Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onverklaarbare ballen in de tent!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Onverklaarbare ballen in de tent!

    Korting op 420shop
    Kortgeleden opende ik een topic over wat een goede prijs/kwaliteit tent met de juiste aansluitingen betreft. Dit omdat er telkens onverklaarbare hermafrodieten opduiken, en is het dat niet dan zijn het bananen
    Aangezien mij de raad werd gegeven dit 9vd10 door verstoring vd nachtcyclus komt zoek ik daar de oorzaak en besloten zeker te spelen met een nieuwe tent..

    Ik begrijp het mss niet goed hoe het zit qua wat men noemt lichtlek of strooilicht..?
    Ik bedoel ok der zitten een paar kleine gaatjes in de oude tent en waar de ritssluiting het meest heeft afgezien maar aangezien de 3 passieve luchttoevoeren altijd openstaan maakt het toch niet uit of er hier en daar zich een gaatje bevind??
    Zolang het tentje in een volledig donkere kamer staat kan er niets mislopen zou je dan denken?
    Nu heb ik wel opgemerkt dat er nogal wat licht door de kieren en de onderkant vd kamerdeur komt.
    Dit zal ik proberen oplossen met reepjes filterdoek en punaises want zag toev passeren dat dit het licht blokkeert, tegelijk de kamer niet bijna hermetisch afsluit.
    De vraag is dus als alles hoedanook moet potdicht zijn en blijven (door de openstaande inlaten) wat maakt het dan uit of der een gaatje in de tent zit?
    Of mss mag er enig strooilicht zijn, dit niet door die zwarte stof strooit
    Hartelijk dank
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    #2
    Hermafrodieten krijg je vooral als je kweekt met zaad, maar lichtlekken is uiteraard uitkijken en nooit goed. Maar het is aan de andere kant in de natuur ook wel eens volle maan.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Het licht vd maan heeft geen invloed, ook met die oude oranje straatverlichting nog nooit problemen gehad buiten.

    #3
    Volgens mij heb je met stekken naar het schijnt minder/geen last van herma's.
    Voor jaren geleden in grote ruimtes rondgelopen, en soms moest je door bepaalde omstandigheden in zo'n ruimte zijn die op dat moment donker was, deur open kwam er licht binnen, en de deur moest toch ff openstaan omdat je moest zien hoe en wat.

    Ook kwam het voor dat er een lichtlek was, niet goed afsluiten enz...misschien hadden de planten wel stress gehad, maar dat heeft nooit tot herma's geleid.

    In mijn buitenkweek van vorig jaar heeft mijn buitenplant het goed gedaan ondanks de hoeveelheid licht van tegenwoordig in de tuinen van de buren, en ook bij mij, van die lampen die op zonne-energie gaan, je weet wel, o.a. van die oranje flikkerende fakkel lampen.

    Comment


      #4

      Het zit m vooral in de genetica. Met stekken weet je (bijna) zeker dat je goeie genetica hebt omdat het eigenlijk gewoon clones van een goeie plant zijn.
      Met zaad kun je ook prima hermavrij kweken, de vraag is alleen welk zaad

      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Het zit hem in de genetica inderdaad en zolang je de lichtlekken binnen de perken houdt zul je met de juiste stekken nooit last hebben van herma's. En wat zijn de juiste stekken? Diezelfden die zich hebben bewezen in jouw eigen hok of tent. Daarom hamer ik ook altijd zo op zelfvoorziening in mijn van hermafrodieten gevrijwaarde fototopic. Of dat ook zo blijft is afwachten want ik ben bezig met een zaadronde omdat ik een andere soort stekken wil.

      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Weet niet of het ook nog aan de genetica kan liggen als het van dezelfde zaadboer komt?
        Had 2 Sannie's Herifields en de ene kreeg balletjes begin bloei, de ander ondertussen een maand ver en alles prima. Moet er wel bij zeggen dat de ene meer hst kreeg dan de ander. Mss dat dit ev (al dan niet) met een iets lichtlek de doorslag gaf, of mss gewoon die en de ander planten teveel (te vaak opeen) gestressed. Want ik lees dat daar doorgaans 2 weken tussen hst moet idealiter. Nog plantjes werden na zo een behandeling hermafrodiet alhoewel dit dan weer wel vaker kwekers toepassen zonder gevolg..
        Daarom graag uitsluitsel qua strooilicht.

      #5
      Heb ff snel in m'n schuur gekeken, er zit alleen een deur, op het noorden, dus in de schaduw, geen ramen.
      De verticale ventielatie spleetjes heb ik dichtgemaakt, de enige opening waar lucht/licht doorkomt is een spleetje onder de deur van nog geen cm.

      Aan de buitenzijde van de deur heb ik een plank schuin tegen de deur gezet, en binnen een oude jogging broek opgerold op zo'n 10cm van de deur, er moet wel lucht binnenkomen.

      Heb wat foto's gemaakt in de schuur, waarbij eigenlijk de lichtjes zichtbaar zijn van de thermostaat en verlengsnoer, lijkt me stug dat dat licht in de afgesloten tent kan komen.

