Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Broeilamp

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Broeilamp

    Korting op 420shop
    Een maat van me is onlangs zelf begonnen met een binnenkweekje. Omdat hij maar bleef falen in het ontkiemen van zijn zaadjes (het is zijn eerste binnenkweek, vandaar...) heb ik besloten om hem maar een handje toe te steken. Ik heb drie van mijn Early Misty-zaadjes laten kiemen voor hem, en 2 ervan zijn met succes ontkiemd.

    Nu zijn de plantjes in klein potjes gezet onder een 250W broeilamp, dus ik vermoed geen HPS. Mijn vraag is nu: is het mogelijk die plantjes te laten afbloeien onder zo'n broeilamp of niet? Het enige wat ik er tot nu toe van weet is dat het een rode lamp is. De kleine zaailingen doen het goed, maar ze rekken wel een klein beetje. Ik heb de raad gegeven de broeilamp dan iets lager te hangen, of een paar oude videodozen onder de potjes te zetten. Het zijn maar 2 plantjes, dus licht zullen ze wel krijgen. Ikzelf heb het systeem nog niet gezien en weet dus niet meer over de eigenschappen van die lamp, laat staan het merk of de productnaam.

    Iemand hier een antwoord op?

    Als die lamp niet goed blijkt te zijn, wordt het een dagtripje naar Ijzendijke denk ik Een 400Watt HPS lichtset halen. Even een technisch vraagje: als die maat in een open kamer zou kweken, is het dan nodig om een afzuig en inblaas e.d. te hangen, wetende dat hij de kamerdeur open laat staan voor verluchting?

    Greetz
    Cannab0y

    #2
    Re: Broeilamp

    Een Broeilamp is toch normaal gemaakt voor tikeneikes?
    Ik denk dat deze lamp meer warmte afgeeft dan licht en dus daarom problemen gaat geven als de plantjes groter worden. Als hij kan kweken onder HPS zou ik zeggen kopen die handel.

    Als hij in een open kamer kweekt hoeft hij geen extra verluchting, gewoon ff de deur laten openstaan elke dag is genoeg. Let wel op brandgevaar he als het open is.

    peace

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: Broeilamp

        Bedankt voor de tips allemaal, ik heb hem dus - zoals ik al wel op voorhand dacht - gezegd dat de broeilamp niks waard is. Nu gaan we kijken voor een HPS te kopen, eventueel tweedehands. Het zou om een 400watter gaan, maar heb daar even een vraagje over. Is het nodig om dan een afzuig te hangen? Als de lampen aan zijn, zou hij de deur laten openstaan, staan ze af doet hij ze dicht.

        Nog een bijkomend vraagje: wat kost een TL-set om je plantjes onder voor te groeien, alvorens ze onder HPS gaan? We zouden dit willen doen om de kosten wat te drukken qua elektriciteit. Iemand een idee? Ik weet dat ik kleur 33 moet hebben van TL. Waar haal je dat en wat kost het (een volledige TL-startset)?

        Greetz
        Cannab0y

        Comment


          #5

          Comment

          Bezig...
          X