Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kiemplantjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    kiemplantjes

    Korting op 420shop
    2013-01-19 15.29.36.jpg2013-01-19 15.29.48.jpg2013-01-19 15.30.07.jpg2013-01-19 15.30.34.jpgNaamloos12.png

    #2
    Re: kiemplantjes

    kan er weinig aan zien.heel veel water hebben ze nog niet nodig zo op het begin, gewoon wat vochtig houden.Zie ik op foto 3 nu een wortel uit het steeltje komen en de grond in gaan? Heb je ze niet te ondiep in de grond gelegd?Mocht dit het geval zijn zou het misschien kunnen dat de wortels aangetast zijn door het licht.Is maar een theorie natuurlijk ik heb geen idee of dit het daadwerkelijk kan zijn.Hoeveel water geef je en voeding en wat voor grond?
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-van-de-straat

    Comment


      #3
      Re: kiemplantjes

      heb je ze gelijk in bemeste aarde gezet en geen stek en zaaigrond gebruik?
      sigpic
      Werkzaam in de medische groenvoorziening sedert '93

      Comment


        #4
        Re: kiemplantjes

        Hallo thegrowbox,

        Wij denken inderdaad dat hier sprake is van iets te weinig water. Maar te weinig is altijd nog beter dan te veel.
        Een heel klein beetje water vlak bij de stengel kan goed helpen denken wij.

        Groetjes en succes.

        Jan

        Comment


          #5
          Re: kiemplantjes

          2013-01-24 08.22.14.jpg2013-01-24 08.27.51.jpghallo het zijn intussen kleine plantjes geworden maar heb er problemen mee de blaadjes worden geel aan de rand en sommige beginnen al samen te krullen aub help

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          ik gebruik potgrond van de growshop van canna en geef niet zoveel water ik besproei de grond af en toe met een plantespuit ik durf ze niet teveel geven want de vorige keer keer waren al men plantjes verzopen en voeding geef ik nog niet omdat de potgrond toch voedingrijk genoeg is in het begin

          Comment


            #6
            Re: kiemplantjes

            Volgens mij zijn ze verbrand door de growmix. Ontkiemen en voorgroeien in zaai-en-stekgrond is de boodschap!

            Edit: Of je lamp staat veel te dicht, of je aarde staat inderdaad schrikwekkend droog (maar dat betwijfel ik).
            Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

            Comment


              #7
              Re: kiemplantjes

              Ze zijn overbemest,1ste 2 weken in zaai en stekgrond zetten.

              Comment


                #8
                Re: kiemplantjes

                ik heb een 600 w lamp hangen en die brand 24 u omdat het autoflowers zijn en de temperatuur word te koud als ik hem uit doe ik heb de aarde een paar keer besproeid met plantenspuit dus dat de aarde veel te droog dat denk ik ook niet is deze lamp niet te zwaar voor die kleine plantjes

                Comment


                  #9
                  Re: kiemplantjes

                  Of nat gesproeid met het licht aan, da's ook afdoende tegen wietplanten.
                  Hier is trouwens het forum over bladproblemen.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: kiemplantjes

                    heb 2 plantjes staan die het wel overleven en kun je zaai en stekgrond kopen in de growshop

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    zijn deze nog te redden of sterven ze zoiezo

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    zijn deze nog te redden of sterven ze zoiezo

                    Comment


                      #11
                      Re: kiemplantjes

                      Ze trekken wel bij na de nodige tegenslag verwerkt te hebben.

                      succes verder

                      Comment


                        #12
                        Re: kiemplantjes

                        Denk zelf dat je in heel wat grootwarenhuizen zaai-en-stekgrond kunt kopen. Hier in Belgica is dat toch zo.
                        Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                        Comment


                          #13
                          Re: kiemplantjes

                          ok ik ga vandaag nieuwe zaden kopen maar zou ik die oude plantjes nog overpotten in zaaigrond of is dat verspilling van tijd de andere plantje vertonen vergelijkbare symptonen maar zijn er nog niet zo erg aan toe

                          Comment


                            #14
                            Re: kiemplantjes

                            ik zou helemaal opnieuw beginnen de oude plantjes zijn toch nog klein
                            Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

                            Comment


                              #15
                              Re: kiemplantjes

                              De wortel zit al 10cm diep, de haarwortels zijn ook al centimeters.
                              Die krijg je er sowieso niet uit zonder beschadigen.

                              Op de site van Canna kun je heel mooi zien wat voor aarde je eigenlijk hebt.
                              Je kunt via het batchnummer (op de zak) een mooie analyse bekijken. (Als alle fabrikanten dit eens deden)
                              Ik lees globaal een EC van rond de 1 dus da's helemaal niet zo hoog.

                              Als je niet bijgevoed hebt zouden ze daar niet dood aan moeten gaan.
                              Ik denk dat misschien de temperatuur te hoog is geweest, of dat je er een fan op hebt gericht ofzo.
                              Die 600W lamp heb je wel op een meter gehangen de eerste dagen ?

                              Ik zou ze vooral niet nat sproeien, maar eerder wat extra wateren. (zonder voeding of iets. pH 6.3)
                              Langs de rand van de pot kun je rustig gieten, dat trekt dan vanzelf naar het midden en komt de zoekende worteltjes tegen.
                              Niet TE nat natuurlijk, maar ik zou wel een paar keer per dag zien dat ze lekker vochtige staan.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X