Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

recyclage warme lucht in de winter?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    recyclage warme lucht in de winter?

    Korting op 420shop
    Hoi,

    zijn er hier mensen die de uitblaas lucht naar binnen blazen ergens ipv naar buiten mbt verwarming & hoge gasprijzen????

    of zijn er bedenkingen? ideeën? etc?

    Grtz

    #2
    Ja ik denk dat een paar lampen niet een heel huis zullen opwarmen. Maar waarom niet hergebruiken? Best niet op een muur richten zodat het vocht niet voor schimmel zorgt.

    Comment


      #3
      Tja, een warmtepomp in je afzuig installatie verwerken
      Ze verwerken die dingen tegenwoordig ook in schuttingen, dus dit moet ook kunne
      https://nl.hardware.info/nieuws/8246...ergieschutting
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


        #4
        Haal dan wel het vocht er uit.

        Comment


        • Manfred
          Manfred commented
          Editing a comment
          goeie opmerking ! inderdaad dat vocht van die planten, warme lucht kan veel vocht bevatten, maar in mijn ruimte ishet 40% RL, dat is dan de RL van de kamer eronder die naar boven gezogen wordt?

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Effe de inlaat meten en dan de uitlaat van de tent.

        #5
        In de zomer heb ik ook een binnen kweekje gedaan. Waar ik de lucht binnen uitblaazde. De ruimte waar ik uitblaasde was groot en zorgde voor geen problemen mits mijn tent maar 100x100 is, deed dat vocht niets. Gewoon niet op een muur richten zodat de uitkomende lucht wat kan verspreiden😉.

        Comment


          #6
          Een andere optie is om de uitgaande lucht door een warmtewisselaar te laten gaan.
          In mijn vorige kweek gebruikte ik ook voor de bloei een ontvochtiger maar die had ik zoiezo nodig wanneer de lampen niet branden.

          Comment

          Bezig...
          X