Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste setup: nog enkele vragen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn eerste setup: nog enkele vragen

    Korting op 420shop
    Vooraleer ik jullie overval met mijn vragen:

    R-E-S-T-E-P-T aan dit forum en z'n actieve leden! Dankzij jullie heb ik al veel bijgeleerd, zowel van opgestarte draadjes als van links in jullie onderschriften. Waarvoor mijn eeuwige dank, want door de planten zie je soms de toppen niet

    Ik heb gekozen om zelf met triplex een kast in elkaar te boxen. De afmetingen waarvoor ik heb gekozen zijn 120x120x200cm. Zoals hiervoor vermeld ga ik in de Brico zelf hout halen om ze in elkaar te vijzen, ik vind dat wel lekker gezellig, het zo zelf maken De rest van de onderdelen dacht ik te bestellen via growshopnl.com, de prijzen lijken me het meest correct maar als ik me vergis: goedkoper mag je altijd vermelden, ook in een Belg zit een stukje Hollander
    Rvk Buisventilator 125 AL 225m3 dia 125mm
    Phat Filter 300m3 met 125mm flens
    600 watt compleet ELT philips (Soort Kap: Hamerslagkap)
    Sonodec Geisoleerde slang 127mm - 5 meter
    Powerdimmer fan contoler 1500 watt
    Hogedruk natriumlampen bloei philips son-t pia plus 600 w
    Relaiskast standaard 2 x 600 w
    Zwart/Wit folie rol 25 x 2 meter
    Geluiddemper 125mm (flexibel) - 1m
    CANNA boost accelerator 0,25 ltr.
    CANNA cannazym 0,5 ltr.
    CANNA terra flores 5 ltr.
    CANNA vega A+B 5ltr
    thermo/hygro meter wit
    Totaal = 590 euro excl verzending

    #2
    Re: Mijn eerste setup: nog enkele vragen

    Je plaatst een geluidsdemper op een 225 kub afzuiger . Niet de afzuiger maakt veel geluid maar vooral de snelstromende lucht die eruit geblazen wordt. Door deze langs de geluidsdemper te laten lopen verdwijnt grotendeels alle geluid. Wanneer je nog afzuigslang op je geluidsdemper gaat plaatsen heb je een zeer stille afzuiging in je hok.
    Je hebt eerst de koolstoffilter waarop de afzuiger geplaatst wordt en op de afzuiger plaatst je dan je geluidsdemper. Klaar is kees.

    Oorspronkelijk geplaatst door ctgilles
    Het relais is geschikt voor 2x 600W dus dat komt wel goed en ik heb voor de afzuiging een powerdimmer met externe thermostaat. Kan er iemand me zeggen hoe ik deze het beste zou instellen van temperatuur (min max rpm bij min max temp)? Of moet die constant "vollen bak"?
    Oorspronkelijk geplaatst door ctgilles
    Als het voor de plantjes nacht is, is het voldoende om enkel maar de zwenkventilator in de kast te laten draaien? Of zou ik best nog een paar 120mm computerfans erin prammen om toch nog wat te ventileren tijdens hun slaapje?
    Gewoon een zwenkventilator is meer of voldoende, het is gewoon de bedoeling om verse lucht in je hok en tussen je planten te laten circuleren, tevens draagt deze ook toe tot de versteviging van je stammen doordat je de buitenwind nabootst. Later kunnen deze dan grotere toppen dragen.

    Als de mogelijkheid er is haal je verse lucht van buiten uit, deze lv is hoger dan binnelucht. De truk met de handoeken werkt wel maar is een pleister op de wonde, wil je het echt goed, kan je nog altijd naar een benevelaar gaan.

    Niets aan toe te voegen .

    Grtz

    Comment


      #3
      na hun ventilator plaatsen zodat het geluid wat verminderd en ze hebben er geen problemen mee. Enige commentaar?

      Qua benevelaars, wat raden jullie aan? Hoeveel liter per uur of per dag? Want uiteindelijk als de koeling opstaat wordt alles toch meteen weggezogen??? En liefst niet te duur natuurlijk.

      En is "gewone" potgrond voor planten goed? Of koop ik beter zo'n Canna mix zak?

      Comment

      Bezig...
      X