Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn eerste kweek

    Korting op 420shop
    heey allemaal ik zat al een tijdje te denken over een paar eigen plantjes, nou afgelopen donderdag heb ik de knoop doorgehakt. Ik ben naar grow shop ''De Kast'' in Rotterdam geweest, en heb daar 5 zaadjes White Widow Automatic gehaald voor 35 euro. Nadat ik thuis kwam zag ik dat ik ongeveer 15 euro teveel heb betaald, maargoed dat doet er nu niet meer toe.

    Waarom ik voor deze soort heb gekozen? Geen idee, ik heb het wel eens gerookt en vond het wel lekker. Ik had gelezen dat ''Automatic'' zaden zelf de groei en bloei periodes regelen, vandaar dat ik autoflowers heb gekocht.

    Jullie zullen je wel groen en geel ergeren aan honderden van deze soortgelijke posts, ik heb er ook echt serieus ongeveer 30-40 gelezen met de afgelopen 2 weken, maar ik kon het niet laten en vandaar dat ik toch maar zelf post.

    Mijn planten wil ik graag binnen houden, zonder lampen of wat dan ook. Het klinkt misschien krankzinnig maar ik heb vaak gehoord dat het mogelijk is en ik heb zelf ook een aantal mooie resultaten gezien van zogenaamde ''vensterbank kweekjes''. De plantjes zullen het dus 100% moeten doen op zonlicht, wat ook nog eens ''geblokkeerd'' wordt door ramen. Ik wil geen voeding gebruiken, hooguit een of twee keer overpotten voor de verse potgrond. Vanmiddag heb ik Fleurella potgrond bij de Gamma gehaald. Verder heb ik geen balkons ofzo, wel een soort ''serre''. Een soort balkon met een betonnen vloer dat volledig met glas wordt bedekt. Er zitten schuiframen in die ik met lekker weer open kan zetten. Jammer genoeg heb ik nog geen zomer meegemaakt in het huis waar ik nu woon, maar ik verwacht dat die ruimte wat wij zouden noemen ''benauwd'' gaat worden als het een beetje lekker weer is.

    De zaadjes zijn nu 1 dag aan het ontkiemen, ik ben van plan om ze maandag in plastic drinkbekertjes te potten en later over te potten, maar ik weet niet echt hoe groot de pot moet zijn. Ik wil het liefst van die bruine plastic potten die een beetje buigbaar zijn met van die gaten eronder. Waar kan ik deze kopen en welk formaat moet ik hebben?

    Deze kweek is voor mij maar een test, wie weet gebruik ik bij mijn volgende kweek wel lampen en voeding. Ik blow ook niet zo heel veel dus ik wil gewoon even kijken of de opbrengst voor mij genoeg is.

    Weet iemand waar ik die bruine plastic flexibele potten kan kopen en welk formaat heb ik nodig? Ik zou het leuk vinden als je je persoonlijke mening over mijn toekomstige kweek in je reactie zou zetten (en misschien een schatting van de opbrengst?), ik wil graag een kweekschema maken voor deze kweek maar volgens mij zit ik daarvoor in de verkeerde sub forum of kan dat ook hier?

    groetjes en veel plezier

    #2
    Re: Mijn eerste kweek

    opbrengst 1 - 20 gram per plant
    verder niet blindstaren op de info die zegt dat er meer vanaf gehaald KAN worden!
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

    Comment


      #3
      Re: Mijn eerste kweek

      hey bedankt voor je reactie, op het pakketje stond tussen de 50 en 160 gram.. ik vond dit zelf ook heel optimistisch hoor, ik ben blij als ik rond de 100 gram van alle 5 de planten kan halen..
      heb je nog enig idee over de potten die ik nodig heb?

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      helppp!!!!!! welk formaat plantenpotten heb ik nodig alvast bedankt!

