Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verkleuringen, grote verschillen tussen plantjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Verkleuringen, grote verschillen tussen plantjes

@ sticky. Ik zei een klein laagje. Dat is met een 600watt lamp binnen 10 uur helemaal verdampt.(zeker met een zwart onderzijl en potten waar nog wat water in gaat zitten) We hebben het niet over cm's water

Comment

Alright! Dus die LV, dat mag geen groot probleem betekenen als ik het zo goed snap. Zal dat echter niet meer kans geven op hermafrodietjes, ik gebruik fem zaadjes...? Ik doe er uiteraard nog alles aan om die LV toch nog hoger te houden/krijgen. In de dag (nacht voor de dames) zet ik af en toe wat verwarming aan op de kamer om de temp niet te veel te laten zakken, heb een pot met water op de verwarming gezet, in de hoop de LV in de kamer hoger te krijgen, dus aangezogen lucht wat hogere LV...

Momenteel zit ik op:
      Min Temp: 18, Min LV: 20
      Max Temp: 31, Max LV: 50 (maar dat duurt nooit niet lang)

Vanochtend merkte ik dat de plantjes al serieus begonnen te ruiken. Is dat normaal? Niet al te vroeg? De eerste planten op aarde, dewelke degene zijn die het over het algemeen goed doen, staan nu 11 dagen op aarde.

De plantjes die het écht slecht doen... Wel, daar is niet zoveel verandering in te merken eigenlijk. Zou ik die beter als morsdood beschouwen en ze er gewoon uitgooien, plaats latende voor de goeie? Het zijn er 2 die echt weinig bewegen, en dan nog een tweetal meer die er ook maar zielig bij staan.

De beste plantjes, die gaan gestaag verder. Zijn bezig aan hun 4de internode, en takken aan 2de en 3de node zijn zich ook goed aan het ontwikkelen. één van de 'goeie' planten vertoont wel nog altijd verkleuring. Lampen zijn ondertussen gezakt naar een 50-tal centimeter, gradueel over de afgelopen dagen.

Ah, één iets waar ik me wel enigszins een beetje zorgen over maak, bij de goeie planten, is dat ik vanochtend merkte dat bepaalde bladeren de neiging beginnen te hebben naar binnen te krullen. Helemaal geen dramatisch naar binnen krullen hoor, maar bepaalde bladeren staan niet mooi uitgestrekt meer. Dat betekent?

De truck met de doorschijnende zak, daar ben ik geen fan van. Ik redeneer maar dat de CO2 flow dan niet zo goed meer kan zijn...

Nog een laatste vraagje misschien... Ik las ergens, denk op het verslag van biertje, dat het een slecht idee is om de fan rechstreeks op de planten te zetten. Ik doe dat wél, ik dacht dat dat goed was om sterke planten, met sterke stammen te krijgen. Slecht idee? Moet ik dan proberen de fan-flow te krijgen tussen planten en lampen? Wel niet zo evident, nu er maar 50 centimeter tussen lampen en planten zit.

Morgen zorg ik voor wat foto's als mogelijk!

Alvast superbedankt voor alle tips en antwoorden!

Gr,

Rbt

Comment

Jah, blijkt dat ik je verslag dus toch heb gelezen!

In mijn PM heb ik je ongeveer alles uitgelegd. Ben dus blijkbaar in herhaling gevallen lolz
        Fan-flow tussen lamp en plant is goed. Maar beter zet je de fan wat harder en richt je deze op de wand. Zodat de planten onrechtstreeks in de wind staan
        En nee hoor, die lekkere geur zal nog een pak erger worden!
        Waar blijven die foto’s?

Greetz

Comment

Ah, right-on ! Niet echt als verslag te beschouwen deze handel uiteraard, vermits ik niet over een echte camera beschik. Maar had deze thread eigenlijk al een beetje opgegeven, vandaar dat ik vergeten was dat jij al gecomment had hier . Nogmaals thanks voor alle info en meningen, en leuk dat we Bubblegum-bros zijn .

Ik zal eens ergens proberen een camera op de kop te tikken één dezer!

Gr,

Rbt

Comment

Bezig...
          X