Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bio tab

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bio tab

    Korting op 420shop
    Beste collega’s,

    ik zit me een beetje in te lezen over de bio tabs, heeft iemand hier ervaring met bio tabs in combinatie met grond water? Moet daar dan nog extra voeding bij? Of zijn de tabs voldoende. Ik zie verschillende verslagen maar tot nu toe nog niks gezien in combinatie met grond of regen water.

    Wil mss het water gaan automatiseren en dan samen met die bio tabs.

    #2
    Ieder water is goed wat ik begrijp, regen, grond, kraan. Daarom heb ik ze geprobeerd, maar op kokos ging het niet (zoals ik het deed).

    Heb nooit kunnen vinden of ze het zouden moeten doen zonder de dure bacteriën en schimmels van hen ook te gebruiken.

    Verder dacht ik dat wanneer de bloei al even op gang is, ze kunnen zijn uitgewerkt, en je dan pas begint met bijvoeden.

    Denk dat ze erg goed zijn. Heb teveel kweekverslagen gezien waarin het echt supergoed ging om anders te geloven.

    Comment


      #3
      Best leidingswater gebruiken anders spoelt de kalk weg. Bij een bio kweekje zorgt kalk voor een natuurlijke ph buffer. Verder enkel wat bloeivoeding vanaf 2de of 3de week bloei.
      Normaal kan er ook nog een klein deel wormencompost door het medium maar dats it.
      ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

      Comment


      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Dus je kan met die tabs niet een complete ronde draaien? Je moet er toch telkens wat voeding bij gooie tijdens de bloei?

      #4
      Voedt op maat en niet op voorraad.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


        #5
        Bio tabs bevatten enkel (traag vrijkomende) groeivoeding. Dan moet er steeds bijgemest worden met bvb bac bloeivoeding of orgatrex, net zoals bij Sannie zen kalktabletten.

        De BioTabs.nl gaan wel een stap verder en kun je met hun 'Just add water strategy' het medium inwateren met iets dat noemt SiliciumFlash en dan zouden de plantjes en jij goed moeten zijn tot het einde vd kweek.
        Maar dan moet er wel (in tegenstelling tot de klassieke manier) om de 2 weken Bactrex worden toegevoegd.

        Enkel water toevoegen methode:
        20230315_093117.jpg



        Klassiek geklooi:
        20230315_093223.jpg
        ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

        Comment


        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Welja, na alles erin gepleurd just add water
          Wel lekker makkelijk de hele cyclus dan, zelfs geen ph of ec meten.

        • Lekkergroeien
          Lekkergroeien commented
          Editing a comment
          Ik vind het super spul. Wel voeg ik vanaf week 2 bloei de compost tea en de pk booster toe om en om 4 weken lang.

          Aarde inwateren met bacteriën en orgatrex, 3 weekjes laten staan op kamertemperatuur en afdekken, tabs erin, zaadje erin, na 4 weken weer bactrex en orgatrex erin en dan dus tijdens de bloei zoals beschreven hierboven.

          Heb nu voor het eerst op advies van het forum hier 😁 lavameel en dolomiet aan de aarde toegevoegd en het gaat als een rocket!

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Rietslang lekker makkelijk niet meten zolang je pH en Ec niet beginnen te schommelen maar wanneer dat gebeurt wou je wel graag kunnen meten maar dat kan dan niet zodat je blind aan het kweken bent. Daarom noem ik de Sannie way liever de Stevie Wonder way.

        #6
        Je kunt perfect enkel op biotabs een ronde draaien. Maar ik heb teveel flesjes met extra´s om mee te.m klooien.

        Comment


          #7
          Ik gebruik bijna enkel biotabs. 2 kleine of 1 grote in de eindpot in de grond duwen en dan komen ze toe (bij mij toch) tot ver in de bloei. Op het einde van de bloei geef ik nog wat green sensation en alga bloom bij maar enkel omdat ik daar nog een voorraad heb van staan . Met biotabs meet ik de ph niet meer of andere waarden ... planten gaan steeds goed, mss wat minder opbrengst maar wel "bio"

          Comment

          Bezig...
          X