      En dan toch een plant die merendeels man is geworden.
      Schiet mij maar lek.


      Ingang

      20220515_125513.jpg

      Direct rechterzijde.

      20220515_125528.jpg

      Recht tegenover de deur, geen buitenlucht, alleen licht van verlengsnoer en thermostaat

      20220515_125501.jpg

      En hier de inmiddels verwijderde plant

      20220511_223433.jpg






      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Indien je er in de tent niks van ziet is dat niet nodig.

      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Nice verduidelijking. Maar welke afgesloten tent??
        Die passieve luchtgaten laten toch massa teringlicht binnen? Ik dacht eerst dat die zwarte stof het licht blokkeerde maar niets dus die zou ik ook afplakken, alhoewel raar dat dan maar 1 plant herma wordt, mss die het dichtst bij het lek?

      • Old dawg
        Old dawg commented
        Editing a comment
        Hij/zij stond in het midden, ga morgen voordat het licht uitgaat ff de tent in, voor all security toch maar ff checken.

      #6
      Oorspronkelijk geplaatst door Rietslang View Post
      Kortgeleden opende ik een topic over wat een goede prijs/kwaliteit tent met de juiste aansluitingen betreft. Dit omdat er telkens onverklaarbare hermafrodieten opduiken, en is het dat niet dan zijn het bananen
      Aangezien mij de raad werd gegeven dit 9vd10 door verstoring vd nachtcyclus komt zoek ik daar de oorzaak en besloten zeker te spelen met een nieuwe tent..

      Ik begrijp het mss niet goed hoe het zit qua wat men noemt lichtlek of strooilicht..?
      Ik bedoel ok der zitten een paar kleine gaatjes in de oude tent en waar de ritssluiting het meest heeft afgezien maar aangezien de 3 passieve luchttoevoeren altijd openstaan maakt het toch niet uit of er hier en daar zich een gaatje bevind??
      Zolang het tentje in een volledig donkere kamer staat kan er niets mislopen zou je dan denken?
      Nu heb ik wel opgemerkt dat er nogal wat licht door de kieren en de onderkant vd kamerdeur komt.
      Dit zal ik proberen oplossen met reepjes filterdoek en punaises want zag toev passeren dat dit het licht blokkeert, tegelijk de kamer niet bijna hermetisch afsluit.
      De vraag is dus als alles hoedanook moet potdicht zijn en blijven (door de openstaande inlaten) wat maakt het dan uit of der een gaatje in de tent zit?
      Of mss mag er enig strooilicht zijn, dit niet door die zwarte stof strooit
      Hartelijk dank
      Wellicht heb je dit al gedaan hoor, maar overdag even in je eigen tent gaan staan en de ritsen sluiten geeft een goeie indruk van hoe donker die is. De dure Gorilla tent die ik heb is zo lichtdicht dat je niet kan zien of de lamp aan of uit is wanneer je de kamer inloopt.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Old dawg
        Old dawg commented
        Editing a comment
        Dat heb ik 1 jaar geleden ook gedaan, pitch black, ook met de lamp aan in de schuur, de tent is een Mars-Hydro

      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Wel dat scheelt soms naarmate de lichtinval vd kamer ervoor. Die bepaalt hoeveel licht er door de kieren gaat (als ik die deur vergeet dicht te zetten) maar het kan toch niet zijn dat daar altijd rekening mee dient te houden??
        Ik zag de paar gaatjes door het licht vd kamer uit te doen terwijl de 600hps brand, dan zie je ook waar het lekt maar dan kom ik bij men vraag terug, wat doen een paar gaatjes als het licht toch door de luchtgaten doordringt? Of mss minder?
        Das wel ferm dus dat was wat ik dacht altijd het geval was met kweektenten, dat je in principe het licht vd kamer kan aansteken in de nachtcyclus zonder de planten gestoord worden maar dat zal dan wss vd kwaliteit tent afhangen.

      #7
      Heb hier een foto zoals die normaliter is, heb ff mijn zoon gevraagd om de plank tegen de deur te plaatsen, dat kon ik niet van binnenuit

      20220515_153029.jpg

      Lijkt me stug dat dit problemen geeft, zeer zwak licht dat niet verder de schuur in komt

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Lijkt prima zo inderdaad.

      • Old dawg
        Old dawg commented
        Editing a comment
        LR2 heeft deze comment geplaatst zie link, schijnt toch wel uniek te zijn.
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...nnelijke-plant

      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Simpel en goed idee die schuine plank, zo heb je toch nog luchttoevoer. Van mij gaat de deur naar binnen, dan word het wel iets makkelijker met een reepje filterdoek eraan (als dat überhaupt werkt). Ik had er zelf nog een passief rooster in de deur bijgemaakt maar dit bleek onnodig en zorgde voor véél lichtpenetratie, inmiddels bijna volledig dichtgemaakt of ik probeer het daar ook met filterdoek.
        Ja hij denkt dat het in jouw geval genetisch is, ziet er wel iets erg raars uit alleszins en zou best kunnen als maar 1 plant der last v heeft. Meerdere planten die herma worden zou je toch verder moeten zoeken.
    Bezig...
    X