1e plant, beetje hulp nodig.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • eMtsuJ
    Plantje
    Nieuw Lid
    • May 2013
    • 11

    #1

    1e plant, beetje hulp nodig.

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

    Na een paar weken aandachtig te lezen hier op het forum en nog vele andere fora ben ik zelf begonnen aan men eerste kweekje.

    Nu na een paar weken ziet men plantje er zeer belabberd/slecht uit en heb geen idee aan wat dit kan liggen.





    Iemand enige idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

    Ik gebruik een 11l pot met een mengeling van hydrokorrels en Plagron Royal Mix (100% bio).

    De voeding is afkomstig van de Organic Earth shop in maastricht (hun eigen merk, Grow, Roots en Spray heb ik reeds gebruik dit aan de hand van de grow schema's)

    De rest van men setup heb ik ook daar gekocht de XS setup namelijk:

    Ben een complete leek en alles wat ik tot nu toe weet van het kweken komt van internet .
    Momenteel staan ze +- op een 18/6 verhouding.

    Alvast bedankt om mijn bericht te lezen!

    Mvg,

    JustMe
  • Rodigan
    Super Grower
    MemberLucky Member
    • May 2012
    • 1536

    #2
    Re: 1e plant, beetje hulp nodig.

    Staat ze erg nat? 't Zou ook TMV kunnen zijn.
    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

    Comment

    • eMtsuJ
      Plantje
      Nieuw Lid
      • May 2013
      • 11

      #3
      Re: 1e plant, beetje hulp nodig.

      Dat was ook mijn eerste gedacht dus heb ik haar gisteren voor het laatst water gegeven. Hoelang moet ik nu ongeveer wachten om ze terug te wateren?

      Ze staan in een tent met voldoende verse luchtaanvoer, temperaturen tussen 26-29 graden, en een ruimtevochtigheid van om en beide 40%.

      Moest het dat niet zijn wat kan ik dan aan "TMV" doen? En hoe snel kan je hier beterschap in zien.

      Alvast bedankt voor te reageren Rodigan.

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Re: 1e plant, beetje hulp nodig.

        Dit heb je nog geen voeding gegeven hoop ik ?
        Anders was dat in ieder geval fout.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • eMtsuJ
          Plantje
          Nieuw Lid
          • May 2013
          • 11

          #5
          Re: 1e plant, beetje hulp nodig.

          Ja die roots, grow & spray voeding heb ik gegeven zoals aangegeven op de growchart.
          Ben ik hiermee de fout ingegaan dan? En zoja valt de plant nog te redden en op welke manier?

          Bedankt QnQ voor je reactie!
          Last edited by eMtsuJ; 2 June 2013, 08:47.

          Comment

          • Rodigan
            Super Grower
            MemberLucky Member
            • May 2012
            • 1536

            #6
            Re: 1e plant, beetje hulp nodig.

            Oorspronkelijk geplaatst door eMtsuJ
            Dat was ook mijn eerste gedacht dus heb ik haar gisteren voor het laatst water gegeven. Hoelang moet ik nu ongeveer wachten om ze terug te wateren?
            Jouw plantje kan nu waarschijnlijk wel een kleine week zonder extra waterbeurt. Aan TMV kun je niks doen dacht ik, je kunt het enkel voorkomen. Grtzz
            Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

            Comment

            • QnQ
              Godlike Grower
              Lucky Member
              • Sep 2010
              • 26093

              #7
              Re: 1e plant, beetje hulp nodig.

              Die Grow staat op die chart voor de groeiweek voorafgaande aan je eerste week 12/12. De spray is voor de week daarvoor.
              Dat is dus niet per sé week 2 groei, zoals je zou denken.
              Als ik 7 weken groei, dan begin ik dus in week 6 aan het schema. (of eerder als de plantjes dat aangeven)
              Heb je wel op het juiste moment gesproeid, een minuutje voor het licht uit gaat ?

              Ik zou er in ieder geval niets meer op sproeien nu. En voeding ook even laten.
              En inderdaad opletten dat ze niet te nat staan. Als je de pot elke dag even stukje optilt weet je alles.
              Even aankijken, komende 2 weken nog laten groeien en zien of ze herstelt.
              En een tijdschakelaar kopen, want je licht moet het liefst elke dag dezelfde tijd aan en uit.

              Nb. Ik zie nergens wat voor plantje het is.
              Als het een autoflower is, wordt het nog wat gecompliceerder natuurlijk.
              Die bepaalt zelf wanneer ze in bloei gaat, en die hou je op 18/6 tot het eind.

