Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zadenkweek gelijk op 12-12

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

• angel777
    replied
    Re: Zadenkweek gelijk op 12-12

zaad kweken kost nu eenmaal veel tijd en ruimte

samen met anderen gaan kweken is zoiets als: ik geef jouw 1000 euro en ik vertrouw erop dat ik die netjes terug krijg.

nu werk ik zelf al enkele jaren samen met 1 kweker waar ik van weet wat ik er aan heb maar dat is ook niet van de 1 op de andere dag beslist.
    we kenden elkaar al jaren voordat we zijn gaan "samenwerken".
    we weten dus ook wat we aan elkaar hebben.

besef dus ook goed dat je partner je kan verlinken als het erop aankomt
    samenwerken met iets wat wettelijk niet helemaal legaal is is soms ook vragen om problemen in mijn ogen
    maar wie ben ik???

(je kunt ook deze tekst weer zien als gezeik maar ik deel mijn mening op mijn manier zoals al eerder vermeld)

Leave a comment:

• beowulf
    replied

Je moet terugkruisen om een stabiele soort te krijgen. Tot 5-6 keer toe. Dat gaat niet door op een andere plaats extra planten te zetten, dat gaat door 5-6 rondes af te werken. Extra lange, want je moet gaan stekken, compleet afbloeien en dan pas de stekken bevruchten en de zaden laten groeien. Dan ga je voort met die zaden en de originele man. Opnieuw en opnieuw en opnieuw. Het kost u dus trouwens meer moeite om de ideale man uit te zoeken.

En dan moet je je nog gaan verdiepen in genetica en daar ken ik zelf ook niks van. Hoe kom je aan een F1, F2, F3?

Ofwel doe je zoals ik en kies je gewoon uit een 20 tal zaden van dezelfde soort de beste twee en die bestuif je. Heb je ook een hoop zaden. Ambitie tonen om een eigen stabiele soort te kweken gaat niet zonder de moeite die het kost.

Leave a comment:

• grinderke
    replied

goed idee maar als het zaden voor hobby zijn moet je helemaal niet 10generaties testen 33 tenten hebben ,...
    je kunt gewoon een zaden run buiten houden in je tuin, de sterkste/snelste kiezen,de rest weg
    en klaar.

Leave a comment:

• dqseeds
    replied

Even een andere vraag, aangezien het selecteren en stabiliseren van een bepaalde soort veel tijd en plaatst kost. Is er misschien animo om een gezamelijke zadenkweek te organiseren met kwekers die ook behoefte hebben aan een ideale guerilla soort? Ik weet niet of er op dit forum al eerder een gezamelijke zaden kweek gehouden is. Veel handen maken licht werk.

Leave a comment:

• Stemma
    replied

en ik maar hopen op een date met Angel....

Leave a comment:

• grinderke
    replied

rustig angel
    neem een :beer: je en zand erover.
    ts bedoelt het niet slecht

Leave a comment:

• De Witte
    replied

Leave a comment:

• angel777
    replied

als je mijn reacties ziet als afzeiken kun je beter van het forum afblijven.
    als ik kritiek op iets geef is dat mijn manier van advies geven om het zo NIET te doen.
    dat mensen dat niet snappen is hun probleem, niet mijn probleem.
    ik heb vaak kritiek op veel mensen maar als ik zie dat iemand zelf ook echt moeite doet en heeft gedaan dan ben ik niet de flauwste om die persoon zelfs te helpen met water geven.

JA ik zeik heel veel, maar ik zit hier ook niet op 'n datingforum!

Leave a comment:

• grinderke
    replied

laat je niet afslaan dq, gewoon een klein misverstandje tussen jouw en angel,das niets.

Leave a comment:

• HJM
    replied

Misschien delen Angel en ik niet alles met iedereen

Leave a comment:

• oxinovo
    replied

@angel777
    Wat kan jij zeiken zeg. Er word iets gevraagd geef gewoon antwoord of houd je mond. Iemand afzeiken is toch nergens goed voor.

Leave a comment:

• angel777
    replied

ik huil niet hoor
    ik kweekte al toen jij nog in de poepluiers lag

Leave a comment:

• dqseeds
    replied

Oorspronkelijk geplaatst door angel777 View Post
    dus je hebt nog geen zaden als ik het goed begrijp maar je weet wel al welke zaden geschikt zijn voor het in jouw ogen ultieme soortje te kunnen maken.

vragen stellen mag maar als je zoveel vragen stelt dat je beter 'n goed boek over kweken kunt lezen dan wordt het al snel anders
    vragen staat vrij maar dan moet het ook bij vragen blijven en geen complete encyclopedie uitgelegd willen hebben want die kan je ook zelf lezen.

je basiskennis over het kweken van zaden kun je overal lezen
    alleen 'n kwestie van tijd erin willen steken om het zelf te lezen

grtz, angel

NB zoek eerst geschikte genetica waar je van weet dat die zich bewezen heeft en ga daar mee verder
    jouw plannen kosten jaren tijd want binnen kun je geen buiten soorten maken zoals je zelf wel weet

èchte buitensoorten maak je buiten.

succes verder
    Owja sorry ik stelde een vraag of het gelijk op 12/12 kan. En ik krijg van QnQ een fatsoenlijk en zeer uitgebreid antwoord. Dan moet jij niet zitten huilen en medelen dat ik om een complete encyclopedie vraag. En wie zegt dat ik de zaden nog niet heb? Voor de 3e keer ik heb genoeg gelezen maar nergesn staat iets beschjreven over een zaden kweek met het 12-12 systeem wat blijkbaar wel wordt gebruikt bij gewone kweek met zaden.

Leave a comment:

• De Witte
    replied

Leave a comment:

• angel777
    replied

Oorspronkelijk geplaatst door dqseeds View Post
    Ben het wel van plan. Eerste moet ik de guerilla planten klaar hebben en vanaf half mei is er plaats voor het starten van de zaden kweek.
    dus je hebt nog geen zaden als ik het goed begrijp maar je weet wel al welke zaden geschikt zijn voor het in jouw ogen ultieme soortje te kunnen maken.

vragen stellen mag maar als je zoveel vragen stelt dat je beter 'n goed boek over kweken kunt lezen dan wordt het al snel anders
    vragen staat vrij maar dan moet het ook bij vragen blijven en geen complete encyclopedie uitgelegd willen hebben want die kan je ook zelf lezen.

je basiskennis over het kweken van zaden kun je overal lezen
    alleen 'n kwestie van tijd erin willen steken om het zelf te lezen

grtz, angel

NB zoek eerst geschikte genetica waar je van weet dat die zich bewezen heeft en ga daar mee verder
    jouw plannen kosten jaren tijd want binnen kun je geen buiten soorten maken zoals je zelf wel weet

èchte buitensoorten maak je buiten.

succes verder

Leave a comment:

Bezig...
X