Luchtvochtigheid

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • holyherb
    Retired
    • Nov 2008
    • 12

    #1

    Luchtvochtigheid

    Korting op 420shop
    Ik ben een beginnende kweker. Ik heb onlangs een kweektent gekocht. Maar ik krijg mijn luchtvochtigheid niet hoog genoeg , slechts 20 %. Heeft er iemand een tip om deze omhoog te krijgen in een kweektent ?
  • westport
    Wicked Grower
    420 MemberLucky Member
    • Aug 2008
    • 3847

    #2
    Een emmer water met daarin een handoek.
    420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle

    Comment

    • holyherb
      Retired
      • Nov 2008
      • 12

      #3
      Hoe moet ik die plaatsen ? vlak onder het licht zodat die goed verdampt? dan is er toch teveel schaduw?

      Comment

      • knockie
        Wicked Stoner
        MemberLucky Member
        • Oct 2008
        • 262

        #4
        ik gebruikte voorheen altijd teiltjes van 5 liter, en daaroverheen liet ik mijn inlaat blazen (of fan)

        ook kun je de "muren" van je tentje regelmatig natsproeien.

        greetz

        Comment

        • nicky
          Senior Stoner
          Member
          • Nov 2008
          • 47

          #5
          Heb eens een filmpje op youtube gezien, hij gebruikte bruisend water om zo meer zuurstof aan de planten te geven, wordt met behulp van een verstuiver op de planten gesproeit.
          Weet niet of dat echt helpt.

          Comment

          • holyherb
            Retired
            • Nov 2008
            • 12

            #6
            Thnx , ik zal die emmer eens proberen , ik heb er heet water ingedaan. Is dat een goed idee? Ik dacht zo meer luchtvochtigheid te hebben. En mijn muren ben ik beginnen besproeien. Kan het mss aan de omgeving van mijn tent liggen dat mijn luchtvochtigheid zo laag is. Hij staat op zolder, vlak onder de isolatie (glasvezel) ?

            Comment

            • Jona
              Retired
              • Jun 2008
              • 2797

              #7
              Het kan gewoon droge lucht zijn die je erin trekt dus is het normaal dat je LV wat laag licht. Zoals de mensen hier reeds zeiden zijn er een pak 'truckjes' op je LV omhoog te helpen, je kan ze allemaal proberen, elk beetje helpt .
              Veel succes!

              Greetzzz

              Jona

              Comment

              • holyherb
                Retired
                • Nov 2008
                • 12

                #8
                Thnx , ik heb ze allemaal

                Comment

                • holyherb
                  Retired
                  • Nov 2008
                  • 12

                  #9
                  geprobeerd. Ik heb nu een luchtbevochtiger gekocht. Klein toestel dat door middel van trilling water verdampt. Ik ga het naast mijn tent plaatsen zodat het de vochtige lucht kan binnentrekken. Hopelijk lukt het.
                  Greetings

                  Comment

                  • treve01
                    Stoner
                    Member
                    • Nov 2008
                    • 23

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door holyherb
                    geprobeerd. Ik heb nu een luchtbevochtiger gekocht. Klein toestel dat door middel van trilling water verdampt. Ik ga het naast mijn tent plaatsen zodat het de vochtige lucht kan binnentrekken. Hopelijk lukt het.
                    Greetings
                    wat heb je betaald?

                    tevens haal ik wel mooie resultaten met de trucjes, al kan je niet elke 2 uur wat heet water vervangen...
                    bij mij heeft het al snel een invloed van rond de 15%, het stil leggen van mn afzuiging kan de boel al snel tot 40% doen toenemen...
                    nuja, ik heb alvast mn opvolgtabel in excel o eens goed uit te zoeken wat te doen, maar veel plaats over is er ook al niet...

                    Comment

                    • holyherb
                      Retired
                      • Nov 2008
                      • 12

                      #11
                      49 euro maar omdat het naar belgie moet verzonden worden , 59 euro.
                      Valt dus best mee...

                      Comment

                      • xXx
                        Retired
                        • Nov 2008
                        • 12

                        #12
                        je luchtbevochtiger kan best in je tentje staan ook kan je een dimmer op je afzuiger zetten zo dat die minder hard draait werk goed als je tentje maar strak staad is het goed in het begin ruiken ze toch niet zo erg Grtz xXx

                        Comment

                        Bezig...