      Comment


        #4
        Re: Mijn eerste kweek

        5x 11 liter
        en idd wat erop het pakketje staat is maximaal....dus dat betekend in de volle grond en niet in een pot....en tijdens een hele hete zomer
        zoiets moet je dat zien....nu al in potjes achter het raam met weinig zon betekend weinig opbrengst en waarschijnlijk ook strekkende plantjes...
        idd wat je zegt het kan wel achter het raam ik heb 2 kleintjes voor het raam staan als kamerplantjes hahaha en die stonden van de week
        al te dicht tegen het raam en had meteen 2 verbrande plekjes...als er zon is is hij sterk maar ja....zon.....waar blijf je gvd...haha
        Grtz en succes
        "Need somebody to drink with?? I'm on cloud 9!!!" (3 steps ahead)

        Comment


          #5
          Re: Mijn eerste kweek

          heey, 11 liter dus... bedankt! en ja inderdaad de zon laat nog niet veel van zich weten voorlopig.. ik geef 'm nog ongeveer een weekje de tijd dan moet ie echt wel komen hoor!! ik ga maandag mijn (hopelijk) ontkiemde zaadjes voor 't eerst potten!!

          Comment


            #6
            Re: Mijn eerste kweek

            denk je er wel aan dat die plantjes straks in de bloei stevig ruiken ?

            In deze opzet ga je van die 5 geen 100gram halen, bij lange na niet. Als je 10gr haalt per plant zou ik het al miraculeus vinden, denk eerder de helft of minder.

            Wat niet wegneemt dat het leuk is om te doen, en bij deze dus ook veel plezier gewenst !
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

            Comment


              #7
              Re: Mijn eerste kweek

              @moreweed De geur vind ik niet zo erg. Ach, zoals je al zegt het gaat mij meer om het plezier en het is maar om te kijken of het uberhaupt iets oplevert. Mocht het tegenvallen dan probeer ik het de volgende keer anders. Ik heb er bijna niks in geinvesteerd dus ik heb ook niets om verlies op te maken Wat een ''goede opbrengst'' is, verschilt per persoon denk ik. bedankt!

              groetjes

              Comment


                #8
                Re: Mijn eerste kweek

                lol : "geur niet zo erg" . Die geur vind ik HEERLIJK ! alleen mn buren denken daar anders over...

                Leuk om te zien dat je het voor de lol doet : dan is elke opbrengst namelijk meegenomen, en smaakt het ook nog eens extra lekker (want zelf gekweekt, geen onbekende troep erop, hardstikke bio en groen, en keigoed tegen teveel co2 enzo
                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                Comment


                  #9
                  Re: Mijn eerste kweek

                  TIP; growmix is niet veel duurder als ordinaire potgrond maar wel veel geschikter.
                  beetje tomaten voeding er doorheen mengen en fijn z'n gang laten gaan tot die uitgebloeit is.
                  HOE MOET IK ONTKIEMEN
                  JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                  Comment


                    #10
                    Re: Mijn eerste kweek

                    @angel777 bedankt voor de tip! ik heb nu al gewone potgrond gehaald, maar ik onthou het zeker voor de volgende keer! waar kan ik die growmix halen? en mochten mijn plantjes over een paar weken toch zwak over komen, dan kan ik toch gewoon een beetje mest strooien in de pot? of moet dat ook perse met allerlei mixjes van chemische troep

                    Comment


                      #11
                      Re: Mijn eerste kweek

                      ff met de auto op en neer naar de growshop in de buurt en je hebt 'n zak growmix
                      niet zo moeilijk toch
                      als je tuincentra en bouwmarkt kunt vinden moet 'n growshoppie toch ook geen probleem zijn
                      HOE MOET IK ONTKIEMEN
                      JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                      Comment


                        #12
                        Re: Mijn eerste kweek

                        dan ga ik maar is opzoek naar een andere growshop, ik voel me een beetje genaaid door die growshop waar ik die zaadjes heb gehaald, maar er zijn vast wel andere growshops in de buurt
                        thanks!!

                        Comment


                          #13
                          Re: Mijn eerste kweek

                          ook leuk : keihard confronteren. Mijn motto in zulke gevallen : als ik genaaid word wil ik verdomme ook zoenen.
                          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                          Comment


                            #14
                            Re: Mijn eerste kweek

                            Ach van 15 eu word ik niet armer....hun wel rijker maarja ik laat het erbij het is vast een beginnersfout ze waren trouwens ook niet bepaald klantvriendelijk. toen ik vroeg hoe ik de zaadjes het best kan ontkiemen zei dat ventje daar heb ik nu effe geen zin in omdat uit te leggen, kijk maar ff op internet daar zijn veel voorbeelden ...

                            Comment


                              #15
                              www.plagron.com

                              Comment

                              Bezig...
                              X