Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dutch passion zaad ontkiemt niet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Dutch passion zaad ontkiemt niet

    Korting op 420shop
    Beste,

    Heb echt al tientallen jaren buiten planten gehad, meestal huismerk zaden of zaadjes uit de wiet die ik rookte.

    Nooit geen enkel probleem gehad.

    Nu wil ik graag mijn micro binnen kweek starten en heb daar dp zaden voor gehaald.

    Helaas zitten ze na een 12uur spa blauw bad en 72 uur tussen nat keukenpapier nog zo dicht als maar zijn kan.

    Mijn ervaring is geheel anders; meestal moet ik de zaden na de eerste 24 uur tussen nat keukenpapier direct de grond in stoppen want dan hangt er al een wortel van 1cm uit.

    Nu lees ik dat dp nieuwe verpakkingen heeft, en helaas heb ik dus een oudere batch zaden die nog in het blikje geleverd worden.

    Valt me ook op dat ze erg klein zijn en erg licht van kleur.

    Is er nog iets wat ik eraan kan doen? Zal ze straks in een koffiefilter ophangen in een gripzak op een warme donkere plaats maar verder dan dat weet ik het anders ook niet.

    Beetje zonde om voor een micro kweek 3 zaden a 36 eu te verdoen. Terwijl ik aan 1 plant genoeg zou hebben.

    Hoor graag of er nog ideeen zijn.

    Tjuus.
    ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

    #2
    Even een mailtje maken naar Dutch Passion, een beetje breeder stuurt nieuwe zaden op.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #3
      Alsof ze het erom doen...

      In de koffiefilter beide zaden binnen 6 uur open.

      Goede methode zo met filter en gripzak. Blijft lekker vochtig binnen.

      Dankje voor je antwoord in elk geval. Deze mag dicht, iets te snel geweest dus.
      ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

      Comment


        #4
        Ha ha mooi dat ze het doen

        Iedereen heeft een favoriete methode, ik verprutste het altijd met dat voorweken in papier of water. Pleur mijn zaden gewoon in de ingewaterde lightmix en binnen een week zijn ze altijd boven. 100 % Succes tot nu toe.

        Veel plezier met je kweek!
        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

        Comment


        • Heyz
          Heyz commented
          Editing a comment
          Meerdere jaren ook zaad direct in de grond gestopt, soms wel na een week badje van 6 a 12 uur.

          Resultaat: een zeer ongeduldige Heyz die, zaad op gaat graven na enkele dagen.

          En dan vervolgens dat hele zaadje niet meer terug vinden 😂

          Maar als er dan een boven komt, ja dan is het vaak wel een beter uitziend zaailing dan de voor gekiemde. De stam lijkt dikker en de zaadhoes is er altijd prima vanaf wat ook weer resulteert in een goed recht uniform bladdek.

          Ik ben er gewoon niet zo van, zie graag welke levensvatbaar zijn. Want eerlijk, elk gekiemd zaadje dat de grond in gaat hier, komt boven. En als ik ze direct de grond in stop is dat maar 50%...
      Bezig...
      X