Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke kweektent en andere benodigde spullen raden jullie mij aan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welke kweektent en andere benodigde spullen raden jullie mij aan?

    Korting op 420shop
    Beste kwekers/mede-junkies,

    Samen met een maatje willen wij gaan kweken in een kweektent. Na het lezen van vele verslagen en filmpjes op youtube te hebben bekeken hebben wij de conclusie getrokken dat de complete kweektenten niet altijd de fijnste apparatuur hebben. Daarom willen wij aan jullie vragen wat jullie ervaring is met kweektenten en welke selectie van apparatuur wij eventueel zouden kunnen bestellen op jullie advies.

    Wij zouden graag een niet al te grote kweektent willen (Secret Jardin DR90 zaten wij aan te denken ), aangezien ons budget voor alles bij mekaar op maximaal 500 euro ligt en we aan 5 plantjes voldoende hebben. We willen graag een tent, omdat die makkelijk uit en in elkaar te zetten is met het oog op verhuizen in de toekomst. Wat denken jullie van de Secret Jardin DR90 en welke andere attributen raden jullie daarbij aan? De tent komt in mijn slaapkamer te staan, dus ik zou graag een zo stil mogelijke afzuiger willen. We willen er ook een 400 watt lamp in, aangezien de temperatuur mogelijk te hoog wordt in de kleine DR90.

    Ik hoop dat jullie ons wat verder kunnen helpen met jullie ervaring, zodat wij over een paar weken onze eerste kweek kunnen gaan opzetten!

    Alvast bedankt allemaal, ik hoor het graag!

    Greetz,
    Brammooos
    Last edited by Brammooos; 29 January 2014, 15:22.

    #2
    Re: Welke kweektent en andere benodigde spullen raden jullie mij aan?

    Als jullie een DR 90 aanschaffen zoals je zegt dan is het toch niet moeilijk om de toebehoren erbij te vinden!?
    Ok, ik help je een beetje op weg.
    Dr 90
    Afzuiging voor 350 kubiek
    Davin 12 (veilig werken)
    davin 11 (fancontroller)
    VSA voor 400 w 600 is idd teveel voor een dr 90 (je zult gaan knoeien met de temperatuur.)
    Lamp HPS 400 w
    Ventilator (eigen keus, mijn is 15w)


    das zo'n beetje de basis.

    Als jij dit in je kamer wilt zul je een soft box moeten kopen of zelf maken zoals meerdere mensen hier op het forum.(anders zul je de slaap niet vatten )
    hier nog een link naar mijn eerste kweek extreme indica, daar staat alles gedetailleerd.( ook die soft box )

    eerste binnenkweekje Extreme indica


    Voor de rest veel succes met jullie keuze
    grtz reiko

    ps: als jullie vijf planten willen zou ik een slagje groter gaan qua tent. het zal anders krapjes worden in die dr 90 of je moet gaan scroggen.
    voor de rest veel blijven lezen!!!!!! en als jullie van plan zijn om een verslagje te maken dan zou je je best even voorstellen op het forum Member introduction.
    nogmaals grtz
    Last edited by reiko; 29 January 2014, 17:07.
    Eerste binnenkweekje Extreme indica sigpic

    Comment


      #3
      Re: Welke kweektent en andere benodigde spullen raden jullie mij aan?

      I.v.m. afzuiging op je slaapkamer. Zorg ervoor dat als je slaapt, je de afzuiger met een fancontroller kunt dimmen.
      Niet alleen de luchtstroom van een afzuiger die maximaal draait maakt herrie,
      maar ook de fancontroller zorgt voor een heerlijke brom als je afzuiger gedimd staat.

      In je slaapkamer is wel kutoplossing, maar als nie anders kan...
      Grtz.

      Comment


        #4
        Re: Welke kweektent en andere benodigde spullen raden jullie mij aan?

        Voor je spullen kun je trouwens ook op www.marktplaats.nl kijken.
        T hoeft niet altijd nieuw te zijn. sommige kweekspullen zijn zo goed als nieuw.

