukkig heb je niet al teveel weggehaald.

      • Mamasyl
        Mamasyl commented
        Editing a comment
        QnQ Dat vind ik zo moeilijk als leek zijnde wat nu aan te nemen, de adviezen staan soms lijn-recht tegenover elkaar !

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Adviezen zijn vaak uit ervaring, dat kan alle kanten op. Voor mij en voor ieder ander.
        Maar planten doen eigenlijk altijd hetzelfde. Fotosynthese is waar alles om draait.
        Fotosynthese gebeurt in de groene delen van de plant.
        Geen of minder fotosynthese gaan ze nooit meer of sneller van ontwikkelen, er komt namelijk minder energie binnen.
        Zo kijk ik er naar, in dit geval doet ervaring er niet zoveel toe, het is gewoon biologie.

      #22
      Zojuist de plant die het zo zwaar heeft gehad in weckpotten gedaan, toch nog 35 grammetjes . Nu 2 weekjes curen en dan met de KERST
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment

      Bezig...
      X