Oogsten???

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • General
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • Apr 2012
    • 919

    #16
    Re: Oogsten???

    Nieuwe update, ik hou mijn bijna rijpe plant nu nauwlettend in de gaten

    P1000683.jpgP1000684.jpgP1000685.jpgP1000686.jpgP1000687.jpgP1000689.jpgP1000690.jpg

    Enkele foto's van mijn volledige plant, nu toch sterk aan het vergelen, niet enkel de grote hoofdbladeren maar ook de kleintjes aan en in de toppen zelf....

    EN dan wat zoom foto's van de toppen zelf, bovenaan nieuwe witte haartjes, wsl nieuwe bloei dus die negeer ik. Als ik de trichomen bekijk op de knoppen zelf dan zie ik nu vooral veel milky uitzicht, ik verwacht dat binnen enkele dagen tot een week het amber gaat komen doorzetten.

    Als ik 8 weken bloei aanhoud dan zou dit eind volgende week oogst betekenen.

    Spijitg van het vochtige weerbuitenwaardoor mijn LV de laatste dagen naar 70% is gestegen in de kweektent door aanzuig van die vochtige buitenlucht...zou dit kwaad kunnen voor toprot? Ik zie zelf nog niet direct tekeken hiervan maar het zijn wel dikke fluffy toppen dus ben wel een beetje bang hiervoor.

    Voeding? Vandaag nog een laatste keer green sensations gegeven, nu de laatste week enkel nog water als de plant erom vraagt. Voorlopig blijft ze water opnemen, ook al is ze fel aan het afsterven....

    Lichtregime blijft voorlopig nog gewoon 16/8, laatste dagen voor de oogst gaat ze volledig in het donker zonder water.

    aale tips en reacties meer dan welkom, het blijft tenslotte mijn allereerste plantje ooit -)

    greetz General!

    Comment

    • General
      Senior Grower
      MemberLucky Member
      • Apr 2012
      • 919

      #17
      Re: Oogsten???

      plant gaat nu snel achteruit: drinkt minder en na de hoofdbladeren (geel) worden nu ook de kleinere blaadjes in de buurt en in de toppen donkerder. Volgens mij geen toprot want ze schimmelen niet ofzo (en zitten nog stevig vast) maar ze worden dus bruin-blauwachtig....

      morgen neem ik nog eens foto's voor de volgers hier....als er die nog zijn tenminste -)

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #18
        Re: Oogsten???

        Je hebt drie dagen geleden nog voeding gegeven, dus je moet eigenlijk nog wel minstens een weekje wachten met oogsten, anders ga je die voeding terug proeven.
        Toprot krijg je niet zo snel in fluffy toppen (fluffy=luchtig) maar met een LV van 60+ moet je ze goed in de gaten houden.
        Zeker nu al het topblad er zo slecht uit ziet is het soms moeilijk te zien of er achter een vergelend blaadje toprot zit.
        Zijn er al wat amber trichomen te zien ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • General
          Senior Grower
          MemberLucky Member
          • Apr 2012
          • 919

          #19
          Re: Oogsten???

          ik wou ze dit weekend donker gaan zetten en dan maandag of dinsdag oogsten, dan zijn er 8 dagen voorbij na de laatste voeding, zou dat volstaan? Probleem is dat ze niet veel meer om water vraagt en ik dus weinig kan flushen...of kan dit geen kwaad en mag ik ze nog eens goed drijfnat zetten?

          Trichomen zijn haast allemaal milky, behalve van de nieuwe bloei die ze blijft maken bovenaan de toppen. Kan het in het donker zetten ook zorgen voor een omslag naar amber of moet ik daarmee wachten tot ik zowiezo eerst wat amber zie?

          Comment

          • monty
            Banned
            • May 2009
            • 11215

            #20
            Re: Oogsten???

            goed plan.

            Comment

            • QnQ
              Godlike Grower
              Lucky Member
              • Sep 2010
              • 26093

              #21
              Re: Oogsten???

              Ik zou wachten tot je in ieder geval wat amber ziet, want in het donker doen ze niet veel meer. (Mgoe, daarover zijn de meningen verdeeld )
              Zeiknat zou ik ze niet zetten, als ze weinig drinkt.
              Soms pakken ze na 1-2 dagen toch de draad weer op, en anders maar kleine beetjes water tot de knip.

              Hoe langer je alleen water kunt geven, hoe beter je wiet gaat smaken !
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              • belladonna
                Guru of all Growers
                Lucky Member
                • Aug 2008
                • 10674

                #22
                Re: Oogsten???

                Hoe donkerder de trichomen hoe stoneder je wietje hoe lichter oe meer high
                God was never on your side..

                Comment

                • General
                  Senior Grower
                  MemberLucky Member
                  • Apr 2012
                  • 919

                  #23
                  Re: Oogsten???

                  Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
                  Ik zou wachten tot je in ieder geval wat amber ziet, want in het donker doen ze niet veel meer. (Mgoe, daarover zijn de meningen verdeeld )
                  Zeiknat zou ik ze niet zetten, als ze weinig drinkt.
                  Soms pakken ze na 1-2 dagen toch de draad weer op, en anders maar kleine beetjes water tot de knip.

                  Hoe langer je alleen water kunt geven, hoe beter je wiet gaat smaken !

                  het zal idd een evenwicht zoeken zijn tussen hoelang ze te laten staan (amber percentage) versus water geven (zachtere smaak)

                  thx allemaal

                  later volgen de foto's!

                  Comment

                  • General
                    Senior Grower
                    MemberLucky Member
                    • Apr 2012
                    • 919

                    #24
                    Re: Oogsten???

                    nieuwe foto's genomen!

