Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MST HSN 600W aansluiting ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    MST HSN 600W aansluiting ?

    Korting op 420shop
    Goedenmiddag,

    Een vriend van me is bezig met een secret jardin tent op te zetten. Hij heeft een schakelaar waarbij hij de draadjes moet verbinden. Ik weet dat bij L bruin en bij N blauw hoort ( volgensmij) maar dit blokje is een beetje onbekend voor mij dus dacht ik laat ik het maar hier vragen voordat er brand uitbreekt bij hem. Als iemand de juiste combinatie weet hoor ik het graag.

    Alvast bedankt.
    Attached Files

    #2
    Het is wisselspanning doet er niet zoveel toe omdat die constant omwisselt. De kleuren moet je normaal N blauw nemen en geelgroen is aarding. Het kan evengoed zijn dat in uw huis de kleuren zelfs niet gevolgd zijn.

    Als je 400v + N binnen krijgt is tussen de L en de N draad 230V die spanning zou best overeenkomen te meten met een voltmeter als je niet zeker weet want tussen v L1 L2 en L3 zit er dan 400V maar dat hangt af van uw net.

    Comment


      #3
      Heb je een enkel fasig net heb je maar 2 stroomdragende geleiders doet het er niet toe. Ook mogelijk dat je 3x230V in huis binnen krijgt van het net dan doet het er ook niet toe.

      Comment


        #4
        Top dankjewel voor het antwoord. Ik denk dat ik hem door heb. Volgensmij de 4 kroonsteentjes
        L: Blauw N: Bruin en dan de lamp kant Ln: Blauw Elektro teken: Bruin. En dan volgensmij moet er een kroonsteentje aan de zijkant zitten voor de 2 gele.

        Comment


        • NewNoobie
          NewNoobie commented
          Editing a comment
          L staat voor lijndraad en is normaal bruin. Maar het doet er zoveel niet toe omdat het wisselspanning is zolang je maar 230over zet en geen 400 maar voor 400V heb je al een “3x400V + N” net en moet je gewoon zorgen dat je niet schakele tussen 2 lijndraden, maar als je een L draad en N draad hebt maakt het daar zelfs niet uit

        #5
        De stroom veranderd 50 keer per seconde van richting immers….

        Comment


          #6
          Oorspronkelijk geplaatst door NewNoobie View Post
          De stroom veranderd 50 keer per seconde van richting immers….
          Top dankjewel. Op dit gebied ben ik zoals je username al zegt een NOOBIE hij gaat zo kijken of het werkt.

          Comment


            #7
            Stop maar, als je dit al moet gaan vragen kun je beter frites gaan bakken. Ik heb geen verstand van electriek dan blijf ik er van af. Beter koop je een evsa ,plug and play!!!

            Comment


            • Rattenplan
              Rattenplan commented
              Editing a comment
              Is al geregeld 👋. Links bruin rechts blauw en de 2 gele op het steentje aan de onderkant. Werkt perfect
          Bezig...
          X