Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Maximale weken voorgroeien

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Maximale weken voorgroeien

    Korting op 420shop
    Beste kwekers,

    ik denk erover om een voorgroeitent te kopen om wat tijd te winnen. Het zou dan gaan om een phantom deluxe 60x60x160 met een Lumii voorgroeilamp van 48watt. Ik wil hier 4 planten in voorgroeien.

    Omdat ik nu planten aan het afbloeien ben vraag ik me af hoeveel weken ik maximaal zou kunnen voorgroeien in een groeitent voordat ze naar mijn grotere tent kunnen met full spectrum led lampen. Ik lees dat je meestal 3 weken kan voorgroeien maar wat als ik me bijvoorbeeld heb vergist en de bloeiplanten net wat langer af moeten bloeien? Stel 5 weken bijvoorbeeld, is dat een probleem?

    Cheers, Rootsman

    #2
    Je komt op een punt dat die voorgroeilamp het niet allemaal meer kan belichten en dan waarschijnlijk qua stralingdiepte maar ook qua oppervlakte. Daarom adviseren ze zelf 3 weken maar komt niet zo nauw op een weekje meer of minder.

    Die oppervlakte kun je makkelijk oplossen door de 96w versie te nemen die is al breder van zichzelf of 2x die 48w dan kunnen ze ook een beetje uit elkaar hangen en heb je nog meer oppervlak belicht maar de stralingsdiepte zal nagenoeg hetzelfde blijven en planten van 5 weken zijn nu eenmaal hoger dan die 3 weken staan.

    Dus je vraag beantwoord ja dat kan, mits je rekening houdt met de verlichting die erboven hangt.
    ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Of een echte scrog maken, kan je lang rekken.

    • Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      @Rreppellsteeltjam zeker alleen moet je er wel rekening mee houden dat ze het voorgroei hok nog uit moeten... dus scrogrekjes zou dan niet vast in het hok moeten zitten maar op de potten oid. Maar 5 weken kun je makkelijk gewoon de hoogte in laten groeien die 160 is daar hoog zat voor toch.

    #3
    4-5 weken moet geen probleem zijn, persoonlijk zou ik wat grotere voorgroei potten nemen, dan heb je iig nog wat speling.
    + een voorgroei tent met wat hoogte erin is ook geen luxe.
    Zou een lamp pakken die iets meer wattage heeft en dan dimmen, doet het probleem zich dan voor dat je ze wat langer moet laten staan kun je ze altijd wat meer licht geven, persoonlijk vind ik die 48 watt net iets te min.

    Comment


      #4
      Thanks voor jullie reactie!
      een tent van 160 hoogte is dat niet hoog genoeg denk je? Welke lamp zou je adviseren?

      Comment


        #5
        1.60 is meer dan genoeg, je kan nog toppen, snoeien en heel veel stekken snijden, wat je weghaalt bij een plant groeit (bijna) altijd weer terug.

        Sowieso zouden die planten in de voorgroei dan niet hoger mogen worden dan een meter. Meeste groei (in hoogte) vind plaats vanaf aanvang bloeiperiode.

        Stekken kast zou ook handig zijn.
        De Bloemen Van Bri

        Comment


          #6
          is het beter om voor te groeien met een voorgroeilamp of een full spectrum lamp welke dimbaar is zoals de Telos pro mesh 6 lamp (welke ik in mijn bloeien gebruik).
          Als ik dan toch een nieuwe lamp moet kopen dan overweeg ik of ik een telos 6 erbij koop.
          Moet er in een voorgroeitent ook een ventilator hangen boven de planten?

          Comment


          • Heyz
            Heyz commented
            Editing a comment
            Full spectrum volstaat ook prima.

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Er bestaat ook zoiets als windburn.
        Bezig...
        X