Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rendabel binnen kweken?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Rendabel binnen kweken?

Korting op 420shop
    Hallo iedereen,
    Ik heb deze zomer (eigenlijk in mei) begonnen met mijn eerste kweek, zeer amateuristisch, vooral uit nieuwsgierigheid.
    Ik heb nu één plantje dat in de bloei staat. Omdat mijn plantje redelijk simpel gekweekt is, (stond eerst lange tijd binnen in mijn kamer voor het raam en is de laatste twee weken van augustus dan toch nog buiten geplaatst) is het plantje klein gebleven en zal de opbrengst ook wel klein zijn. Ik moest het ook eerst wat verbergen voor mijn moeder waardoor ik er weinig tijd in kon steken.

Ik ben nu overeen gekomen met mijn moeder om één binnenplant te zetten.
    Hoewel ik meerderjarig ben, woon ik nog thuis en begrijp ik ook dat ik nog moet luisteren naar mijn moeder en ben volledig akkoord met de compromis van maximum 1 plant te zetten (zoals de wetgeving in België toelaat, 1 plant per volwassene).
    Ik heb toch enkele dagen het internet afgezocht (ik wil echt niet de persoon zijn die zomaar een vraag post zonder zelf eerst wat moeite gedaan te hebben!) maar niet echt iets gevonden voor mijn situatie. Over binnen kweken vond ik genoeg informatie, zoals over de kweekruimtes, belichting, voeding etc. Het probleem is dat al die informatie over het planten van verschillende plantjes gaat.

Wat heeft het voor nut 400 Watt HPS lamp aan te schaffen met een dure kweektent/kast met afzuigingssysteem, speciale voeding, en honderden euro's te betalen als ik maar 1 plant kan zetten met misschien een opbrengst van 100g ofzo, dan betaal ik superveel voor weinig wiet, dat waarschijnlijk van mindere kwaliteit zal zijn dan ik nu aanschaf. Ik ben op zoek naar een simpele manier, ik hoef ook geen toppen waar je het groen nauwelijks nog ziet door de thc (hoewel ik het ook niet zou afslaan ) of een boom van een plant waar ik 300-400 gram van haal.
    Gewoon 1 deftige plant met normale wiet en een opbrengst van een dikke 50 gram zou ideaal zijn.

Mag ik vragen hoe jullie hierover denken? Hoe zou ik één plantje kunnen zetten die een behoorlijke opbrengst levert zonder dat ik honderden euro's in installaties e.d hoef te pompen en nooit rendabel kan zijn.

Sorry voor de zoveelste amateur die jullie om raad komt vragen en bedankt voor de informatie die jullie mij willen geven.
    J.

Re: Rendabel binnen kweken?

Een behoorlijke opbrengst met deftige wiet, dan moet je wel wat investeren inderdaad.
    Maar hoezo is dat niet rendabel ?

Een grammetje deftige wiet, zoals je wil kweken, kost ook een euro of 10 per gram.
    50 Gram van die wiet zou dus al 500 euro kosten als je dat zou kopen.
    Investeer je 300 euro, heb je dat er in één keer dus al uit.

Zo'n investering is ook éénmalig, voor je volgende plantje heb je alleen een zaadje nodig, en weer 50 gram wiet á 500 euro. Niet rendabel ?

Ik zou denken aan 250W hps, klein tentje, afzuiger, filter, zakje grond van de growshop en een voedingslijn.
    Eventueel een Tneon setje van 2x 75W zou ook kunnen in plaats van HPS.
    Tja je moet inderdaad wel wat investeren. Anders moet je buiten kweken, dan heb je dat soort dingen niet nodig, en dat is wel legaal in België.
    Ik dacht namelijk dat de Belgische wetgeving 1 plant toestaat, maar niet binnen ? (ben ik niet zo van op de hoogte eh)

Je kunt eens in de microsectie kijken, en wat rommelen met spaarlampjes ofzo, maar om daar 50 gram deftige wiet onder vandaan te halen zul je toch ook moeten investeren.
    Iedereen wil wel goeie wiet van 1 plantje achter het raam, maar zo werkt het niet, anders zou iedereen het wel doen eh..

btw. THC heb je wél nodig, anders kun je net zo goed geraniums gaan roken.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bedankt voor je reactie QnQ,

'Een grammetje deftige wiet, zoals je wil kweken, kost ook een euro of 10 per gram.
      50 Gram van die wiet zou dus al 500 euro kosten als je dat zou kopen.
      Investeer je 300 euro, heb je dat er in één keer dus al uit.'

