Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tijd voor te curen ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    tijd voor te curen ?

    Korting op 420shop
    hey guys, mijn oogst (buds aan de takken niet gehele plant, nat geknipt zowel fan als sugarleaves) is nu 9 dagen aan het drogen in men kweekkast temp 19c en lv 55% zwenkventilator op 1 (niet op de toppen) en afzuiging 15min op per 2 uur. de toppen voelen droog, knapperig en licht klevend aan de buitenkant. als ik de takjes plooi knakken ze wel maar breken niet door als luciifers. ik heb net ook een topje in de grinder geduwd om te testen en voelt licht scherp aan met eerst een licht zoete smaak en een hooi achtige nasmaak. zou ik nu de buds af de takjes knippen en in glazen weckpotten steken om het curen te starten of is het nog te vroeg daar de takjes niet breken ??? de volgende zaadjes zijn namelijk bijna ontkiemd en heb geen apart drooghok... alle hulp is welkom en broodnodig . thanks & greets

    #2
    Re: tijd voor te curen ?

    normaal gezien zou je al kunnen gaan curen gewoon de pot iedere dag goed verluchten en dat komt wel inorde

    Comment


      #3
      Re: tijd voor te curen ?

      Oorspronkelijk geplaatst door peuker View Post
      normaal gezien zou je al kunnen gaan curen gewoon de pot iedere dag goed verluchten en dat komt wel inorde
      thanks peuker, goed verluchten, bedoel je dan 1 keer per dag 30 min ofzo of moet het meer en langer ? greets

      Comment


        #4
        Re: tijd voor te curen ?

        1keer zal wel genoeg zijn maar als je twijfelt kan je dat gerust paar keer per dag doen zo doe ik het ook in het begin en na een dag of 4 doe ik die pot wat minder open

        Comment


          #5
          Re: tijd voor te curen ?

          thanks again

          Comment


            #6
            Re: tijd voor te curen ?

            Ik vraag me dat ook nog steeds af, dat van dat breken?

            Comment


              #7
              Re: tijd voor te curen ?

              Ik pot ze pas als de steeltjes echt knappen, eenmaal in de pot worden ze toch weer tijdelijk iets vochtiger.
              Heb het wel eens iets eerder geprobeerd wat resulteerde in een pot vol watten na een dagje vergeten te luchten.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: tijd voor te curen ?

                dat is wel waar als je vroeger cured mag je geen 1 dag vergeten te verluchten ik doe het nu al iedere keer wat vroeger juist wnnr je de takjes net niet kunt breken

                Comment


                  #9
                  Re: tijd voor te curen ?

                  is het trouwens de grote tak die moet breken of de kleine takjes waar de buds mee aan de grote tak hangen ??? greets

                  Comment


                    #10
                    Re: tijd voor te curen ?

                    Grote takken zitten niet tussen m'n wiet eh ..
                    Als je ze wat te vroeg in potten doet, duurt het veel langer voor ze echt goed droog worden.
                    Kans bestaat zelfs dat je ze dan nog een keer een dagje uit de pot moet halen anders is het niet te verkruimelen en krijg je vastlopers in je grinder

                    QNQ237.jpg
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: tijd voor te curen ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                      Grote takken zitten niet tussen m'n wiet eh ..
                      Als je ze wat te vroeg in potten doet, duurt het veel langer voor ze echt goed droog worden.
                      Kans bestaat zelfs dat je ze dan nog een keer een dagje uit de pot moet halen anders is het niet te verkruimelen en krijg je vastlopers in je grinder

                      [ATTACH=CONFIG]153404[/ATTACH]
                      ik heb voor mijn wiet te drogen de takken van de stam geknipt en ze daaraan opgehangen dus heb je grote takken met dan kleine takjes waar de buds aanhangen. ik vroeg me dus af of het de kleine takjes of de grote tak was die moest doorbreken voor ze droog genoeg waren. ondertussen heb ik ze net van de grote takken afgeknipt en in weckpotten gestopt. nu is het wel zo dat ik ook we duidelijk het verschil zie tussen de shopwiet die ik vorige week in Rdam ben gaan halen en de mijne zijnde dat de shopwiet echt wel kruimeldroog, hard en compact is. tegenover mijne die helemaal niet zo compact en kruimelbaar is, ik dacht dat het zo droog werd door lang te curen in weckpotten of vergis ik me daar helemaal in ? verkrijg je deze textuur door langer te drogen dan ? het is voor mij nog een leerproces natuurlijk... het is wel zo dat mijn volgende zaadjes reeds ontkiemd zijn en ik ze morgen in de kweekkast wou zetten. heb ook geen aparte droogkast namelijk. kan ik mijn buds op een andere manier dan toch nog toppie krijgen ? alle tips zijn welkom, alvast bedankt. greets

                      Comment


                        #12
                        Re: tijd voor te curen ?

                        Wanneer je takjes net niet breken, maar wel knakken doe je het volgende:

                        De buitenkant van je toppen wordt kurkdroog maar binnenin is die nog stevig vochtig. Elke dag steek je je oogst in een afgesloten zak voor een uurtje of 2 - 3 daarna gooi je het terug open om verder te drogen.

                        Door dat je de toppen verpakt zullen ze het vocht binnenin terug gaan verdelen over de hele top en het vocht verspreiden. Zo krijg je hem veel gelijkmatiger droog en je brengt een proces opgang waardoor je weedje nog beter wordt!!!!
                        Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

                        Comment


                          #13
                          Re: tijd voor te curen ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Corsaxx View Post
                          Wanneer je takjes net niet breken, maar wel knakken doe je het volgende:

                          De buitenkant van je toppen wordt kurkdroog maar binnenin is die nog stevig vochtig. Elke dag steek je je oogst in een afgesloten zak voor een uurtje of 2 - 3 daarna gooi je het terug open om verder te drogen.

                          Door dat je de toppen verpakt zullen ze het vocht binnenin terug gaan verdelen over de hele top en het vocht verspreiden. Zo krijg je hem veel gelijkmatiger droog en je brengt een proces opgang waardoor je weedje nog beter wordt!!!!
                          klinkt heel aanneembaar maar waar kan ik de buds open leggen, heb maar 1 kast ter beschikking en daar staan de volgende al in. is er nog een andere manier hoe ik de wiet die in de weckpotten zit toch nog (uit het zicht) goed droog krijg ? greets

                          Comment


                            #14
                            Re: tijd voor te curen ?

                            Je kan ze ook op je bed leggen, maar dan moet je op de vloer slapen.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15
                              Re: tijd voor te curen ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                              Je kan ze ook op je bed leggen, maar dan moet je op de vloer slapen.
                              ....

                              Comment

                              Bezig...
                              X