Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweekkast bouwen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    kweekkast bouwen

    Korting op 420shop
    yoo, ik ben dus van plan een om een lelijke kast dat ik ga kopen in de ecoshop om te vormen in een prachtige kweekkast

    Dit project ga ik wel pas na mijn examens(in januari) starten.
    Ik heb al veel research gedaan maar ik geraak er nog niet helemaal aan uit
    Ik weet nog niet welke afmetingen het zullen zijn;

    de kast zal ik behangen met zwart-witfolie en er komen 6 pc fans in, 2 aan de zijkant van onder als inlaat en 4 vanboven als uitlaat ( is dit voldoende?)
    . ik ben nog op zoek naar een hpslamp.Ik zal er dus wss een relais moeten laten tussen steken aangezien ik niets van elektriek ken

    Ik zit 2 avonden per week op kot (mijn zus zal mijn planten wel wateren en is dit gevaarlijk qua brandgevaar? is het nodig om zo'n automatische poederblusser te kopen?

    Ik ga ongeveer zo'n 4 plantjes zetten en mijn grote vraag is, zal dit project lukken zonder koolstoffilter en zonder plantenvoeding(=>nog niet zeker) ??

    Als ik er aan uit geraak en al mijn onderdelen heb zal ik starten met dit project en hou ik jullie wel op de hoogte

    Alvast bedankt

    #2
    project

    Zou dit nu lukken of niet??

    Comment


      #3
      yoo, ik ben dus van plan een om een lelijke kast dat ik ga kopen in de ecoshop om te vormen in een prachtige kweekkast
      ....
      Ik weet nog niet welke afmetingen het zullen zijn
      Goed plan, Als je onder hps kweekt zal je voldoende hoogte beschibaar moeten hebben. Spaar- of tl-lampen daarentegen kan je 5 cm van de planttoppen houden zonder enige verbranding.
      Indien je onder tl kweekt zal je kas ook in breedte voldoende groot moeten zijn.
      Dan is er ook nog de diepte. Indien je 4 plantjes wil zetten zou het ideaal zijn om diepte=breedte te hebben.


      de kast zal ik behangen met zwart-witfolie en er komen 6 pc fans in, 2 aan de zijkant van onder als inlaat en 4 vanboven als uitlaat ( is dit voldoende?)
      Ik zit 2 avonden per week op kot (mijn zus zal mijn planten wel wateren en is dit gevaarlijk qua brandgevaar? is het nodig om zo'n automatische poederblusser te kopen?
      Brandgevaar is zo hoed als 0 als je erg goed oplet.
      Een automatische blusser kan altijd extra handig zijn, maar is zeker geen must.
      Bekleed de binnenkant van je kast met radiatorfolie of verf heb aan de binnenkant met brandwerende (vertragende) verf. Als je het echt goed wil doen.

      Ik ga ongeveer zo'n 4 plantjes zetten en mijn grote vraag is, zal dit project lukken zonder koolstoffilter en zonder plantenvoeding(=>nog niet zeker) ??
      Filer=om problemen vragen. Personen die de wietgeur herkken zullen nieuwsgierig zijn. Koolstoffilterje is zeker geen overbodige luxe. Zeker op kot niet.

      Veel geluk met je bouw en kweek project

      Greetz,
      zion

      Comment

      Bezig...
      X