Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

KwH / Watt en dergelijke

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    KwH / Watt en dergelijke

    Korting op 420shop
    Iemand die veel van stroom af weet / wiskundig goed is?

    Ik was opzoek wat de verhouding tussen Watt en KwH (hoe het op je stroomrekening staat) is, en zo een beetje de kosten te kunnen berekenen.


    Dit heb ik gevonden (bevat de uitleg, maar snap het niet helemaal):



    Wie kan het mij / andere beter en handiger uitleggen? Stel ik heb een lamp van 18 watt, hoelang zou die moeten branden om 1 KwH verbruikt te hebben? (Voorbeeldje, als je andere hebt ook goed ).
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

    #2
    Re: KwH / Watt en dergelijke

    Oorspronkelijk geplaatst door Smokey
    LET OP! Dit is enkel een voorbeeld, dit is niet de echte prijs! Je prijs per kWh zal anders zijn en als je snachts draait is het veel goedkoper.

    Peace

    PS: Als je echt de perfecte prijs wilt weten moet je ook meer dan 400 watt tellen, sinds je VSA ook verbruikt.
    Bij een conventioneel voorschakelapparaat gaat al snel 15 tot 20 % van het vermogen verloren in de smoorspoel, bij een elektronisch voorschakelapparaat is dat slechts 4 tot 10 %. Dit betekent dat met een elektronisch voorschakelapparaat 15 tot 20 % minder vermogen nodig is voor gelijke lichtopbrengst.

    Comment


      #3
      Re: KwH / Watt en dergelijke

      Thanks, had deze niet gevonden met de Search knop.

      GroeiBloeiLol, da's toevallig
      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

      Comment


        #4
        Re: KwH / Watt en dergelijke

        Klopt helemaal
        Misschien wel even melden dat 18 Watt wel een beetje weinig is mocht je willen growen .
        Ik zou eigenlijk moeten weten wat een 'kotstudent' normaalgezien verbruikt qua electriciteit (zonder growen welteverstaan). Want ik ben van plan van op mijn kot es een kweekje te doen, alleen zal het electriciteitsverbruik wel de lucht in schieten. En dat mag natuurlijk de kotbaas niet weten
        Ik meen erges gelezen te hebben dat een 400watt lamp al meer verbruikt dan frigo dus het verbruik een beetje manipuleren zal er niet inzitten

        Greetzzz

        Comment


          #5
          Re: KwH / Watt en dergelijke

          Kweet, maarja de mensen op een kot zullen meestal wel kweken van iets dat in de buur ligt bij de 18 watt. Stel je hebt 4x 18 watt spaarlamp, doe je bedrag x 4. Of 4x15, bedrag keer 4 en weet je dat je onder dat bedrag zit.

          400 Watt lijkt mij zo niet te beperken.. 250watt wordt al best moeilijk lijkt mij.
          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

          Comment


            #6
            Re: KwH / Watt en dergelijke

            Oorspronkelijk geplaatst door Weedy
            Kweet, maarja de mensen op een kot zullen meestal wel kweken van iets dat in de buur ligt bij de 18 watt. Stel je hebt 4x 18 watt spaarlamp, doe je bedrag x 4. Of 4x15, bedrag keer 4 en weet je dat je onder dat bedrag zit.

            400 Watt lijkt mij zo niet te beperken.. 250watt wordt al best moeilijk lijkt mij.
            Valt dat nog te vergelijken met het verbruik van een frigo+tv+computer of gaat dat er gewoon volledig boven?

            Comment


              #7
              Re: KwH / Watt en dergelijke

              Ik heb even zitten googelen, een beetje een goede PC Voeding = 300 watt.. er zijn er ook van minder / meer. Met een 250'er kun je dan nog wel iets wijsmaken dat je je pc veel aan hebt gehad ofzo.. En de overige 100 watt (tot de 400) moet je met iets anders weg zien te werken..
              [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

              Comment


                #8
                Re: KwH / Watt en dergelijke

                HPS-lampen op kot hangen is zo goed als onmogelijk. De meeste kotstudenten kweken aan hun raam of onder spaarlampen. HPS geeft ook een enorme hitte af, dus goede ventilatie en/of afzuig is een must. Bovendien ga je zeer slecht slapen door het vele licht dat een HPS met zich meebrengt.