              Nb2. Dat is geen TMV. Lijkt op natte voeten.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              • eMtsuJ
                Plantje
                Nieuw Lid
                • May 2013
                • 11

                #8
                Re: 1e plant, beetje hulp nodig.

                Dit is een Blue Cheese van Organic Earth zelf, ik ga zometeen achter een tijdschakelaar. Had er namelijk eentje maar die werk om een of andere reden niet meer.

                Dus als ik het goed versta ben ik veel te vroeg begonnen met die voeding te geven? En voor goed te zijn geef ik haar de komende week geen water meer?


                PS: heb nooit gesproeid met het licht aan omdat dit kan inbranden denk ik, had even aan de shop zelf gevraagd en zij wisten me te vertellen dat eigenlijk 4ml per liter water al OK is. Maar ben voorlopig gestopt me alle soorten voeding te geven om haar te laten herstellen.

                Alvast iedereen bedankt om eventjes te reageren!

                Comment

                • eMtsuJ
                  Plantje
                  Nieuw Lid
                  • May 2013
                  • 11

                  #9
                  Re: 1e plant, beetje hulp nodig.

                  Even een kleine update voor diegene die intresse hebben..

                  Zo ziet ze er nu uit na een 5 tal dagen geen water/voeding meer te geven.











                  Hoe lang moet ik haar nog op 18/6 laten staan voor ik ze in bloei kan zetten? Want ze staat namelijk in een tentje waar de ruimte vrij beperkt is en aangezien ze nog flink door kan groeien in bloei..

                  Alvast bedankt om te reageren!
                  Last edited by eMtsuJ; 9 June 2013, 08:48.

                  Comment

                  • Rodigan
                    Super Grower
                    MemberLucky Member
                    • May 2012
                    • 1536

                    #10
                    Re: 1e plant, beetje hulp nodig.

                    Nieuwe blaadjes zien er super uit he! Welk soortje is het weer? Die kan wel nog ff op 18/6 anders.
                    Last edited by Rodigan; 9 June 2013, 08:58.
                    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                    Comment

                    • QnQ
                      Godlike Grower
                      Lucky Member
                      • Sep 2010
                      • 26093

                      #11
                      Re: 1e plant, beetje hulp nodig.

                      Ik zie 9-vingerig blad bovenop, da's een teken dat ze het nu wel naar de zin heeft.
                      Je kunt ze natuurlijk in bloei zetten wanneer je wil, maar als ze hier zou staan zou ik nog iets meer, of groter gezond blad willen zien.
                      Da's toch de motor waar de hele plant afhankelijk van is.

                      Ze gaat nu goed.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment

                      • eMtsuJ
                        Plantje
                        Nieuw Lid
                        • May 2013
                        • 11

                        #12
                        Re: 1e plant, beetje hulp nodig.

                        Het is een blue cheese van organic earth, en aangezien dit men eerste kweekje is heb ik geen idee hoe hoog ik ze moet laten groeien.

                        Ik had ze eventjes uit de tent gehaald voor een foto te nemen, anders lijken de kleuren helemaal geel enzo.
                        Hier een fototje in hun habitat.





                        De lamp zelf kan nog wel wat omhoog, maar dit is ook niet veel meer.
                        Last edited by eMtsuJ; 9 June 2013, 10:55.

                        Comment

                        • Rodigan
                          Super Grower
                          MemberLucky Member
                          • May 2012
                          • 1536

                          #13
                          Re: 1e plant, beetje hulp nodig.

                          Scroggen! Komt helemaal goed dan. Wat een leuk tentje trouwens, zo compact.
                          Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                          Comment

                          • QnQ
                            Godlike Grower
                            Lucky Member
                            • Sep 2010
                            • 26093

                            #14
                            Re: 1e plant, beetje hulp nodig.

                            Ik heb zo'n zelfde tentje, en ik het het filter verticaal in een hoek hangen, zo kan de slang meteen naar boven door het gat de tent uit.
                            Buiten de tent heb ik de afzuiger staan.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment

                            • eMtsuJ
                              Plantje
                              Nieuw Lid
                              • May 2013
                              • 11

                              #15
                              Re: 1e plant, beetje hulp nodig.

                              Das nog ni zo een slecht gedacht!
                              Heb ze vandaag in bloei gezet ze is groot genoeg denk ik
                              Enige nuttige tips qua voeding nu? Want ik vertrouw de charts niet zo goed meer.. Ik heb ze de laatste dagen zonder voeding gelaten en dan bleef zo meer verder groeien..
                              Zal straks een fototje erbij zetten!

                              Comment

                              Bezig...