Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bruine haartjes na +- 40 dagen bloei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Als je toch een spray of dergelijk wil gebruiken.
    wrijf het dan wat vaker licht in over de bladeren, onder en bovenkant.
    Echt een tering werk als je flinke planten hebt.
    geeft je wel de controle je toppen niet te raken.
    kan kan zelfs tijdelijk plastic bekertjes over de toppen zetten.

    Die bruine haartjes komen waarschijnlijk omdat je ze ingespoten hebt.
    Ze verkleuren namelijk ook bij hoge luchtvochtigheid, de plant nat is geworden en het kan ook zonder reden

    Comment


      #17
      Bedankt voor alle reacties en duidelijkheid, heb aan bijna elke reactie wel wat nuttigs gehad bedankt hiervoor.

      beowulf Rreppellsteeltjam
      ​​​​
      Ik heb trouwens bericht terug van de producent. Ik heb toch maar even gevraagd of dit ook zo werkte bij bloeiende wietplant die gerookt moet worden, en dit is de reactie die ik terug kreeg:

      Beste,


      Het is geen biocide.

      Het product bevat natuurlijke stoffen/oliën dus zelfs als er residu achterblijft is dit niet om bezorgd over te zijn.




      lijkt mij een beetje een domme reactie aangezien oliën mij ook niet Lekker lijken om te roken en er genoeg natuurlijke stoffen zijn die schadelijk zijn lijkt mij ... Maarja toch een reactie terug!.
      Last edited by Angel Mickey; 23 March 2022, 15:04.

      Comment


        #18
        Bruine haartjes is toch niet zo erg?

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Nee joh, gejank om niks, verder gewoon effe 2 x denken voor je wat spuit.

        #19
        Je kan ze uiteindelijk ook altijd gewoon effe spoelen onder water als ze geknipt zijn. Maar ik ben zelf nogal voorzichtig met zo'n zaken. Spint is heel hardnekkig, een product dat spint effectief bestrijdt...

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Als het in week 3 gebruikt is, zit het waarschijnlijk in de top, en ik denk dat je dat er niet uit krijgt.

        #20
        Je kan je toppen dus ook wassen gelijk na de oogst, goed uitgelegt hier https://m.youtube.com/watch?v=7CXoiaCffsM
        dan hoef je je niet zorgen te maken om residu.

        Voor de mijten, gewoon met volle melk besproeien op blad, 1x per dag, 3 dagen lang, en de temperatuur wat hoger, afzuiging harder, lv omlaag , ventilator volop, luchtinvoer volop voor een paar uur totdat alle vocht goed weg is en de laatste 10 dagen van de oogst 18 uur per dag licht dan krijg je dikkere toppen en hebben de planten niet genoeg tijd om over te schakelen naar de groeifase weer.

        Je kan ze ook doodmaken, door plat te drukken.

        en de bruine haartjes hier en daar is niet zo erg, in het algemeen als 50% bruin van het geheel dan pas oogsten
        Last edited by Jonkobolongo; 1 June 2022, 14:20.

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Het wassen van de toppen is zeker ideaal om residu mee af te spoelen maar aangezien thc nogal plakt is het maar de vraag hoeveel je er daadwerkelijk afwast.

        #21
        Als de toppen bruin zijn geworden door het nat maken ervan door dat spul, dan gewoon doorkweken totdat je het had verwach dat het klaar zou zijn. Dus niet naar de kleur kijken v/d trichomen maar naar de verwachte oogstijd die je had bepaald voor het nat maken v/d toppen.

        Succes
        Als de mijten dus in de toppen zitten, gewoon 1 voor 1 met de hand doodmaken en uitpulken met een dun staaldraad ofzo.


        Je kan de mijten dus ook tussen de toppen met opzetstukken micro stofzuiger weghalen. Link onder
        https://www.stofzuigerzakkenexpert.n...gaAgLMEALw_wcB
        Laat me weten hoe het is gegaan, ben wel benieuwd naar jouwn oplossingen
        Je zou de opzetstukken ook zelf kunnen maken op de stofzuiger, met een pen hulsel ofzo, zuigt die boogers met chirurgische precisie weg
        Last edited by Silas; 1 June 2022, 15:18. Reden: Te veel berichten in 1 keer dus samenvoegen.

        Comment

        Bezig...
        X