Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

inrichten van kweektent (afzuiging e.d.)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: inrichten van kweektent (afzuiging e.d.)

    Ik wil hem persoonlijk nog een goede 4 graden omlaag maar die 600w helpt niet mee. Max temperatuur is nu meestal rond de 31 graden afhankelijk van hoe warm het geweest is die dag. Dit behaal ik met het aanzuigen van lucht die rond de 25 graden is. Denk dat ik nog heel wat kan zakken als ik de buitenlucht direct aanzuig maar helaas heb ik die mogelijkheid nog niet.

    Comment


      #17
      Re: inrichten van kweektent (afzuiging e.d.)

      Je kan ook een wat grotere afzuiging nemen, deze die je nu gebruikt is een beetje aan de lage kant.
      De afzuiger is 400kuub, maar er hangt nog een filter voor wat voor de nodige afremming van de lucht zorgt, dan zitten er nog wat bochten in je slang die ook nogal wat afremmen.
      Zo houd je niet heel veel van die 400kuub afzuigkracht over.
      Voor een 600w lamp heb je eigenlijk minimaal een 600kuub afzuiging nodig.

      Als je lucht van buiten aan kan zuigen dan zal dat op koele dagen zeker schelen, maar als de temperatuur buiten op gaat lopen heb je daar ook niet veel meer aan.
      Als het nu al 25 graden is in je kamer en met een temp van 31 in je hok, dan lijkt het me dat je op een warme dag zeker in de problemen gaat komen.

      Het verstandigst is om een afzuiging van 600kuub of meer te halen, je filter indien nodig daaraan aanpassen.
      Als je een afzuiging haalt van 800-1000kuub dan kun je die dimmen, wat weer in het lawaai gaat schelen en mocht het nodig zijn kun je hem op extreem warme dagen wat sneller laten draaien om toch een goede temperatuur te houden.
      Wel moet je dan een regelaar erbij kopen weer, maar dan zit je safe.

      En ik weet niet op wat voor uren je draait, maar als je nog niet 's nachts draait zou je dat ook kunnen doen, dat scheelt je ook weer een aantal graden.

      Succes!

      Comment


        #18
        Re: inrichten van kweektent (afzuiging e.d.)

        In principe draai ik 's nachts. Deze ronde is ook AF dus word zo wel iets makkelijker als ik normaal ga groeien, dan hoef ik niet meer 18/6 te draaien (scheelt toch weer 6 uur verhitting en ik kan later beginnen/vroeger stoppen). Begin wel te twijfelen om een softbox te halen maar wil eigenlijk deze ronde nog even hiermee klaar maken, zou een stuk goedkoper zijn als ik buitenlucht kan aanzuigen en niet in hartje zomer hoef te kweken.
        Last edited by schoenendoos; 30 June 2014, 17:02.

        Comment


          #19
          inrichten van kweektent (afzuiging e.d.)

          Mijn kast staat op een vergelijkbare plaats als van jou doosje alleen gebruik ik voor mijn afzuiging 1500kub en inblaas van 1000 kub dit word gedimd via een sms controller en ik moet zeggen dat werk prima, houd alles mooi rond de 28 graden max 30.

          Gewoon een lichte fan onder je lamp hangen die je richting je koolstof filter laat blazen, scheelt je ook enkele graden (wel niet rechtstreeks op je bulb richten!)

          Een zwekventilator aan je inblaas zetten zodat de verse/koele lucht wat sneller verspreid

          Ik kweek om die reden 12/12 plantjes in de zomer en in de winter af's op 20/4
          Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

          Comment


            #20
            Re: inrichten van kweektent (afzuiging e.d.)

            Klinkt als een paar goede tips Nik, wel echt mega luchtsysteem heb je zo te lezen, zit ik dan met mijn actieve uitlaat van 400m3 en passieve inlaat .... Wat is de temperatuur van je ingezogen lucht ? Ook rond de 25 graden ? Zijn het softboxen die je hebt ?

            Comment


              #21
              Re: inrichten van kweektent (afzuiging e.d.)

              Ja de 1500 is een softbox de 1000 is een ruck buisventilator die ik zelf in een bekisting heb gestoken.

              De ingezogen lucht is als buiten dus beetje variable maar door de fancontroller met temperatuur sensor blijft de temperatuur mooi op punt.
              Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

              Comment


                #22
                Re: inrichten van kweektent (afzuiging e.d.)

                Aangezien ik hier al een topicje had lopen drop ik deze vraag hier maar:
                Wat is de regel mbt reflector kappen ? Heb wat informatie opgezocht maar kwam op een aantal verschillende opties waarvan sommige voor mij een beetje overkill lijken. Ik gebruik nu een simpele hamerslag die ik niet aangepast heb, zit een 600w lamp in. Maar ik twijfel eigenlijk of die wel efficient/groot genoeg is om mijn 120x120 goed en volledig te bestralen. Nu heb ik wat gelezen over lumatek kappen en spread-a-wings maar die zijn toch vrij prijzig en als ik er verslagen over lees lijken die vooral met grotere tenten in verband gebracht te worden (overlap/1000w/etc). Ik wil maximaal 9 planten in mijn tent hebben.

                Comment

                Bezig...
                X