Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraagje over temperatuur - luchtvochtigheid

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    vraagje over temperatuur - luchtvochtigheid

    Korting op 420shop
    goeiemorgen,
    ben net met een growtentje begonnen maar heb problemen om de temperatuur laag te houden als de lamp brandt. ik kan dit wel een beetje regelen door men tent open te zetten maar dan gaat de vochtigheid naar omlaag. als ik het niet doe wordt het 30-31graden in de tent.iemand een gouden tip?
    alvast bedankt, Mike

    #2
    Re: vraagje over temperatuur - luchtvochtigheid

    Yo!
    Ikzelf weet hier niet veel van, maar de mensen op het forum zullen je wel kunnen helpen
    Zou je je jezelf even kunnen voorstellen in de member introduction?

    grtz

    Comment


      #3
      Re: vraagje over temperatuur - luchtvochtigheid

      Hey Mike welkom, Je kan je tent wel een stukje open zetten en een schaaltje water in de tent zetten...
      Zo kan je de luchtvochtigheid omhoog brengen.

      Wat voor afzuiging zit er bij dat tentje?
      Veel gestelde vragen over het forum

      JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
      420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

      Comment


        #4
        a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

        Comment


          #5
          Re: vraagje over temperatuur - luchtvochtigheid

          Thx voor de reacties. heb al alles geprobeerd, men lamp is wel 600W denk dat ik op een vierkante meter beter met een lamp van 400W werk.
          Nu heb ik op men blaadjes hele kleine wit-gelige stipjes.. het hangt niet op het blad maar het zijn volgens mij pigmentvlekjes ofzo? iemand hier bekend mee? is dit schadelijk?

          Comment


            #6
            Re: vraagje over temperatuur - luchtvochtigheid

            heb je foto's?
            Veel gestelde vragen over het forum

            JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
            420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

            Comment


              #7
              Re: vraagje over temperatuur - luchtvochtigheid

              hier heb ik een foto..heb er gisterennacht wanneer het donker was op gesproeid
              mss daar iets mee te maken..
              Attached Files

              Comment


                #8
                Re: vraagje over temperatuur - luchtvochtigheid

                Volgens mij zijn dit opgedroogde stukjes perliet uit je grond, je hebt op de grond gesproeid waarschijnlijk en zo die er op gesproeid. Kun je die stipjes vergruizelen en word het een beetje zoals kalk ? Ik zou zeggen ietsje minder druk of wat verder van de pot sproeien.
                spoel de brokjes wat af en alles is in orde.

                Temp. in de tent

                Zo laag mogelijk in de tent kweken dat je boven de lamp een grote buffer hebt om warmte op te slaan, je moet stap voor stap de thermometer eens verhogen en kijken hoe hij bokkesprongen maakt, je zoekt een beetje de beste hoogte met de juiste temperatuur, vochtigheid is altijd een probleem in tent, heb zelf al geprobeerd om met verdamper te werken , maar het beste werkt toch met een emmer water erbij te zetten. Water om de twee dagen verversen of zuurstofpompje in plaatsen.

                Grtz

                Comment


                  #9
                  Re: vraagje over temperatuur - luchtvochtigheid

                  dit had ik nog niet gevraagd is het een zaadplant of stekken. zaadplanten hebben minder de hoge luchtvochtigheid nodig dan stekken, bij zaadplanten is rond de 30 al meer dan genoeg

                  ik kweek in de kelder die is 1.2m hoog en 80 op 80. met mijn 400watter is het daar altijd tegen de 30 lv. dus de ruimte is dan nog is min 20cm lamp en min 30 cm dwc bak, ik scrog op 15 hoogte al en dan hebben ze nog maar 15 cm ruimte om 40 cm onder de lamp te blijven. vorige oogst stonden de toppen op zen dichtst 25 cm van de lamp.

                  niets problemen gehad. wel goede afzuiging en verse lucht direkt van buiten waar de lv al hoger is.

                  grtz
                  a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

                  Comment


                    #10
                    Re: vraagje over temperatuur - luchtvochtigheid

                    volgens mij is het niet de perliet, het zit echt in het blad en je kan het er niet afwrijven..
                    ik sproei ook maar met een vernevelaar op de bladeren dus van druk is niet echt sprake..

                    Comment


                      #11
                      Re: vraagje over temperatuur - luchtvochtigheid

                      Is het op elk blad ? Kan je mischien eens een foto van de onderkant nemen van het blad.

                      Grtz

                      Comment


                        #12
                        Re: vraagje over temperatuur - luchtvochtigheid

                        wanneer benevel je ze, welk water?

                        kan inbranding zijn. best juist voor lamp aan gaat en als ze uit gaat

                        trek anders is foto van plant int geheel mss dat we iets over het hoofd zien,

                        grtz
                        a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

                        Comment


                          #13
                          Re: vraagje over temperatuur - luchtvochtigheid

                          het is maar op enkele blaadjes van de plant, aan de achterkant iets minder maar alle puntjes zijn wel gesitueerd tegen de nerven van het blad.plant ziet er voor de rest gezond uit.. besproei ze als het licht net uitgegaan is met het water dat ze dagelijks krijgen met hun voeding.

                          Comment


                            #14
                            a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

                            Comment


                              #15
                              Re: vraagje over temperatuur - luchtvochtigheid

                              ik weet niet of je inmiddels al een goede oplossing hebt, maar ik had ook wat moeite met de luchtvochtigheid op mn kamer, mijn oplossing is gewoon een natte handoek over de verwarming, het water verdampt en koelt enigszins en zorgt gelijk voor een hogere luchtvochtigheid. misschien kun je hier iets mee?

                              Comment

                              Bezig...
                              X