        Zo heb ik een 120x120x200 tent, 500 3m afzuiger, fan/ temprcontroler, 600w lamp en kap, filter, evsa 400 t/m 660w afstelbaar
        voor 150 euro gekocht. er was maar 1 keer mee gedraaid.

        Het moet wel lukken met 500 euro als je beetje goed snuffeld. en je tijd ervoor neemt

        Succes

        Comment


          #5
          Re: Welke kweektent en andere benodigde spullen raden jullie mij aan?

          waarom niet gelijk een kilo knaller tent van Puk-support?

          http://www.puksupport.eu/mammoth-eli...q-kilo-knaller
          Last edited by Barnn; 11 February 2014, 17:15.

          Comment


            #6
            Re: Welke kweektent en andere benodigde spullen raden jullie mij aan?

            Hey barn,

            De kilo knaller ziet er netjes uit. dat lamp is top om mee te werken en de afzuiger en filter zijn ook top.
            Ik wil wel diekant op later na een tweede kweek.

            Maar deze beste jongens hebben een budged van 500 euro.

            Dus t beste is een een goede tent overkopen. en later over gaan op die kilo knaller.
            Op Marktplaats.nl zullen ze er makkelijk uitkomen.

            Comment


              #7
              Re: Welke kweektent en andere benodigde spullen raden jullie mij aan?

              500 ga je niet redden als je ook echt goed materiaal wilt + stil.

              Zou een 500m3 softbox afzuiging adviseren met een 500m3 filter.
              Het stuk tussen filter en afzuiger een combiconnect slang gebruiken,
              en uitblaasslang een sonoconnect (geisoleerd).

              Inblaas actief (bv een 120mm badkamerventilator van 150m3)

              Fancontroller raad ik je een Variac aan, deze zijn super omdat je de afzuiger ver kan dimmen zonder problemen
              en hij bromt niet zoals de meeste fancontrollers.
              Als lamp zou ik met een HPI Superplant 250w voorgroeien en afbloeien met een 400w.
              Met die 90x90 zou je 5 planten wel net redden denk ik, mijn 80x80 tentje is daar net te klein voor.
              Heb zelf 4 in SCROG.

              Oja ik gebruk 2 clipfans anders krijg ik temp niet onder controle.

              Succes!
              Budget: 900/1000 bij goedkoopste growshop die ik ken. (weet niet of ik reclame mag maken?)
              Dus zou 1 maandje door sparen als ik jullie was, dan kan je hem naast je bed zetten je zult er geen last van hebben.
              Met die goedkope buisventilatortjes die 100% draaien en een brommende fancontroller en afzuiger zou het weleens kunnen tegenvallen.

              Comment


                #8
                Re: Welke kweektent en andere benodigde spullen raden jullie mij aan?

                hoi ikweetniet,

                Welke inblaas zijn zonder geluid?
                welke raad je aan?

                Comment


                  #9
                  Re: Welke kweektent en andere benodigde spullen raden jullie mij aan?

                  @TS:
                  Ik zou dit soort dingen zoeken in het topic wat er speciaal voor is : De kweekruimte.
                  Ik gok zo even dat er heel veel info staat.
                  Het "wat heb je nodig" topic heb je ook nog niet gezien ?

                  Een 2ehands filter zou ik never gebruiken.
                  Je weet niet wat ermee gedaan is, en het is de enige barriere tussen en
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Welke kweektent en andere benodigde spullen raden jullie mij aan?

                    Misschien dat dit setje er nog is al betwijfel ik het maar vragen staat vrij is ook aardig compleet en met het geld dat je overhoud compleet te maken.
                    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...pullen-te-koop

                    Comment


                      #11
                      Re: Welke kweektent en andere benodigde spullen raden jullie mij aan?

                      @ reiko Hoe doe jij om je davin 11 van hoogte te veranderen? heb je die op easyrollers gezet ofzo? echt jammer dat die geen aparte thermostaat heeft...

                      Comment

                      Bezig...
                      X