Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hermafrodiet ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hermafrodiet ?

    Korting op 420shop
    Vandaag zag ik bij 1 van men plantjes meerdere bolletjes in de oksel maar hij was ook al toppen aan het ontwikkelen , iemand die mij met zekerheid kan zeggen dat dit geen vrouwtje is ?
    En kan ik deze erbij laten staan of verwijderen ? heb hem nu al wel verwijderd voor de zekerheid .
    en zouden de andere plantjes al bevrucht kunnen zijn ? zit nu in mijn 3/4de week in de 12urencyclus.

    SAM_0166.jpgSAM_0167.jpgSAM_0168.jpgSAM_0169.jpg

    #2
    Re: Hermafrodiet ?

    Dat kan ik je met zekerheid zeggen, als dat de enige ballen zijn wegknippen en goed blijven checken zit het op meerdere oksels er zo snel mogelijk tussen uithalen!

    Comment


      #3
      Re: Hermafrodiet ?

      Dit is geen 100% vrouwtje idd.
      Bij mij zou-ie de kliko in gaan. Als je 1 balletje mist, heb je straks al je toppen vol zaad zitten. Herma zaad.
      Mgoe, dat moet je zelf beslissen, het blijft hobby he, en als je toch tijd zat hebt kun je 'm komende 7 weken elke dag ff controleren.
      Dan komt het best goed, zolang je elke bal eraf knipt voor ze open springen.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Hermafrodiet ?

        heel snel weggooien voordat de ballen opengaan en stuifmeel loslaten
        HOE MOET IK ONTKIEMEN
        JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

        Comment


          #5
          Hermafrodiet ?

          Overduidelijk helaas :s

          Comment


            #6
            Re: Hermafrodiet ?

            ok thanks , de ballen zitten echt in vele oksels , er is er nog wel geen enkele opengesprongen voor zover ik kan zien. heb hem verswijderd .
            hij staat nu beneden . Nog 1 vaagje , kan ik hem mss bij houden voor de zaadjes ?

            Comment


              #7
              Re: Hermafrodiet ?

              Nee, je kan er enkel herma zaad uit krijgen. Wat ik meestal doe is die zaden bijhouden voor kiem - testen. Zoals toen ik men nieuwe stek en kiemsysteempje op punt zette heb ik er op een maand tijd 40 gekiemd en een weekje laten doen. Zo wist ik meteen dat de TL lampen en de couveuses hun werk deden. Maar laat nooit zo'n kiem uitgroeien tot een volle plant, als die wat ballen open zet kruipt het stuifmeel overal. Heb zo wel eens zaad gehad in men tent terwijl het mannetje dat ik hiervoor bijhield aan de andere zijde van het huis buiten in de tuin stond. Het zaad is nutteloos aangezien je herma zaad krijgt...

              EDIT: deze heeft te veel ballen om het risico waard te zijn, ik zou em in de kliko gooien
              Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

              Comment


                #8
                Re: Hermafrodiet ?

                ok thanks corsaxx en de rest .
                Nog 1 laatste vraag , als ik de bolletjes er af knip en verder de plant laat uitbloeien , is deze dan nog rookbaar ?

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.SAM_0156.JPGSAM_0159.JPG

                Comment


                  #9
                  Re: Hermafrodiet ?

                  als je nu eens alle vragen in 1 x stelt of misschien eens probeert de info op te zoeken word het voor iedereen makkelijker
                  HOE MOET IK ONTKIEMEN
                  JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                  Comment


                    #10
                    Re: Hermafrodiet ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door wietbelgie View Post
                    ok thanks corsaxx en de rest .
                    Nog 1 laatste vraag , als ik de bolletjes er af knip en verder de plant laat uitbloeien , is deze dan nog rookbaar ?

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.[ATTACH=CONFIG]154710[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]154711[/ATTACH]

                    Ja dat kan, de ballen verwijderen en toch nog goede weed krijgen!!

                    Comment


                      #11
                      Re: Hermafrodiet ?

                      Herma's produceren altijd inferieure wiet helaas. Het is best te doen, sommige kwekers kwalificeren het zelfs als "goed".
                      Kun je nagaan hoe goed de wiet geweest zou zijn zonder dat de plant energie in die foutjes had moeten stoppen.
                      Het zal dus nooit zo goed worden als een hetero plant van hetzelfde zaad.

                      Als je die ballen ook al op de andere plantjes hebt, moet je je misschien afvragen hoe je er aan komt.
                      Als het niet in de zaden heeft gezeten, komt het door iets dat jij gedaan hebt, waardoor ze veel stress opgelopen hebben.
                      Als je dat niet verhelpt, krijg je de hele kweek door overal ballen.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: Hermafrodiet ?

                        waar komen de zaden vandaan?
                        zaadbank of gewoon uit 'n top gevallen uit de coffeeshopwiet?
                        HOE MOET IK ONTKIEMEN
                        JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                        Comment


                          #13
                          Re: Hermafrodiet ?

                          het zijn zaden van royal queen seeds , vorige keer geen problemen mee gehad . maar ik denkt dat het probleem bij de temperatuur ligt . ik zet mijn afzuiging niet de hele tijd aan waardoor de temperatuur altijd een paar graden zakt als ze opstaat . ik ga nu die zaadzakjes wegknippen en afzuiging constant laten opstaan en eens kijken of het probleem daarmee verdwijnt . 3 plantjes doen het perfect . de andere 3 hebben tekenen van herma . mss zou het ook kunnen zijn dat ik de zaden niet goed heb bewaard . lagen nogtans in koele donkere ruimte .

                          Comment


                            #14
                            Re: Hermafrodiet ?

                            Ben je zeker van de afkomst? Heb je ze zelf uit de ongeschonden verpakking gehaald? Zeker als je ze niet rechtstreeks in de shop koopt zijn er wel handige doe het zelvers die je rommel durven te verkopen als goed zaad. Zo'n verpakking openen en weer sluiten is voor vele een hobby en een 2de inkomen....

                            Als je het via een legaal kanaal hebt gekocht, kan je je aankoopbewijs + foto's van de herma's doorsturen naar hen, bij RQS zullen ze je normaal voorzien van ander zaad.
                            Want als ze een slechte batch hadden, zullen er meer klachten zijn uit die batch, ze zullen dit perfect nagaan en weten of er in die bepaalde serie problemen zijn. Ze weten dit immers al te graag
                            Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

                            Comment


                              #15
                              Re: Hermafrodiet ?

                              ja ik heb ze zelf in de shop gekocht , daar ben ik zeker van , tja het aankoopbewijs wie houd dit nu een half jaar bij . zoals ik al zij bij de vorige kweek geen problemen gehad met dezelvde zaadjes .

                              Comment

                              Bezig...
                              X