Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hobbyen !

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    hobbyen !

    Korting op 420shop
    Hey hey !

    Net terug van Jamaica
    Van die heerlijke zongerijpte toppies mogen genieten.

    dus ik dacht laat ik eens voor de lol een plantje kweken.
    heb net vandaag wat zaadjes gekocht en vroeg me af of dat jullie me wat tips kunnen geven.

    Ik heb een paar restricties waardoor het allemaal geen professionele aangelegenheid zal worden...
    Ik ga geen lamp gebruiken en heb geen afsluitbare ruimte. Ik ben bang dat het toch een soort vensterbank project zal worden. desalniettemin wil ik er het beste van maken dat op deze manier mogenlijk is en ben ik er van overtuigd dat ik er lol van zal hebben.

    Hebben jullie een paar goede tips die ik kan gebruiken om de boel succesvoller te laten verlopen (denk aan voeding, soort pot, plaatsing in huis.... anything)


    Alvast bedankt !

    L.

    #2
    Re: hobbyen !

    Hey welkom Lucky
    Moet wel chill geweest zijn in jamaica

    Om eerlijk te zijn. Als ik jou was zou ik even wachten tot het beter weer is. Tot maart ofzo. Dan kan je evengoed buiten zetten en gaat je opbrengst super zijn.

    Meer info volgt maar kga nu slapen (ben ziek )

    Grtz

    Skannabis

    Comment


      #3
      Re: hobbyen !

      Hey en welkom Lucky.

      Een vensterbank kweekje rond deze tijd zal niet zo vlotjes gaan denk ik, het plantje zal enorm stretchen(in de lucht schieten,zoekend naar licht) en zal omvallen. Wacht tot mei dan is het buitenseizoen. Je kan dan eventueel een Guerilla kweek houden (Buiten ergens in het bos) of gewoon voor het raam. Je kan ook eventueel kweken onder TL, Kleur 33. 1 of 2 TL lampen van 18watt zijn voldoende voor een plantje om goed te groeien en bloeien.

      Als je nog vragen hebt, Shoot .

      peace

      PS: welk soortje is het?

      Comment


        #4
        Re: hobbyen !

        Hey hey !

        Thanks !

        Ja, Jamaica was erg gaaf! werkelijk een prachtig eiland. adembenemende natuur, goede mensen met een goed hart, heerlijk eten. echt een aanrader in vele opzichten.

        Ja, en wat je daar proeft daar kunnen al die opgefokte binnenwietjes niet tegen op.

        ziek! niet best. Ik hoop dat het al weer wat beter gaat.


        Kijk, ik ben niet van plan een hele kwekerij op te zetten. misschien een of twee plantjes. deels voor de lol, deels voor het eindproduct.
        allrighty! dan ga ik eind maart aan de slag.

        paar vraagjes wel....:

        1. hoe groot moet het potje zijn?
        2. kan ik gewoon potgrond gebruiken?
        3. zo ja, wat kan ik daar het beste bij doen qua extra voeding?
        4. Hoe plant ik het zaadje het beste. gewoon als elk plantje... net onder de aarde doen en wachten.... of zijn er betere methodes?
        5. moet ik snoeien?
        6. zo ja, hoe pak ik dat aan?

        volgens mij ben ik er zo wel...

        cheers !

        Comment


          #5
          Re: hobbyen !

          ps.

          northern light, indoor....

          Comment


            #6
            Re: hobbyen !

            om een paar vragen te beantwoorden ga ik je doorverwijzen met links van dit forum. Alles staat uitgelegd, je moet het gewoon eens lezen en dan weet je er alles over

            Eigenlijke zaaien

            Over meststoffen: (kan je best een keer lezen, en later zien wat je ermee gaat doen. Kan soms duur zijn. Ik persoonlijk hou het (buiten) altijd bij de noodzakelijke stoffen. )
            Meststoffen
            Last edited by Jointjedraaien; 15 May 2011, 05:19.

            Comment


              #7
              Re: hobbyen !

              Oorspronkelijk geplaatst door Lucky
              Hey hey !

              paar vraagjes wel....:

              1. hoe groot moet het potje zijn?
              2. kan ik gewoon potgrond gebruiken?
              3. zo ja, wat kan ik daar het beste bij doen qua extra voeding?
              4. Hoe plant ik het zaadje het beste. gewoon als elk plantje... net onder de aarde doen en wachten.... of zijn er betere methodes?
              cheers !
              1. Je kan beginnen met een klein potje die je makkelijk kan overplaatsen, eentje van plastic kan je gemakkelijk kapot knippen, of als de wortels goed genesteld zijn in de grond kan je het plantje er makkelijk uithalen.
              2. Ja potgrond is goed genoeg.
              3. Welke voeding het beste is kan verschillen... in welk stadium is het plantje, vertoont de plant verschijnselen van voeding tekort / teveel. Hierover staat al wat nuttige informatie (lees de topics van skannabis even)
              4. Wat ik altijd doe is een schoteltje met een paar natte watten erin, zo kan je zien welke zaadjes eventueel niet uitkomen.
              Als het worteltje eruit begint te komen kan je hem overplaatsen naar een potje. Kijk wel uit dat je de zaadjes niet te lang in de watten laat zitten, De wortel kan beschadigen als het te goed is vastgegroeid in de watten

              Ps, Ik ben jaloers op je! Ik zou ook heel graag een keer naar Jamaica willen
              Veel sucses & kennis toegewenst
              Veel gestelde vragen over het forum

              JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
              420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

              Comment


                #8
                Re: hobbyen !

                Oorspronkelijk geplaatst door Lucky
                Hey hey !

                Net terug van Jamaica
                Van die heerlijke zongerijpte toppies mogen genieten.



                L.
                is dat waar dat je gewoon de kindjes op straat ziet komen om weed te verkopen?

                Comment


                  #9
                  Re: hobbyen !

                  thanks guys !

                  geweldig!


                  ....

                  nee hoor, er wordt veel verkocht. iedereen is in principe klaar om je busritjes, kettingen, fruit, touristische ritjes en ganja te verkopen. maar geen kinderdrugshandel. althans...niet in Negril, montega bay, ocho rios of savanna la mar. Ik ben niet in Kingston geweest of westelijker geweest.

                  Comment


                    #10
                    Re: hobbyen !

                    Heb een abonementje genomen hierop, Je merkt dat je hier met veel goede raad geholpen wordt. Veel succes en als er vragen zijn shoot !

                    Grtz

                    Comment


                      #11

                      Comment


                        #12
                        Re: hobbyen !

                        Of je pakt je zaadje, steekt die 1 cm diep met puntje naar beneden.
                        Maak de aarde goed vochtig en hou de temp. goed. .
                        Er zijn veel manieren van ontkiemen, je moet maar zien welke jij het beste vind,
                        ik gebruik in ieder geval deze en ik heb altijd de jackpot .

                        peace

                        Comment


                          #13
                          Re: hobbyen !

                          Zodra het een keer fout is gegaan let je beter op, als je elke dag 2 maal kijkt naar de voortgang zal het zaadje niet zo snel zich vastnestelen in de watten, Maar het is wel een risico...
                          Veel gestelde vragen over het forum

                          JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                          420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                          Comment

                          Bezig...
                          X