hey guys, mijn oogst (buds aan de takken niet gehele plant, nat geknipt zowel fan als sugarleaves) is nu 9 dagen aan het drogen in men kweekkast temp 19c en lv 55% zwenkventilator op 1 (niet op de toppen) en afzuiging 15min op per 2 uur. de toppen voelen droog, knapperig en licht klevend aan de buitenkant. als ik de takjes plooi knakken ze wel maar breken niet door als luciifers. ik heb net ook een topje in de grinder geduwd om te testen en voelt licht scherp aan met eerst een licht zoete smaak en een hooi achtige nasmaak. zou ik nu de buds af de takjes knippen en in glazen weckpotten steken om het curen te starten of is het nog te vroeg daar de takjes niet breken ??? de volgende zaadjes zijn namelijk bijna ontkiemd en heb geen apart drooghok... alle hulp is welkom en broodnodig . thanks & greets
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
tijd voor te curen ?
Collapse
X
-
Re: tijd voor te curen ?
Grote takken zitten niet tussen m'n wiet eh ..
Als je ze wat te vroeg in potten doet, duurt het veel langer voor ze echt goed droog worden.
Kans bestaat zelfs dat je ze dan nog een keer een dagje uit de pot moet halen anders is het niet te verkruimelen en krijg je vastlopers in je grinder
QNQ237.jpg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View PostGrote takken zitten niet tussen m'n wiet eh ..
Als je ze wat te vroeg in potten doet, duurt het veel langer voor ze echt goed droog worden.
Kans bestaat zelfs dat je ze dan nog een keer een dagje uit de pot moet halen anders is het niet te verkruimelen en krijg je vastlopers in je grinder
[ATTACH=CONFIG]153404[/ATTACH]
Comment
-
Wanneer je takjes net niet breken, maar wel knakken doe je het volgende:
De buitenkant van je toppen wordt kurkdroog maar binnenin is die nog stevig vochtig. Elke dag steek je je oogst in een afgesloten zak voor een uurtje of 2 - 3 daarna gooi je het terug open om verder te drogen.
Door dat je de toppen verpakt zullen ze het vocht binnenin terug gaan verdelen over de hele top en het vocht verspreiden. Zo krijg je hem veel gelijkmatiger droog en je brengt een proces opgang waardoor je weedje nog beter wordt!!!!Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Corsaxx View PostWanneer je takjes net niet breken, maar wel knakken doe je het volgende:
De buitenkant van je toppen wordt kurkdroog maar binnenin is die nog stevig vochtig. Elke dag steek je je oogst in een afgesloten zak voor een uurtje of 2 - 3 daarna gooi je het terug open om verder te drogen.
Door dat je de toppen verpakt zullen ze het vocht binnenin terug gaan verdelen over de hele top en het vocht verspreiden. Zo krijg je hem veel gelijkmatiger droog en je brengt een proces opgang waardoor je weedje nog beter wordt!!!!
Comment
Comment