                    Ditmaal enkel van wat knoppen want de rest van de plant ziet er niet meer uit. Hoofdbladeren zijn helemaal verschrompeld en droog geworden....

                    ik denk dat het na dit weekend oogsten wordt, toch volgens mijn interpretatie van de foto's: hoofdzakelijk milky maar hier en daar begint wat amber tevoorschijn te komen....(bijv duidelijk op de voorlaatste foto)

                    Hopelijk zijn de foto's duidelijk en groot genoeg dat jullie dit kunnen bevestigen? Op mijn versies is het duidelijk te zien met de vergroting maar tijdens uploaden hier worden ze altijd wat verkleind

                    edit: dan doen we het maar zo, fullsize!

                    amber? http://2imgs.com/4eaed0fa29

                    milky? http://2imgs.com/f5156b4192






                    Morgen laatste keer water, maandag voor 2 dagen in het donker en dan woensdag oogsten



                    P1000747.jpgP1000748.jpgP1000749.jpgP1000750.jpgP1000751.jpg
                    Last edited by General; 21 June 2012, 21:42.

                    Comment

                    • Keesie
                      Stoner
                      Member
                      • Mar 2012
                      • 20

                      #25
                      Re: Oogsten???

                      hmmm ziet er heerlijk uit General. Zal idd niet te lang meer wachten als ik het zo zie. Hoelang heb je nu gespoeld?

                      En laat nog even weten hoe ie smaakt he en gewicht, leuk om te weten

                      Greetz,
                      Keez
                      Some people think we should be the way we are
                      I think.. We are the way we should be

                      Comment

                      • grashupper
                        Senior Stoner
                        Member
                        • May 2012
                        • 32

                        #26
                        Re: Oogsten???

                        lekkere toppen zien er dat uit

                        Comment

                        • General
                          Senior Grower
                          MemberLucky Member
                          • Apr 2012
                          • 919

                          #27
                          Re: Oogsten???

                          Weer 5 dagen verder en mijn plant blijft maar bloeien en bloeien en bloeien die toppen worden stilaan waanzinnig dik. weet niet of het de green sensations is die zijn werk doet of dat het gewoon een gewéldige plant is? Heeft verder nooit voeding bijgekregen want stond in een plagron royale medium...

                          Ik zie nog steeds te weinig amber om al te gaan oogsten, dus gaan we ze nog maar een 9e week bloei geven. Valt wel mee want nu kan ik nog eens lekker flushen met water.

                          check de foto's en zeg het me als ik wél al zou moeten/mogen oogsten aub....ik ben nog een nieuweling in dit soort zaken

                          P1000805.jpgP1000806.jpgP1000807.jpgP1000808.jpgP1000809.jpgP1000810.jpgP1000811.jpg


                          en de extra large files voor het checken van de trichomen








                          greetz General

                          Comment

                          • General
                            Senior Grower
                            MemberLucky Member
                            • Apr 2012
                            • 919

                            #28
                            Re: Oogsten???

                            Weer nieuwe picca's ik volg mijn plantje(s) nu op de voet!

                            P1000815.jpgP1000816.jpgP1000817.jpgP1000818.jpgP1000819.jpgP1000820.jpgP1000821.jpg

                            Na lange tijd ook nog eens 2 foto's van de gehele plant zelf, om jullie een idee te geven....is mijn allereerste plantje ooit dus misschien ben ik té enthousiast maar ze overtreft toch wel mijn verwachtingen voor een autoflower Op de eerste foto zie je bijv goed dat ze bijna allemaal hoofdtoppen lijkt gemaakt te hebben, vraag me niet hoe

                            de close ups van de toppen zelf vertonen nog steeds geen of te weinig amber, dit plantje blijft haar tijd nemen, nu 9e week bloei in......nu, ik laat haar doen, zou tenslotte zonde zijn om deze mooie plant te vroeg te oogsten....

                            als jullie reacties hebben dan hoor ik het wel! Dank bij voorbaat!

                            greetz General


                            ooh ja, bijna vergeten in al mijn enthousiasme om deze plant, ook effe wat foto's genomen van mijn Royal AK automatic van RQS, nu in haar 4e week bleoi, tot nog toe volledig buiten groot gebracht maar nu gaat ze mee de tent in Denk wel dat het door het buiten staan (in niet al te bijster weer tot nog toe...) haar meer een lange plant hebben gemaakt, zeker in vergelijking met mijn dichtbeboste automatic (nu wel kalend -) )

                            deze plant is een serieus ruikertje, zeker nu in haar 4e week bloei stinkt ze meer dan mijn oogstrijpe automatic

                            heb enkel een vraag over de vrij licht groene tot lichtgele kleur van de blaadjes....te nat geweest buiten? Ondervoeding? Staat in plagron royale dus normaal nooit tekort aan voeding maar misschien wordt dat buiten meer weggespoeld met al die regen?

                            P1000812.jpgP1000813.jpgP1000814.jpg
                            Last edited by General; 27 June 2012, 16:48.

                            Comment

                            • monty
                              Banned
                              • May 2009
                              • 11215

                              #29
                              Re: Oogsten???

                              Ik zou wel oogsten hoor. Naar mijn smaak is dat rijp. Langer wachten geeft niet meer maar minder (thc breekt af, oxideert)

                              Comment

                              • belladonna
                                Guru of all Growers
                                Lucky Member
                                • Aug 2008
                                • 10674

                                #30
                                Re: Oogsten???

                                Ik zou Nu ok gaan oosten dadelijk heb je een out wietje daar heb je niet veel aan en de het zal de smaak ook niet ten goede komen
                                God was never on your side..

                                Comment

                                Bezig...