Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blad probleem (Cheese)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Blad probleem (Cheese)

    Korting op 420shop
    Hi allemaal,

    Iemand een idee op wat volgende blad probleem zou kunnen wijzen? Onderste bladeren lijken uit te drogen en worden wat bruiner van binnen uit. Het is mijn eerste SCROG kweek met een 600W HPS lamp. De lamp is eergisteren naar 12/12 gezet...

    Het zijn enkel de onderste grote bladeren, de bladeren bovenaan de plant zien er goed uit.

    Een foto:

    effe.jpg

    Iemand een idee?

    Thanks,
    C_S

    #2
    Re: Blad probleem (Cheese)

    Probeer eens een foto zonder hps licht te maken.

    Eerste gedachte is een Ca gebrekje daar ik meen roodbruine ronde vlekken te zien maar onder deze belichting moeilijk juist te duiden.

    Gebruikt je kraanwater zonder aan te zuren?

    Comment


      #3
      Re: Blad probleem (Cheese)

      Klopt, gewoon kraanwater... Misschien beter even overstappen op Spa blauw? Want ik vertrek voor een dag of 4 op ski vakantie en komt een vriend ze even water geven...

      Een paar beter pics:

      foto1.jpg

      foto2.jpg

      Thx voor jullie advies!

      Comment


        #4
        Re: Blad probleem (Cheese)

        Dat lijkt me idd een Ca gebrek. Spa blauw is eigenlijk heel arm water. Zit nauwelijks sporenelementen in. Ziet dan wel naar heel wat uit wat op dat etiket staat maar is nauwelijks iets. Je Ca vul je daar niet mee aan en je komt later een Mg gebrek tegen. Voor een week kan dat een oplossing zijn al los je hiermee je tekort niet op. Wel zal die bodem PH wat stabiliseren.

        UIteindelijk zul je toch een keuze moeten maken tussen bio-voeden en niet aanzuren of minerale voeding en en PH meter en PH - aanschaffen.

        Comment


          #5
          Re: Blad probleem (Cheese)

          Zou Canna Terra Vega of Flores op dit moment helpen als suplement?

          Comment


            #6
            Re: Blad probleem (Cheese)

            Neen daar zit geen Kalk in. Kalkhoudende meststof geven.

            Comment


              #7
              Re: Blad probleem (Cheese)

              Ok, als ik nu naar een tuincentrum ga en ik breng zeewier kalk mee... hoe kan ik dat dan het beste geven? Wat oplossen in water, of gewoon wat uitstrooien op de aarde en dan water geven?

              Iig, hartelijk dank voor je raadgevingen.

              Comment


                #8
                Re: Blad probleem (Cheese)

                Beide is mogelijk. Als je het oplost kan het iets sneller worden opgenomen dan wanneer je een heel dun laagje op je pot strooit en inwatert. Ik kies meestal voor het laatste het is dan iets minder snel beschikbaar maar als je het oplost zou dit ook zomaar weer een tijdelijke Mg blokkade kunnen opleveren. Mg en Ca concurreren met elkaar. Te veel van het ene blokkeert de opname van het ander en visa versa.

                Comment


                  #9
                  Re: Blad probleem (Cheese)

                  Hartelijk dank!

                  Heb een beetje opgelost en wat korreltjes in de pot gelegde... op hoop van zege dan maar (hopelijk geen OD Ca nu ). Over 4 dagen weten jullie of de planten nog leven....

                  Comment


                    #10
                    Re: Blad probleem (Cheese)

                    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...bleem-Oplosser
                    HOE MOET IK ONTKIEMEN
                    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                    Comment


                      #11
                      Re: Blad probleem (Cheese)

                      Ok, bedankt voor de blad probleem oplosser!

                      Heb dus kalk toegevoeg van Evergreen en heb de meeste slechte bladeren verwijderd.

                      Hieronder een paar nieuwe foto's. In 1 plant (laatste foto) krijg ik nu last van wat gelere bladeren, is misschien te weinig stikstof. Is met de flits genomen, dus die is wat 'brighter' Zal deze plant even wat groeivoeding geven ipv bloeivoeding) (Canna Terra Vega & Flores gebruik ik).

                      2013-01-29 12.43.58.jpg 2013-01-29 12.44.11.jpg 2013-01-29 12.44.18.jpg

                      Ziet dit er goed uit?

                      Denk dat ik me best ook even verdiep in Ph en Ec zaken.

                      Thx,
                      C_S

                      Comment

                      Bezig...
                      X