Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bruine haartjes na +- 40 dagen bloei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bruine haartjes na +- 40 dagen bloei

    Korting op 420shop
    Hallo,
    ik heb een lemon haze plantje staan ze is op 3 februari op 12/12 gezet. 7-10 dagen later begonnen de eerste bloei verschijnselen

    Toen ze al op 12/12 stond kwam ik er achter dat ik enkele spintmijten had op enkele bladeren

    Ik heb toen (in week 3 bloei )ecokuur bio bladinsecten er een aantal keer op gespoten, van de spint ben ik nu eerst af. Maar wat ik merkte is dat de haartjes enkele dagen na het spuiten al bruin werden hier en daar.

    Nu zit ze op +- dag 40 en zijn bijna alle haartjes. Bruin.. mijn vraag is:. Wat kan ik nu het beste doen?.

    Ik gebruik als voeding/supplement:
    plagron terra bloom
    Bionova x-cell
    Bionova pk 13-14
    Bionova vitasol
    luchtvochtigheid zit tussen 40-60 %
    Temperatuur: overdag 22-25° snachts +-17-20°


    Fotos:


    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by Angel Mickey; 20 March 2022, 11:55.

    #2
    Hier een extra foto van een zijtak:
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


    • Jonkobolongo
      Jonkobolongo commented
      Editing a comment
      De toppen kun je gewoon afschermen met het voorzichtig besproeien op het blad, wassen kan altijd na de oogst. Link om te wassen hier https://m.youtube.com/watch?v=7CXoiaCffsM

      Je kan het melk ook op je handen doen en goed inwrijven op elk blad. Gewoon zorgvuldig en precies te werk gaan.
      Het duurt wel wat langer maar dan heb je ook wat.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Lr2 raad gebruik van melk af ivm de eiwitten en schimmels, de meesten spuiten alles op de plant, maar als jouw wrijf/masseer wijze dat voorkomt, dan scheelt dat al.

      Stofzuiger en roofmijt werkt bij mij prima.

    • Jonkobolongo
      Jonkobolongo commented
      Editing a comment
      Van de schimmels heb je geen last van als je de verhouding melk op water onder de 30% houdt.
      Dus 1/10 t/m 3/10 .

    #3
    Niets waar je je zorgen over moet maken, ziet er eigenlijk goed uit, zie wel bruine haartjes maar zeker geen reden om je zorgen te maken.
    Ff tussendoor, wel een mooie dikke top hoor

    Weet niet of je zo'n loepje/mini microscoop hebt, daar kan je de trichomen mee bekijken, want dan kan je aan de hand daarvan op het moment supreme de keuzes maken.
    Maar zover is het nog niet, denk nog 2a 3 weken

    Groeten

    Comment


      #4
      Rustig wachten en je plantjes blijven verzorgen. In 3 a 4 weken stoppen met voeding enkel nog water.

      Comment


        #5
        Ga je residue roken van insecticide?

        Comment


          #6
          Bedankt voor de reacties en de tips!

          Ik heb vandaag net een zak microscoop besteld en had al gelezen over de thricomen dus daar zal ik op gaan letten.

          Wat betreft het residue roken: er stond op de verpakking dat het gebruikt kon worden tot de 3e week bloei en dat het biologisch is en voor consumptie geschikt. Moet ik mij nu zorgen maken dat er schadelijke resten in de toppen zitten?

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Dat is voor fruit en groente bedoeld en die rook je niet.

            Had je al pruikjes in week 3!?

          #7
          Ja er waren toen al wel beginnende topjes.. het was voor mij de keuze: of enkele keren behandelen met wat mij het veiligste middel leek , of de spint lekker zn gang laten gaan.

          Ik zie trouwens op de verpakking staan dat het volledig biologisch afbreekbaar is en geen residue achterlaat
          Attached Files
          Last edited by Angel Mickey; 21 March 2022, 09:04.

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Op spul wat je niet rookt ja!!

            Vraag de producent eens of het ook op wiet toppen zo werkt.

          #8
          Alsof de producent dit heeft getest op bloeiende wietplanten.. lijkt mij dat de producent daar geen antwoord op heeft.. ik heb naar mijn weten het veiligste product gekozen, en als er staat dat er geen residue achterblijft ga ik er vanuit dat dat ook niet
          ​​​zo is. Ik ben er niet zo bang voor, dan had ik allang klachten gehad van shopwiet. Waar sommige mensen echt vanalles mee uit vreten, had vorige week een zakje powerplant met metaal stukjes erdoor om maar een voorbeeld te noemen.. mag ik vragen wat je zelf in mijn situatie gedaan had?

          Comment


          • beowulf
            beowulf commented
            Editing a comment
            Wat ik vorige keer gedaan had toen er spint zat die van een bananenplant kwam van een kameraad van mij. Paar keer per week met de stofzuiger over en dat was het. Iets wat spint verdelgt is sowieso schadelijk en niks van die producten is getest voor wiet. Groenten etc worden gewassen voor je ze eet.

