recyclage warme lucht in de winter?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Manfred
    Junior Grower
    MemberLucky Member
    • Feb 2018
    • 563

    #1

    recyclage warme lucht in de winter?

    Korting op 420shop
    Hoi,

    zijn er hier mensen die de uitblaas lucht naar binnen blazen ergens ipv naar buiten mbt verwarming & hoge gasprijzen????

    of zijn er bedenkingen? ideeën? etc?

    Grtz
  • NewNoobie
    Ultra Grower
    MemberLucky Member
    • May 2022
    • 2070

    #2
    Ja ik denk dat een paar lampen niet een heel huis zullen opwarmen. Maar waarom niet hergebruiken? Best niet op een muur richten zodat het vocht niet voor schimmel zorgt.

    Comment

    • Nederhigh
      Super Grower
      Lucky Member
      • Apr 2012
      • 1831

      #3
      Tja, een warmtepomp in je afzuig installatie verwerken
      Ze verwerken die dingen tegenwoordig ook in schuttingen, dus dit moet ook kunne
      Dat de buitenunits van warmtepompen flinke formaten aan kunnen nemen is algemeen bekend. Maar wat als je hem nog veel groter kon maken, zonder dat ieman...

      Comment

      • Rreppellsteeltjam
        Super Grower
        MemberLucky Member
        • May 2018
        • 1955

        #4
        Haal dan wel het vocht er uit.

        Comment


        • Manfred
          Manfred commented
          Editing a comment
          goeie opmerking ! inderdaad dat vocht van die planten, warme lucht kan veel vocht bevatten, maar in mijn ruimte ishet 40% RL, dat is dan de RL van de kamer eronder die naar boven gezogen wordt?

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Effe de inlaat meten en dan de uitlaat van de tent.
      • NewNoobie
        Ultra Grower
        MemberLucky Member
        • May 2022
        • 2070

        #5
        In de zomer heb ik ook een binnen kweekje gedaan. Waar ik de lucht binnen uitblaazde. De ruimte waar ik uitblaasde was groot en zorgde voor geen problemen mits mijn tent maar 100x100 is, deed dat vocht niets. Gewoon niet op een muur richten zodat de uitkomende lucht wat kan verspreiden😉.

        Comment

        • NewNoobie
          Ultra Grower
          MemberLucky Member
          • May 2022
          • 2070

          #6
          Een andere optie is om de uitgaande lucht door een warmtewisselaar te laten gaan.
          In mijn vorige kweek gebruikte ik ook voor de bloei een ontvochtiger maar die had ik zoiezo nodig wanneer de lampen niet branden.

          Comment

          Bezig...