Big bang auto toppen?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Gannondorf18
    Retired
    • Aug 2011
    • 13

    #1

    Big bang auto toppen?

    Korting op 420shop
    Dag mensen, ben een week geleden begonnen met een kweekje. Het soort dat ik gebruik is big bang autoflower. Heeft iemand misschien ervaring met het toppen hiervan, is dit verstandig om te doen? Of kan je autoflowers beter niet toppen?


    mvg,

    Ronald
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Re: Big bang auto toppen?

    Autoflowers moet je niet toppen.
    Tegen de tijd dat ze groot genoeg zijn om te toppen, maken ze ook al bloeihormoon aan, en verstoor je ze.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • Gannondorf18
      Retired
      • Aug 2011
      • 13

      #3
      Re: Big bang auto toppen?

      Ok duidelijk bedankt voor de snelle reactie.

      Comment

      • moreweed
        Exquisite Grower
        MemberLucky Member
        • Dec 2009
        • 5939

        #4
        Re: Big bang auto toppen?

        wat Q zegt!

        Ik doe lowrydertjesII één keer toppen maar dat maakt maar marginaal uit, en het moet echt precies op het goeie punt en moment gebeuren. Met soortjes die je voor het eerst hebt staan zou ik het niet doen, eerst eens checken wat voor vlees je in de kuip hebt.

        >> basis onderzoekstechniek > het gaat om vergelijkingsmateriaal, je hebt een 0-meting nodig. Een zo standaard mogelijk kweekje, waar je niks mee experimenteert of doet. De volgende run verander je dan op één punt, en niet meer dan dat ene punt. Dan weet je aan het eind of dat ene punt uitmaakte. Verander je meerdere dingen binnen één run kan je nooit meer met zekerheid zeggen waardoor dat nou kwam, en schiet je dus eigenlijk niks op (buiten het kweekresultaat dan
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment

        • Steefie
          Junior Stoner
          Nieuw Lid
          • Jun 2009
          • 18

          #5
          Re: Big bang auto toppen?

          Toppen zorgt voor remming in de vegatatieve fase, waardoor je plantjes minder groot zullen zijn als ze in de bloei schieten ----> minder gewicht

          Comment

          • RocknRolla
            Elite Stoner
            MemberLucky Member
            • Nov 2011
            • 135

            #6
            Re: Big bang auto toppen?

            Volgende kweek ga ik de helft van mijn autoflowers toppen volgens de monty-methode. Autoflowers zitten 3 weken in de groei en 7 à 9 weken in de bloei. In goede condities zou het in week 2 mogelijk moeten zijn om ze te toppen! Tenzij je daar natuurlijk de plant volledig mee verknoeid i.v.m. de hormonen zoals QnQ zegt. Let's try it out.

            @ Steefie: Mijn AK47's zitten in week 5 en schieten nog steeds als paddestoelen de lucht in. Ik denk dat het niet slecht zou geweest zijn om ze 1x getopt te hebben de 2de of 3de week. Je krijgt dan 4 kleinere toppen i.p.v. 1 grote hé. Het is het proberen waard, ik zal er een verslagje over maken en dan hier terugposten.
            All I want is a little more than I'll ever get

            Homebox S - 4x White Widow + 1x Lowryder #2 Auto

            Comment

            • grashupper
              Senior Stoner
              Member
              • May 2012
              • 32

              #7
              Re: Big bang auto toppen?

              Ik heb nu kweekje fast bud #2 autoflower lopen en heb na het 3de bladerstel (zonder de kelkbladen geteld) getopt. Ik heb nu tijdens de bloei 2 mooie hoofdtoppen met gelijke begroeing. Ik heb wel niet eerder gekweekt dus ik weet niet of het meer is wat er aanhangt, dan wanneer je niet topt.

              Comment

              • Gannondorf18
                Retired
                • Aug 2011
                • 13

                #8
                Re: Big bang auto toppen?

                Ok bedankt allemaal voor de info heb er toch maar voor gekozen om het niet te doen de grootsten zijn nu na 22 dagen 50 cm. Maar ik zie nog geen teken van bloei. Moet ik mij hier zorgen over maken?

                Comment

                • Keesie
                  Stoner
                  Member
                  • Mar 2012
                  • 20

                  #9
                  Re: Big bang auto toppen?

                  Nee hoor, dat is 3 weken, en in die 3 weken hoor je geen top-vorming te zien. In deze komende week zul jij top-vorming gaan ontdekken. Beginnend tussen de afsplitsingen van je stam met je takken kleine witte haartjes.

                  Succes met je kweek!
                  Some people think we should be the way we are
                  I think.. We are the way we should be

                  Comment

                  • BUSHlover
                    Senior Stoner
                    Member
                    • Apr 2011
                    • 41

                    #10
                    Re: Big bang auto toppen?

                    Heb zelf eentje staan en heb die dus op verkeerde moment getopt wanneer bloei al juist begonnen is... ma hopelijk komt het goed

                    Comment

                    • BUSHlover
                      Senior Stoner
                      Member
                      • Apr 2011
                      • 41

                      #11
                      Re: Big bang auto toppen?

                      En ng nieuws?

                      Comment

                      • mafferd
                        Super Grower
                        420 MemberMemberLucky Member
                        • Sep 2010
                        • 1709

                        #12
                        Re: Big bang auto toppen?

                        hoe gaat het met je planten?

                        Comment

                        • ak47tje
                          Retired
                          • Jul 2012
                          • 23

                          #13
                          Re: Big bang auto toppen?

                          goed gaat het ermee?
                          heb je wel of niet getopt?

                          Comment

                          Bezig...