Als ik 10 euro/g betaal voel ik me wel behoorlijk in het zak gezet. laten we nu nog 7.5/ g nemen dan betaal ik voor 50g, 375 euro.
      Dan haal ik er eigenlijk maar 75 euro uit (hoewel dat inderdaad wel de eerste maal is, volgende kweken heb ik dat dan al)

Maar een investering van 300 euro is toch niet voldoende om het lijstje aan te kopen dat je op noemde?
      '250W hps, klein tentje, afzuiger, filter, zakje grond van de growshop en een voedingslijn.' + de kosten van de elektriciteit dan kom ik er toch niet met 300 euro?

Buitenkweken wil ik wel doen maar dan ben ik genoodzaakt te wachten tot volgende zomer met ons klimaat niet?

En THC heb je wel degelijk nodig he dat weet ik ook wel Ik bedoelde gewoon dat je toppen hebt die zo bedekt zijn met thc dat je het groen nauwelijks nog ziet, en dat ik wel zo realistisch ben dat ik dat niet moet verwachten van mijn zelfkweekje.

'Iedereen wil wel goeie wiet van 1 plantje achter het raam, maar zo werkt het niet, anders zou iedereen het wel doen eh..'
      ja haha klinkt inderdaad wel logisch maar gewon een plant met een lamp op zal dus ook niet veel worden?

Comment

Ik heb zelf net een oogst gehaald van 50 gram onder een T-Neon set. Dat was van 6 planten, maar je zou ook gewoon 1 plant met toppen en/of scroggen dezelfde oogst moeten kunnen halen. Bespaar je ook nog flink op de zaad kosten ook.

Zag laatst een artikel over main-lining waar je op 1 plant 8 gelijkwaardige hoofdtoppen laat groeien. Heb je hetzelfde effect als dat je 8 kleine plantjes in dezelfde ruimte propt.

Ik heb toevallig ook net de kosten geschat van mijn kweek. Daarbij kwam ik op een kostenplaatje van 140 euro voor die kweek en dus krap 3 euro de gram.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Wow wat een geweldige tutorial i.v.m. main-lining. Als je dus wat langer laat groeien soulspliff dan kun je met 1 plantje topresultaten halen hoor!
          Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

haha idd was me ook aan het verdiepen in die tutorial, ziet er wel indrukwekkend uit.

Comment

Cookaap is trouwens al bezig met zo'n main lining kweek en RollUp geloof ik ook.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Vergeet niet Binnen 1 plant kweken onder lampen Mag NIET
                1 plant mag je buiten kweken

Gr Bella
                God was never on your side..

Comment

Redelijk zeker dat je voor 300euro een set-up hebt waar je 50gr van kunt afhalen, 200euro wss ook al, afhankelijk van hoe handig ge zijt .
                  2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

Comment

Zolang je thuis woont , gewoon plantje zetten !!!!! als je het huis uitgaat , heb je alvast wat ervaring op gedaan !!!!!!!

Comment

check out my signature
                      Aquafarm 400W HPI/HPS 1 plant SCROG
                      groe(n)tjes for all

Comment

Volgens mij staat nergens in de Belgische wetgeving dat die ene plant niet binnen mag. In tegenstelling tot Nederland waar het enkel voor buiten geldt.
                        Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

In Nederland mag het strikt genomen ook binnen, maar je mag niet teveel hulpmiddelen gebruiken (slechts 1 is toegestaan). Ook buiten niet trouwens. Als je buiten een beregeningsinstallatie en speciale wietgrond gebruikt ben je volgens die checklist ook al "professioneel" bezig. Al kan ik me ook weer niet voorstellen dat ze je dan straffen.

Comment

Wel mooi trouwens dat moeders 1 plant het maximum vindt. Ze weet niet dat je met 1 plant net zoveel kan oogsten met 10 plantjes onder dezelfde lamp

Op naar een mega plant! Zou gaan scroggen
                            Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

Yep, scroggen, zwaar scroggen. Schrik niet van een groeiperiode van in totaal 8-10 weken, maar je kan dan gerust een halve tot volledige m² vullen. Met als gevolg dat je hier toch wel een heel pak wiet vanaf kunt halen, van dat ene plantje.
                              Zorg dat je een grote pot gebruikt, want een grote (horizontale) plant heeft veel plaats voor de wortels nodig.
                              "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

Comment

Bezig...
                              X