Hallo,
Van de week heb ik bij de houthandel een aantal planken gehaald.
Hier heb ik een kweekkast van 80 cm hoog, 125 cm breed en 70 cm diep gemaakt.
Deze heb ik volledig voorzien van wit reflecterend doek aan de binnenkant.
Aan beide kanten zitten ook een ventilatiebuis. 1 laag onderin en 1 hoog bovenin.
Foto's volgen.
Deze kast is bedoeld om enkel de planten in een groeifase te zetten en wil ze na een week of 2 รก 3 in mijn 'bloei-hok' zetten.
In mijn bloeihok van 1m2 heb ik een HPS van 600 W.
Ik ga uitbreiden naar 3m2 met 3 x 600 W.
Nu dacht ik zelf om in mijn kweek-kast 2 x 250W hps lampen te hangen, maar ik twijfel nu of dat mogelijk is, gezien de hoogte (80cm) en er zit geen afzuiging in deze kweekkast.
Dus nu is het werken met TL-lampen welk de meest geschikte optie in de groeifase van zaadje tot 2/3 weken.
Welk TL-licht is hiervoor geschikt? Is het verstandig verschillende lampen met elkaar te combineren?
Welke licht levert in de groeifase het meeste rendement op?
Elk advies wordt met dankbaarheid ontvangen.
Groeten,
Progreen
Van de week heb ik bij de houthandel een aantal planken gehaald.
Hier heb ik een kweekkast van 80 cm hoog, 125 cm breed en 70 cm diep gemaakt.
Deze heb ik volledig voorzien van wit reflecterend doek aan de binnenkant.
Aan beide kanten zitten ook een ventilatiebuis. 1 laag onderin en 1 hoog bovenin.
Foto's volgen.
Deze kast is bedoeld om enkel de planten in een groeifase te zetten en wil ze na een week of 2 รก 3 in mijn 'bloei-hok' zetten.
In mijn bloeihok van 1m2 heb ik een HPS van 600 W.
Ik ga uitbreiden naar 3m2 met 3 x 600 W.
Nu dacht ik zelf om in mijn kweek-kast 2 x 250W hps lampen te hangen, maar ik twijfel nu of dat mogelijk is, gezien de hoogte (80cm) en er zit geen afzuiging in deze kweekkast.
Dus nu is het werken met TL-lampen welk de meest geschikte optie in de groeifase van zaadje tot 2/3 weken.
Welk TL-licht is hiervoor geschikt? Is het verstandig verschillende lampen met elkaar te combineren?
Welke licht levert in de groeifase het meeste rendement op?
Elk advies wordt met dankbaarheid ontvangen.
Groeten,
Progreen

Comment