                Van dat verbruik weet ik vrij weinig, maar je kotbaas geeft echt niet om een paar 100 watt (mijne alleszins niet ). Mijn chauffage hier is elektrisch en die verbruikt al gemakkelijk 2000 watt...

                Ik kweek zelf niet op kot, maar als ik het zou doen zou het sowieso een raamkweekje worden.

                Greetz

                Comment


                  #9
                  Re: KwH / Watt en dergelijke

                  ge moet denk ik ook nog belasting betalen over het bedrag? BTW?

                  een koelkast of vriezer die oud word verbruikt ook veel meer stroom dan in het begin. Een goed met ijs bedekte vriezer, kan al 40 tot 70% meer stroom verbruiken dan zonder het ijs. Het ijs werkt als isolatie en de elementen moeten meer moeite doen met koude afgeven.

                  Je kan een stroom meter er tussen zetten als je echt je volledige verbruik wilt weten.

                  Comment


                    #10
                    Re: KwH / Watt en dergelijke

                    Oorspronkelijk geplaatst door Smokey
                    Oorspronkelijk geplaatst door Smokey
                    LET OP! Dit is enkel een voorbeeld, dit is niet de echte prijs! Je prijs per kWh zal anders zijn en als je snachts draait is het veel goedkoper.

                    Peace

                    PS: Je zou 440 watt moeten rekenen, sinds je vsa ook verbruikt.
                    +- 10% van je wattage. Dit % ligt anders bij EVSA
                    18 uur --> 400W--> 44.64 euro?

                    Comment


                      #11
                      Re: KwH / Watt en dergelijke

                      Idd, voor 31 dagen lang.

                      Dat is enkel een voorbeeld he, ik weet niet hoeveel jij betaalt voor 1kWh.

                      Peace

                      Comment


                        #12
                        Re: KwH / Watt en dergelijke

                        er was ergens een calculator online, enorm handig

                        ff gezocht maar ken em niet vinden

                        mocht iemand anders een idee hebben..
                        wel zo handig, invullen per lamp, watt, aantal uren, eventueel dag nacht tarief... oee..

                        Comment


                          #13
                          Re: KwH / Watt en dergelijke

                          Oorspronkelijk geplaatst door Cannab0y
                          HPS-lampen op kot hangen is zo goed als onmogelijk. De meeste kotstudenten kweken aan hun raam of onder spaarlampen. HPS geeft ook een enorme hitte af, dus goede ventilatie en/of afzuig is een must. Bovendien ga je zeer slecht slapen door het vele licht dat een HPS met zich meebrengt.

                          Van dat verbruik weet ik vrij weinig, maar je kotbaas geeft echt niet om een paar 100 watt (mijne alleszins niet ). Mijn chauffage hier is elektrisch en die verbruikt al gemakkelijk 2000 watt...

                          Ik kweek zelf niet op kot, maar als ik het zou doen zou het sowieso een raamkweekje worden.

                          Greetz
                          nujah, kot, heb groot budget dus het is 60m2 , next year miss 120m2 dus zo klein isdat nou ook weer niet...
                          Maar ben je zeker dat een pc zoveel verbruikt, mits hij 'veel aan heeft gestaan' natuurlijk . 400 Watt op 18u per dag is dus 200kw per maand ongeveer (hierboven uitgerekend door iemand). Dat is toch zo'n groot verschil niet, als je op de andere een beetje zuinig bent? of vergis ik me hierin compleet?

                          greetzzz

                          Comment


                            #14
                            Re: KwH / Watt en dergelijke

                            je kan ook snachts branden schilt meer dan de helft en binnen maakt dat niet uit natuurlijk

                            Comment


                              #15
                              Re: KwH / Watt en dergelijke

                              maar goed je ramen en deuren licht dicht maken anders denken de buren dat je nooit slaapt
                              die hps da geeft licht man, nie normaal......


                              greet

                              Comment

                              Bezig...
                              X