Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ontkiemen in aarde in kweektent vraagje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ontkiemen in aarde in kweektent vraagje

    Korting op 420shop
    Ik zou mijn zaadjes ontkiemen in aarde in mijn kweektent. Begin ik dan ook met 18/6 of moeten die constant licht hebben?

    #2
    Re: Ontkiemen in aarde in kweektent vraagje

    Kijk in de natuur, daar zitten de zaadjes ook onder de grond en onder de grond is het ook donker. Stop de zaadjes gewoon 1cm onder de grond en stop ze voorzichtig toe. Je kunt de potjes afdekken met een folie, maar wel enkele gaatjes in prikken. Het is niet aan te raden de te ontkiemen plantjes voor een raam te zetten, de grondtemperatuur moet minimaal 20C zijn. Er zijn voorstanders van hogere temperaturen, zodat het ontkiemen sneller gaat. Om een grondtemperatuur te krijgen van min. 20C kan je gebruik maken van een lamp.

    Comment


      #3
      Re: Ontkiemen in aarde in kweektent vraagje

      Hoi Peetie, welkom op het forum.

      Wat voor zaadjes zijn het? In regel krijgen zaailingen altijd 18/6, maar sommige kwekers zetten de lamp eerst constant aan zodat het kiempje direct licht heeft als het bovenkomt. Anders zou je zogezegd 5 of 6 uur van de eerste lichturen kunnen kwijt zijn. Als je zaadjes ontkiemt in de pot, maak de aarde dan goed vochtig en hang een plastiekje over je top. Op die manier krijg je een hoge LV, waardoor je zaadjes meer kans hebben om uit te komen!

      Succes!
      All I want is a little more than I'll ever get

      Homebox S - 4x White Widow + 1x Lowryder #2 Auto

      Comment

      Bezig...
      X