          #9
          beowulf Oke ja daar heb je ook gelijk in, maar als er op staat dat het biologisch afbreekbaar is ga ik er vanuit dat het middel na het spuiten automatisch verdampt of iets dergelijks zodat de stof niet meer op de plant zit maar ja ik weet ook niet wat biologisch afbreekbaar precies in houdt.. zou je het onverantwoord vinden om deze toppen nog te gaan roken dan?. Ik zou het echt zonde vinden om weg te gooien namelijk. Ik weet nu niet zo goed wat ik nu moet

          Comment


          #10
          Rreppellsteeltjam als dit het enigste is wat je kan reageren, reageer dan niet.. ik snap niet wat jij op een forum doet als je alleen maar onzin reageert.,. Ik dacht dat dit een forum is waar je vragen kon stellen over onzekerheden betreft wiet kweken enz, maar door reacties als die van jou begin ik daar aan te twijfelen.. wat jij doet is gek aan steken inplaats van hulp/advies bieden... Ik snap niet wat mensen zoals jou op zo een forum als dit doen.. als er op dit forum geen plaats is voor beginnende kwekers die in sommige situaties vol vragen zitten weet ik bij deze genoeg., Het enigste wat ik vraag is advies inplaats van gekaanstekende antwoorden. Ga lekker op andere dingen reageren....

          Comment


          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment
            In dit topic is de bijdrage van Rreppellsteeltjam toch zeker wel waardevol.. Sterker nog, ik zou je aanraden om het aan te nemen (voor je eigen gezondheid).

          • KingOfTheBongo
            KingOfTheBongo commented
            Editing a comment
            Ik denk dat het ook biologisch afbreekbaar is in een andere situatie.
            Waarin een plant buiten staat, nat geregend word en zo gespoeld.
            Het spul word dan in de grond door schimmels etc afgebroken.
            Dit gebeurd tenslotte niet in jou tentje.

            Zie ik je er dood aan gaan van deze wiet te roken, nahh.
            Heb het ook gedaan en leef nog steeds.

            Gewoon voor de volgende keer meenemen dat je in andere situatie kweekt dan waarin deze producten normaliter worden toegepast.
            Dat de wijze van consumptie ook anders is

          #11
          kroket dus je wilt zeggen dat de producent vragen in dit geval zinvol is?.. ik zie anders niet wat Rreppellsteeltjam bij gedragen heeft in deze topic. nogmaals als ik lees biologisch afbreekbaar ga ik er vanuit dat de stof verdampt of iets dergelijks waardoor er geen schadelijke stoffen achterblijven.. ik snap de 1e reactie van Rreppellsteeltjam , maar snap niet dat er daarna zo ( naar mij mening kinderlijk ) gereageerd word.. zoals ik al zij heb ik gekeken wat volgens mij het beste niet chemische en veiligste middel was. En heb het puur benoemd omdat ik dacht en had gelezen dat daardoor de haren bruin kunnen worden in de bloei.. en mijn vraag was ook niet of het schadelijk is voor de gezondheid maar wat ik het beste kan doen als bijna alle bloeiharen bruin op de +-40ste dag bloei zijn.... Toch bedankt voor je reactie!.

          Comment


            #12
            Wanneer je de informatie van de producent aanhaalt dat het biologisch afbreekbaar is en daarmee veronderstelt dat het veilig te roken is, ook als dat wordt tegengesproken, lijkt het mij zeker zinvol om het (anoniem) aan de producent te vragen. Hopelijk verteld deze ook dat je het beter niet kan oproken. Het was dan geen onderdeel van je vraag, maar je wordt hier wel gewaarschuwd voor gezondheidsrisico's, iets extra's wat de leden je meegeven, mooi toch

            Rreppellsteeltjam probeert je hier echt te helpen en waarschuwen. Hij geeft er niet altijd even veel woorden aan, maar de bedoeling is absoluut goed. Mochten antwoorden je om wat voor reden dan ook niet aanstaan, negeer ze dan gewoon Daarmee hoop ik ook dat deze onvrede voorbij is

            Even heel simpel, voor wietplanten geldt; niks op de toppen, echt helemaal niks..
            Zeker geen insecticiden, hoe veilig en biologisch ze ook verkocht worden; eten is iets anders als roken, je longen iets anders als je maag en darmen..
            Als dat allemaal niks uitmaakt; bloeiharen worden sowieso bruin (zeker als er iets op komt). Bruine bloeiharen op zichzelf zijn geen probleem.
            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

            Comment


              #13
              kroket bedankt voor de info, ik zal er in vervolg om denken.

              Comment


                #14
                De producent gaat hier echt niks over kunnen vertellen, die doen daar sowieso geen onderzoek naar en gaan daar geen uitspraken over doen. Je kan het actief ingredient opzoeken en is horen bij lr2.

                Comment


                  #15
                  Roofmijten voor in de bloei... wat duurder maar beter dan gelijk welke spray dan denk ik. Mooie top! Bruune haartjes mss al vermeld komen er door verschillende factoren denk ik. Aanraking is er 1van. Trichjes checken is de enige manier om zeker te weten of ze klaar is . Clip on macro lensje voor op de smartphone
                  Ganja always does the trick.

                  Comment

                  Bezig...
                  X